Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Okej, läste också någon kommentar tidigare att ens telefon kunde bli låst tills iOS 7 släpps i höst om man använder sig av betan, är det sant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harnace:

Okej, läste också någon kommentar tidigare att ens telefon kunde bli låst tills iOS 7 släpps i höst om man använder sig av betan, är det sant?

Jo jag läste det med men enligt typ alla andra sajter jag sökt på så är det bara till att köra DFU och sen äldre version så skall det problemet vara ur världen. Men helt 100 är jag inte då jag aldrig tidigare kört in en beta i telefonen.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Kört iOS 7 på min iPhone 4 hela dagen nu, funkar bra trycker jag! Men stör mig lite på en sak, mitt "control center" är inte alls lika transparent och fint som på apples bilder. Mitt har en väldigt solid, grå färg.

http://static.feber.se/article_images/29/33/03/293303_1280.jp...

Det varierar beroende på bakgrunden man har tror jag.

Permalänk
Avstängd

http://jonyiveredesignsthings.tumblr.com/

Visa signatur

Var trevliga

Permalänk
Medlem

Gillar nya Designen en hel del, dock tycker jag det är en del ganska stora missar dom har gjort som t.ex. att Ikonerna inte följer något riktigt system och passar inte riktigt ihop (T.ex. safari och mail ikonerna har ljusa blåa på varsin sida istället för på samma) så det blir inget mönster. Även är det lite väl mycket färger eller otydliga färger på vissa ställen, men i överlag tycker jag det ser bra ut, och speciellt apparna (Kolla mail appen, maken till stilren).

Smacka dit Jellybean ikoner tror jag skulle göra susen alltså och nån fräschare bakgrundsbild.

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk

Har någon av er problem med iTunes? När jag försöker lägga in ios7 eller ios6.1.4 klagar programmet på att iTunes Store inte kan nås. Kan inte ens logga ut från iTunes, samma sak då. Har provat med ominstallation och omstarter i mängder men inget hjälper. Kan någon kolla sitt iTunes?

Edit: Nu kom det igång för mig.

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk

Tycker det ser schysst ut men ljusa pastellfärger är väl lite som att dricka Bailys, jävligt nice i små mängder men inget man vill utsätta sig för i större doser varje dag.

Permalänk
Medlem

Gillar det nya utseendet, har blivit less på de gamla ikonerna för länge sedan så har varit tvungen att spendera alldeles för många timmar på att göra / bygga om winterboard-teman.
"Snabb-inställningarna" blir också en väldigt bra utbytare för NC-settings... kanske klarar mig genom ios7 helt utan jailbreak... med lite tur

Permalänk
Medlem

Både jag å min idrottslärare kom fram till att vi inte gillar utseendet riktigt, men att det kan vara skönt med lite fräscht.

Jag älskar verkligen att de lagt in control center/där man stänger av wifi osv. snabbt. Blev jäkligt häpnad när jag kom från Android och att det inte fanns.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Hur då? Det jag gillar minst med Android är deras UI. Ser ut som skit enligt mig. Som något UI du hittar i fejkade mobiler från Kina. Oerhört fult kort sagt.

UI:t på många android telefoner kan se lite tråkigt ut det håller jag med om!
ta en titt på denna video, väldigt snyggt! (kanske inte super-praktiskt men ändå)
https://www.youtube.com/watch?v=yyPWxhFQG-k

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TTEX:

Gillar nya Designen en hel del, dock tycker jag det är en del ganska stora missar dom har gjort som t.ex. att Ikonerna inte följer något riktigt system och passar inte riktigt ihop (T.ex. safari och mail ikonerna har ljusa blåa på varsin sida istället för på samma) så det blir inget mönster. Även är det lite väl mycket färger eller otydliga färger på vissa ställen, men i överlag tycker jag det ser bra ut, och speciellt apparna (Kolla mail appen, maken till stilren).

Smacka dit Jellybean ikoner tror jag skulle göra susen alltså och nån fräschare bakgrundsbild.

Ikonerna kommer troligen inte se ut som dom gör nu i betan när ios7 släpps. hittar ingen källa atm men pod2g tweeta "Cool. Jony Ive said that iOS 7 icons are likely to change for the final release. Let's design them for adults for next round ;-)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Jo jag läste det med men enligt typ alla andra sajter jag sökt på så är det bara till att köra DFU och sen äldre version så skall det problemet vara ur världen. Men helt 100 är jag inte då jag aldrig tidigare kört in en beta i telefonen.

Baseband är väl det enda som inte går att nedgradera? (Om man har shsh blobs)
Går det inte att göra en custom ipsw utan baseband längre?

Permalänk
Medlem

ahh inte helt fel ändå 1+

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

tycker att microsoft ska stämma dom för en väldigt lik design till deras metro ui xD

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poonus:

UI:t på många android telefoner kan se lite tråkigt ut det håller jag med om!
ta en titt på denna video, väldigt snyggt! (kanske inte super-praktiskt men ändå)
https://www.youtube.com/watch?v=yyPWxhFQG-k

Tycker att den var sämre än det Android redan kommer med. Hur kan man få det att likna det på Iphone som du sa att man kunde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Baseband är väl det enda som inte går att nedgradera? (Om man har shsh blobs)
Går det inte att göra en custom ipsw utan baseband längre?

Vet inte helt 100 men jag har en officiell 6,1,4.ipsw liggandes så jag hoppas inte signaturen ska störa sen gjorde jag update och inte restore som vissa andra .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Jag kör iOS 7 betan på min iPhone 5 just nu och det är fantastiskt!

Permalänk
Medlem

Jag älskar det nya utseendet och vill mer än gärna uppdatera till iOS 7 betan men jag har några frågor först!

1. Jag kör iOS 6.1 just nu med evasi0n jailbreak. Om jag installerar iOS 7 betan, försvinner mitt jailbreak helt?
2. Kan jag återställa tillbaka den till 6.1 efter att jag har installerat iOS 7 betan?
3. I en annan tråd så var det någon som skrev att varje beta har ett "utgångsdatum" så att du måste uppdatera till nästa beta och ifall den nya betan kräver ett developer konto så är du körd. Är den då låst helt tills iOS 7 släpps officiellt eller kan jag nedgradera till iOS 6?

Tack för svar

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z170X Gaming 3 | CPU: i7 6700K @ 4,4GHz | Grafikkort: ASUS GTX 1070 8GB STRIX | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Kingston HyperX 16GB 2133MHz | SSD: Samsung 850 EVO 1TB & 500GB Chassi: FD Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

tycker att microsoft ska stämma dom för en väldigt lik design till deras metro ui xD

Vart i iOS7 ser du färgade fyrkanter?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Tror ios eller "iphones" kommer stupa som dom flesta nya uppdateringar i nutiden. inom en snar framtid kommer ingen att ha iphones, samma sak som w8

Permalänk
Medlem
Skrivet av kjsebbe:

Jag älskar det nya utseendet och vill mer än gärna uppdatera till iOS 7 betan men jag har några frågor först!

1. Jag kör iOS 6.1 just nu med evasi0n jailbreak. Om jag installerar iOS 7 betan, försvinner mitt jailbreak helt?
2. Kan jag återställa tillbaka den till 6.1 efter att jag har installerat iOS 7 betan?
3. I en annan tråd så var det någon som skrev att varje beta har ett "utgångsdatum" så att du måste uppdatera till nästa beta och ifall den nya betan kräver ett developer konto så är du körd. Är den då låst helt tills iOS 7 släpps officiellt eller kan jag nedgradera till iOS 6?

Tack för svar

1. Ja jailbreak kommer försvinna.
2. Enligt dom flesta siter är det bara till att sätta telefonen i dfu läge och sen köra en restore med hjälp av en 6.1.4.ipsw för din modell.
3. Ja vissa säger det medans andra hävdar motsatsen. Jag misstänker att dom som kör dev. Konto får update den vanliga vägen utan att behöva böka medans dom utan måste köra manuellt via iTunes och shift+lmb och sen välja fil. Nedsläckning av beta kanske är möjligt men låter långsökt eftersom att iphone inte uppdaterar sig automatiskt. Men jag har inget facit. Jag kör iOS 7 beta 1 iaf . Många appar som inte vill vara med men det var en trevlig uppdateringar . Det ska bli väldigt intressant att se hur färdiga iOS 7 ser ut.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192230:

Tror ios eller "iphones" kommer stupa som dom flesta nya uppdateringar i nutiden. inom en snar framtid kommer ingen att ha iphones, samma sak som w8

Och jag tror på en framtid där trollen stannar i skogen.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

Vart i iOS7 ser du färgade fyrkanter?

Skickades från m.sweclockers.com

hm, nja, tänkte inte direkt fyrkanter, men att allt är mer "plattare", eller mindre 3 dimosionella figurer.

P.S.
Haha, gillar din beskrivning av metro ui:n, färgade fyrkanter XD

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Varför visar dom bara vita iphones i deras ios 7 klipp på apples sida? Skulle vilja se en svart iphone med den ljusa ui:n

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

1. Ja jailbreak kommer försvinna.
2. Enligt dom flesta siter är det bara till att sätta telefonen i dfu läge och sen köra en restore med hjälp av en 6.1.4.ipsw för din modell.
3. Ja vissa säger det medans andra hävdar motsatsen. Jag misstänker att dom som kör dev. Konto får update den vanliga vägen utan att behöva böka medans dom utan måste köra manuellt via iTunes och shift+lmb och sen välja fil. Nedsläckning av beta kanske är möjligt men låter långsökt eftersom att iphone inte uppdaterar sig automatiskt. Men jag har inget facit. Jag kör iOS 7 beta 1 iaf . Många appar som inte vill vara med men det var en trevlig uppdateringar . Det ska bli väldigt intressant att se hur färdiga iOS 7 ser ut.

Okej, tack! Så alla möjligheter för jailbreak försvinner totalt om jag uppdaterar till iOS 7 tills det släpps ett jailbreak för iOS 7? Vilket förmodligen inte kommer att hända förrän det blir släppt officiellt. :/

EDIT: Visst försvinner ingenting annat än mitt jailbreak och alla Cydia appar/tweaks om jag uppdaterar till iOS 7? Alltså alla mina bilder, SMS osv finns kvar?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z170X Gaming 3 | CPU: i7 6700K @ 4,4GHz | Grafikkort: ASUS GTX 1070 8GB STRIX | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Kingston HyperX 16GB 2133MHz | SSD: Samsung 850 EVO 1TB & 500GB Chassi: FD Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Varför visar dom bara vita iphones i deras ios 7 klipp på apples sida? Skulle vilja se en svart iphone med den ljusa ui:n

Jag gissar på att det är av den enkla anledningen att de anser det ser snyggare ut med de mer ljusa färgerna på en vit iPhone. När iOS6/iPhone 5 släpptes var majoriteten av bilderna på svarta iPhones.

Gällande ikoner och färger så var detta en lite intressant artikel: http://thenextweb.com/apple/2013/06/12/why-does-the-design-of...
Enligt den så är designen work-in-progress (vilket det naturligtvis är eftersom det är en beta) och att de mycket väl kan ändras fram till lanseringen. De får gärna tweaka lite på ett par av ikonerna för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av kjsebbe:

Okej, tack! Så alla möjligheter för jailbreak försvinner totalt om jag uppdaterar till iOS 7 tills det släpps ett jailbreak för iOS 7? Vilket förmodligen inte kommer att hända förrän det blir släppt officiellt. :/

EDIT: Visst försvinner ingenting annat än mitt jailbreak och alla Cydia appar/tweaks om jag uppdaterar till iOS 7? Alltså alla mina bilder, SMS osv finns kvar?

Än så länge finns inte jailbreak till iOS 7..

Du måste göra en säkerhetskopia innan du uppdaterar, annars kommer allt att försvinna! För att installera iOS 7 utan dev. konto krävs det att du gör en reset och "nystart" av iPhone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av josv:

Än så länge finns inte jailbreak till iOS 7..

Du måste göra en säkerhetskopia innan du uppdaterar, annars kommer allt att försvinna! För att installera iOS 7 utan dev. konto krävs det att du gör en reset och "nystart" av iPhone.

Okej, tack! Hade förmodligen blivit av med en massa viktiga filer om du inte hade skrivit det där!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z170X Gaming 3 | CPU: i7 6700K @ 4,4GHz | Grafikkort: ASUS GTX 1070 8GB STRIX | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Kingston HyperX 16GB 2133MHz | SSD: Samsung 850 EVO 1TB & 500GB Chassi: FD Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Tycker att den var sämre än det Android redan kommer med. Hur kan man få det att likna det på Iphone som du sa att man kunde?

Om du tar en titt på denna beskrivande video!
http://www.youtube.com/watch?v=i7SRobplrN0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poonus:

Om du tar en titt på denna beskrivande video!
http://www.youtube.com/watch?v=i7SRobplrN0

Vad är poängen med den där löjliga videon från ett Android-fan? "Looks like Apple finally have given its users Multitasking"...eh, det kom med iOS 4.0. Pratar om rörliga bakgrunder, vem bryr sig. Han greppar efter halmstrån.

Nä, förstår verkligen inte poängen med dessa klipp...nu har denna video länkats till två gånger bara på denna sida*, kanske räcker?

Edit: *bara för det så hamnade mitt inlägg på en ny sida