Permalänk
Medlem

QPAD MK-50

Hejsan!

Jag är då sugen på att köpa mitt första mekaniska tangentbord!
Jag undrar då vilka som är bäst? Har googlat runt lite och alla säger ju olika.
Jag Spelar mycket League, Bf3, och diverse singleplayer spel.
Då undrar jag, vilka brytare "ska" man ha? Vilka har bra kvalite?

http://www.netonnet.se/art/dator/kringutrustning/speltillbeho... har jag kollat en del på, Bra pris men är det ett vettigt tangentbord?

Jag har en budget på runt 1000 kr.

Tacksam för alla svar

Mvh

Visa signatur

|CPU: Intel core i7 7700k |GPU: GTX 970|Mobo: Gigabyte z270 gaming k3 ATX|
|Case: Corsair Carbide 200R |Ram: Corssair 16gb ram|HDD: 1TB samsung HDD|PSU:EVGA SuperNOVA NEX750G 750W 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izogaawd:

Hejsan!

Jag är då sugen på att köpa mitt första mekaniska tangentbord!
Jag undrar då vilka som är bäst? Har googlat runt lite och alla säger ju olika.
Jag Spelar mycket League, Bf3, och diverse singleplayer spel.
Då undrar jag, vilka brytare "ska" man ha? Vilka har bra kvalite?

http://www.netonnet.se/art/dator/kringutrustning/speltillbeho... har jag kollat en del på, Bra pris men är det ett vettigt tangentbord?

Jag har en budget på runt 1000 kr.

Tacksam för alla svar

Mvh

Ett bra köp skulle jag vilja påstå!

Sitter själv med ett MK 85(med röda brytare)
Det bästa brytarna jag haft Lämpar sig bra till gaming, men även sköna att skriva med osv.
Dom är precis som svarta fast inte lika "tröga" tror svarta ligger på ~80g för att registrera ett knapptryck medans röda ligger på ~40-50g

annars om du kan få tag i ett steelseries 6gv2 med röda brytare så är det helt underbart tangentbord med

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

jag kör med ett Tesoro Durandal Ultimate G1NL LED Backlit [MX Red] (röda brytare) är hur nöjd som helst med detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izogaawd:

Hejsan!

Jag är då sugen på att köpa mitt första mekaniska tangentbord!
Jag undrar då vilka som är bäst? Har googlat runt lite och alla säger ju olika.
Jag Spelar mycket League, Bf3, och diverse singleplayer spel.
Då undrar jag, vilka brytare "ska" man ha? Vilka har bra kvalite?

http://www.netonnet.se/art/dator/kringutrustning/speltillbeho... har jag kollat en del på, Bra pris men är det ett vettigt tangentbord?

Jag har en budget på runt 1000 kr.

Tacksam för alla svar

Mvh

Finns många åsikter om tangentbord men själv har jag inget att klaga på.. Mycket nöjd med mitt inköp av MK-50. Har röda brytare och det funkar bra att skriva på också.. Ville ha ett utan en massa lampor osv.. Tänkte först köpa ett Steelseries 6GV2 men störde mig på layaouten och köpte detta istället. Har inte ångrat mig ett dugg. Desutom är det ett medföljande handlovsstöd som funkar bra..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk

Sitter själv på ett sådant tangentbord, och tycker det är väl värt pengarna.
Finns ju även 6gv2 som han ovan mig säger, men då har dem en FN knapp där windows knappen sitter, och bara för det så ratar jag det tangentbordet. Tycker det är sjukt dumt placerat, sen tror jag inte det heller följer med handledsstöd till det tangentbordet.
Mekaniska tangentbord brukar vara rätt höga, så det är nästan ett måste att ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Finns många åsikter om tangentbord men själv har jag inget att klaga på..

ja precis åsikter finns det gott om, det bästa är ju att prova på olika och se vilket som passar ens egna smak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finn3n:

ja precis åsikter finns det gott om, det bästa är ju att prova på olika och se vilket som passar ens egna smak

Håller helt med.. Var runt på olika ställen och provade först.. Fasnade för detta pga tangenternas plasering och som någon tidigare nämde att mekaniska tangentbord är höga och det är rätt så skönt med ett handlovsstöd..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]