Tips på högtalare, 2.1/5.1 för max 900:-

Permalänk
Medlem

Tips på högtalare, 2.1/5.1 för max 900:-

Hej! Jag behöver lite tips inför inköp av högtalare för användning till PC. De ska användas till att lyssna på musik, spela och se på film, sådana där vanliga saker. Som anges i titeln letar jag efter ett par 2.1 högtalare eller 5.1 högtalare, då jag inte är helt bestämd över om jag verkligen behöver surroundljud eller ej.

Min maxgräns för priset är inte särskilt hög, missta er inte; det är inte så att jag struntar i ljudkvalité. Dock så är jag inte så noggrann och "snobbig" med ljud så att jag kan någonting om vad som gör det bra, och jag är inte heller beredd att betala mer, inte förrän jag har mer pengar att spendera.

Jag har tidigare prövat Logitech X530 och jag kan säga att jag gillade allt med dem förutom basen som kunde bli lite (i brist på uttryck) mjuk, vid hög bas förlorade ljudet sin skärpa och t.ex. tal blev svårare att lyssna på, så ett par med bättre bas skulle vara att föredra, dock inte absolut nödvändigt.

Så, kort och gott letar jag efter ett par billiga högtalare med en duglig subwoofer, ge gärna tips efter egen erfarenhet, ren fakta säger mig inte mycket.

Permalänk
Visa signatur

Stationära: ASRock Z87 Extreme4 ATX - Intel Core i5 4670K - Crucial Ballistix Sport 16GB - Gainward Gtx 760 2GB - Fractal Design Integra R2 650W - Nzxt Phantom 410

Permalänk
Medlem

Kan börja med att säga att du får inget 5.1 för 900kr som ens är värt att ha,det låter och brummar lite men inte mer,likaså 2.1 finns inte så mycket bra där heller,2.0 borde du kunna få nåt ok om du inte har extrema krav på bas.
Köp vilket som helst utom Logitechs grejer för de brukar vara rätt kassa.
Vill du ha nåt som är bra får du öka budgeten en bra bit eller så är det loppis som gäller,finns mycket där som låter bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Kan börja med att säga att du får inget 5.1 för 900kr som ens är värt att ha,det låter och brummar lite men inte mer,likaså 2.1 finns inte så mycket bra där heller,2.0 borde du kunna få nåt ok om du inte har extrema krav på bas.
Köp vilket som helst utom Logitechs grejer för de brukar vara rätt kassa.
Vill du ha nåt som är bra får du öka budgeten en bra bit eller så är det loppis som gäller,finns mycket där som låter bättre.

Jag var nöjd med X530 och de kostar runt 700:- så...jag tycker att det är värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fender0:

Jag var nöjd med X530 och de kostar runt 700:- så...jag tycker att det är värt.

Kanske för att du inte hört bättre då är det lätt att vara nöjd

Permalänk

Lägg till 90:- och köp Swans M10 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1047548
Logitech är bara att hoppa över.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne Anka:

Lägg till 90:- och köp Swans M10 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1047548
Logitech är bara att hoppa över.

Dumma dig Arne, jag som var så säker på att ta Z506:an :P.
Tack för tipset, haft dem själv?

Permalänk
Skrivet av Fender0:

Dumma dig Arne, jag som var så säker på att ta Z506:an :P.
Tack för tipset, haft dem själv?

Japp jag har Swans M10, dom låter helt ok. Min erfarenhet av Logitech är, fruktansvärd obalans mellan bas-mellan-diskant. Dom låter som ¤%#/&%
Skulle du av nån anledning få för dej att lägga ut några 100 till rekomenderar jag Corsair SP2500 som jag också har. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=804547 Sen finns det ju också några 2.0 system som säkert låter bra

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg