AMD FX-9590 och FX-9370 prissätts

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skruvis:

Definera riktiga kärnor!

En kärna som inte delar resurser med någon annan.

Skrivet av Söderbäck:

Riktiga kärnor?
AMD har inga virtuella kärnor. Bara intel som har virtuella kärnor och tekniken går under namnet hyperthreading. Det är 8st fysiska kärnor i 8350 och även dessa nya prismonster från AMD. De må vara långsammare per kärna än Intels och de delar en del resurser i par så som l2 cache (paren brukar benämnas moduler) men nog är alla 8 kärnorna riktiga ;).

On topic: Jisses! Vem i hela friden ingår i tilltänkt konsumentgrupp?

Jag skrev detta i en annan tråd

Citat:

Fast det är för olika syften(och inte helt rätt...). För det du kallar "riktiga trådar" klarar trots allt bara integers och inget annat. Så Bulldozer och Piledriver passar egentligen bäst för servrar där man knappt använder floating-point. En tung användare av FP är spel, och där jämnas förusättningarna ut ordentligt mellan AMD och Intel.

I slutändan har båda sina styrkor och svagheter. Och AMDs styrka ligger faktiskt på serversidan.

Hyperthreading används för att hindra stopp i pipelinen. Så grundidén är inte för att ger mer prestanda utan att avlasta vid långa/långsamma operationer.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av evgaftw:

Inte för att jag tycker att kylaren är speciellt dyr men du lär ändå inte märka av prisavdraget när det gäller dessa summor. Vilket leder till frågan om det verkligen har skett ett prisavdrag.

Det var därför som jag sa: behåll kylaren då det faktiskt finns dem som uppskattar det ELLER skicka med något annat som kompensation. Ett rabatt kort, erbjudande, vadsomhelst!

Jo fast när det gäller få exemplar så tror jag knappast AMD vill lägga pengar på att utveckla en kylaren som ingen kommer att använda ändå.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Borka:

Knappast till för entusiaster då processorn inte alls finns att köpa i handeln.

wat

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dwightschrute:

Han har en poäng, om det bara lanseras för systembyggare så är det inget vi kommer få se.

Det är bara att hoppas helt enkelt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SeF.Typh00n:

Han har en poäng, om det bara lanseras för systembyggare så är det inget vi kommer få se.

Det är bara att hoppas helt enkelt.

För ni är ju entusiaster alltså?

Systembyggare, som DELL?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Jo fast när det gäller få exemplar så tror jag knappast AMD vill lägga pengar på att utveckla en kylaren som ingen kommer att använda ändå.

Jo men då används kylaren säkerligen för framtida produkter också. Men varför gå så långt? Minns att AMD och Asetek hade någon kollaboration med en sluten vattenkyld enhet just för FX-serien. Behöver ju inte vara gratis men någon rabatt kanske inte är så dumt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dwightschrute:

För ni är ju entusiaster alltså?

Systembyggare, som DELL?

Precis.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Är det ingen som begriper tillgång och efterfråga på detta forumet?

Skrivet av SeF.Typh00n:

En kärna som inte delar resurser med någon annan.

Ja då har det inte funnits riktiga kärnor i toppsegmentet på många år. Du vet att alla intels flerkärniga också delar resurser va?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Är det ingen som begriper tillgång och efterfråga på detta forumet?

Ja då har det inte funnits riktiga kärnor i toppsegmentet på många år. Du vet att alla intels flerkärniga också delar resurser va?

Jag räknade inte minnet som resurs. Det är diskussionen mellan HT och CMT, inget annat.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Datavetare
Skrivet av skruvis:

Definera riktiga kärnor!

En definition man skulle kunna använda för att avgöra om det är "riktiga" kärnor är detta:

  • Ta en enkeltrådad applikation som utför en beräkning, mät tiden det tar att köra beräkningen

  • Kör samtidigt två helt oberoende instanser av ovan nämna applikation, mät tiden det tar att köra beräkningen

På "riktiga" kärnor kommer tiden att köra beräkningen vara den samma i båda fallen, men i det andra fallet utför du två sådana beräkningar på samma förfluten kalendertid.

Kör man de två oberoende beräkningarna på en och samma modul kommer tiden öka med ungefär 20-30% (varje CPU-tråd i en modul går på runt 80-85% av prestanda när bara en tråd används i en modul)

Kör man de två oberoende beräkningarna på en och samma kärna med olika HT öka med ungefär 60-70% (varje tråd går på runt 60% av prestanda när bara ena HT används)

Kör man de två oberoende beräkningarna på en och samma kärna och samma CPU-tråd ökar tiden med ungefär 100% (varje tråd går på runt 50% av prestanda då båda programmen måste dela på en CPU-tråd).

Personligen tycker jag det är rätt irrelevant att avgöra om det är "riktiga" kärnor eller ej. Däremot tycker jag att finesser som offrar enkeltråd-prestanda för att öka totala prestandan är riktigt vettigt på en server CPU och helt förkastligt på en "desktop" CPU då en latens ofta inte är speciellt viktigt på servers men det är väldigt viktigt i interaktiva applikationer (många desktop applikationer fungerar bra ändå då dagens CPUer är overkill).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Det blir nog bra bara det blir färdigt
För AMD är det reklam det handlar om, diskussionen i alla olika forum, är ju bra för deras processorer blir ju omdiskuterade...
Alla tillverkare har ju toppmodeller som är extra dyra, dom säljer ju mängd-produkter på det sättet.
Nästan alla biltillverkare har ju någon modell med ett par XXX extra efter modellnamnet och lite extra trimmat, men säljer ändå flera bilar med normal utrustning...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag köper ett FX-8350 och clockar det lite. bättre för plånboken även om jag behöver köpa en bättre vattenkylare.

Permalänk
Skrivet av evgaftw:

Jo men då används kylaren säkerligen för framtida produkter också. Men varför gå så långt? Minns att AMD och Asetek hade någon kollaboration med en sluten vattenkyld enhet just för FX-serien. Behöver ju inte vara gratis men någon rabatt kanske inte är så dumt.

Men köper man en entusiastprodukt så vet man antagligen vad man får. Och AMD hade antagligen påstått att det påverkat priset om man hade ställt frågan.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

[QUOTE=Yoshman;13615214]En definition man skulle kunna använda för att avgöra om det är "riktiga" kärnor är detta:

  • Ta en enkeltrådad applikation som utför en beräkning, mät tiden det tar att köra beräkningen

  • Kör samtidigt två helt oberoende instanser av ovan nämna applikation, mät tiden det tar att köra beräkningen

På "riktiga" kärnor kommer tiden att köra beräkningen vara den samma i båda fallen, men i det andra fallet utför du två sådana beräkningar på samma förfluten kalendertid.

Kör man de två oberoende beräkningarna på en och samma modul kommer tiden öka med ungefär 20-30% (varje CPU-tråd i en modul går på runt 80-85% av prestanda när bara en tråd används i en modul)

Kör man de två oberoende beräkningarna på en och samma kärna med olika HT öka med ungefär 60-70% (varje tråd går på runt 60% av prestanda när bara ena HT används)

Kör man de två oberoende beräkningarna på en och samma kärna och samma CPU-tråd ökar tiden med ungefär 100% (varje tråd går på runt 50% av prestanda då båda programmen måste dela på en CPU-tråd).

Personligen tycker jag det är rätt irrelevant att avgöra om det är "riktiga" kärnor eller ej. Däremot tycker jag att finesser som offrar enkeltråd-prestanda för att öka totala prestandan är riktigt vettigt på en server CPU och helt förkastligt på en "desktop" CPU då en latens ofta inte är speciellt viktigt på servers men det är väldigt viktigt i interaktiva applikationer (många desktop applikationer fungerar bra ändå då dagens CPUer är overkill).[/QUOTE]

Jag tänkte dock mer på en fysisk definition men den är helt klart intressant.. är det en standardiserad definition (typ Iso etc.?) eller din egen?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

En kärna som inte delar resurser med någon annan.

Kan du länka till dokumentet?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skruvis:

Kan du länka till dokumentet?

Dokument?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Dokument?

Från vilken standardiserings organ som definitionen gäller typ ISO eller dylikt, dvs. en vedertagen standard för vad som räknas som en kärna! Annars är det bara subjektivt troende utan substans!

Edit: Det var samma typ av djävla tjafs när Intel presenterade sin första dual-core tror jag det var alla jävla AMD fanatiker satt i sina lådor & masturberade & skrek hysteriskt det är ingen äkta dual.core likt förbannat fanns det 2 kärnor under huven.. riktigt förbannat tröttsamt detta jävla tjafs varenda förbannade gång det kommer något nytt!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Men köper man en entusiastprodukt så vet man antagligen vad man får. Och AMD hade antagligen påstått att det påverkat priset om man hade ställt frågan.

Visst men problemet är att man inte "får" lika mycket som förr då kylare ingick (bra kylare eller ej, den fungerade). Jag som konsument är väldigt skeptisk till att godta AMD:s självklara hävdan att man genomfört en prisjustering bara för att man yttrar det. Kompensera inte tvärtom!
Vi tänker visserligen olika och värdesätter saker och ting på olika sätt. Ex. Köper jag en produkt som kräver batterier (anta att det ingår i paketet) blir jag inte missnöjd för att jag inte får välja batterier separat själv.
Tyvärr tror man att man "vinner" på det men och såvida du inte kan bevisa att en faktisk prisjustering har skett, kan jag dessvärre inte hålla med.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Trodde AMD hade lärt sig sin plats här i världen... Men icke!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skruvis:

Från vilken standardiserings organ som definitionen gäller typ ISO eller dylikt, dvs. en vedertagen standard för vad som räknas som en kärna! Annars är det bara subjektivt troende utan substans!

Okej, så att lägga till ett integer-register gör det okej att kalla det flerkärnigt?

Och det är inte substanslöst om det finns diskussion om det som det gör nu.
Att avfärda något som fuffens för att någon inte länkar ISO-dokument som förstärker ens åsikt är ofantligt tramsigt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Okej, så att lägga till ett integer-register gör det okej att kalla det flerkärnigt?

Och det är inte substanslöst om det finns diskussion om det som det gör nu.
Att avfärda något som fuffens för att någon inte länkar ISO-dokument som förstärker ens åsikt är ofantligt tramsigt.

Ingen substans utan bara ett subjektivt tyckande alltså!

Sen tror jag dom flesta proppar delar en resurs minst den resursen kallas minnesbussen (tror jag men det är mitt subjektiva troende).

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skruvis:

Ingen substans utan bara ett subjektivt tyckande alltså!

Precis som ditt då alltså. Kan du hitta något som motbevisar att så inte är fallet?

Att du inte villa hålla en diskussion är inte mitt problem, men det tillför inget vettigt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Herre gud vad alla är negativa kring detta... Tycker att ni ska passa era munnar innan ni sett några prestanda siffror!

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Precis som ditt då alltså. Kan du hitta något som motbevisar att så inte är fallet?

Att du inte villa hålla en diskussion är inte mitt problem, men det tillför inget vettigt.

Nej det kan jag inte men åandra sidan påstår jag inget heller, jag bara frågar hur vet vi vad som menas med riktig kärna? Inget subjektivt troende utan "hard evidence".. så att säga.. något som är vedertaget jag är inte intresserad av vad enskilda människor tror eller tycker.. jag vill veta vad som gäller! Det kan väl inte vara för mycket begärt att dom som påstår något backar upp sitt påstående med fakta?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skruvis:

Nej det kan jag inte men åandra sidan påstår jag inget heller, jag bara frågar hur vet vi vad som menas med riktig kärna? Inget subjektivt troende utan "hard evidence".. så att säga.. något som är vedertaget jag är inte intresserad av vad enskilda människor tror eller tycker.. jag vill veta vad som gäller! Det kan väl inte vara för mycket begärt att dom som påstår något backar upp sitt påstående med fakta?

Jag anser att så fort något måste dela på resurser när det kommer till SMT och CMT så räknas det inte som egen kärna.

En av varje del måste finnas till varje beräkningsenhet för att kalla det kärna. Cache och minne är inte en del av detta då det inte lider av att delas på.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Okej, så att lägga till ett integer-register gör det okej att kalla det flerkärnigt?

Och det är inte substanslöst om det finns diskussion om det som det gör nu.
Att avfärda något som fuffens för att någon inte länkar ISO-dokument som förstärker ens åsikt är ofantligt tramsigt.

Inte alls, bara för att det finns diskussioner om vad som verkligen är en kärna och inte när det gäller CMT och SMT i detta fallet.

Det är din subjektiva åsikt angående delning av resurser mellan Int kärnorna och att det ses inte som två kärnor då. Andra tycker man skall räkna minsta antalet FP/Int som kärnan kan arbeta med. Men igen detta är diskussioner och egna åsikter. Inget som står rent ut på pappret att CMT lösningen AMD gör är 4kärnor och 4 falska som vissa skriver. Eller det bättre räkna 1.5 per modul.

Liknande diskussioner var det med RISC processorn när den designades för att göra så lite instruktioner som möjligt och folk ville inte se det som en processor längre eftersom den inte hade alla funktioner från en vanlig 386 utan fick antingen emuleras eller som IBM eller HP som gjorde att man hade en processor som kunde köra alla instruktioner och sedan flera RISC processorer som körde resten. Där p.g.a. av simpelheten gjorde detta snabbare och effektivare. (vilket igen kan diskuteras).

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Åh nu vill jag verkligen se lite reviews om dessa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag anser att så fort något måste dela på resurser när det kommer till SMT och CMT så räknas det inte som egen kärna.

En av varje del måste finnas till varje beräkningsenhet för att kalla det kärna. Cache och minne är inte en del av detta då det inte lider av att delas på.

Låt säga att du har en Athlon X2, och du lägger till en 256Bit AVX-kapabel enhet som båda kan bruka. Eftersom den är delad så ökar inte prestandan 100% längre i de fall som AVX används. Är det då inte längre 2 kärnor? Är det så att man kan ta bort saker från en kärna så blir det plötsligt två i sådana fall?

Permalänk
Medlem

Amen facepalm då.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyro2:

Inte så farligt. Minns att man betalade närmare 11000 för FX53 , FX55 & FX57 propparna.

Skillnaden är att de äldre FX CPU´erna var och A64 var bra mycket bättre än vad Intel hade att erbjuda

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB