Permalänk
Medlem

Klassisk musik

Tänkte höra med er kära Sweclockare hur erat intresse för klassisk musik är?

På senare tid så har jag verkligen fått upp intresset för klassisk musik, det är mer känsla i det än i dagens musik!
Jag lyssnar allt från Sinatra till Pavarotti så min klassiska "stil" är ganska så bred.

Har ni några låtar som man måste lyssna på om man gillar klassiskt?

Dela gärna era spotifylistor om ni har några, här är min inte allt för långa lista:

http://open.spotify.com/user/zedhoe/playlist/4se7ip2q5dAi5CRF...

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Hedersmedlem

Air- Bach

Att klassisk musik har mer känsla tror jag delvis beror på att stor del av dagens musik är mixad på en dator, medans klassisk musik faktiskt spelas av enskilda musiker på varje instrument. Dessutom så tror jag även det är lagt ner mer tid och själ i att skapa klassisk musik än i majoriteten av dagens låtar. Det förstärks dessutom när man hör vissa artister som skryter om att de kan göra flera låtar på en dag.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Då borde du lyssna på denna!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av friskybob:

Då borde du lyssna på denna!

Hah! Bach vs Slipknot, det är frågan! ^^

Personligen har jag väldigt svårt för den där typen av musik, även om jag tycker några enstaka av Slipknots låtar går att lyssna på. Det spelar för mig ingen roll hur skickliga musiker det är om sen ändå låter överjävligt. Men men, smaken är som baken.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

En av mina favorit kompositörer, Antonín Dvořák.

Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i