Problem med multiplayer i farming simulator 2013

Permalänk

Problem med multiplayer i farming simulator 2013

Hej!
Jag och en vän har lite problem med multiplayer i farming simulator 2013. När någon av oss försöker joina något av våra games får vi "No connection could be established to the multiplayer game". Jag har steam-versionen och han har spelet på skiva. I huvudmenyn står det att han har 1.4.0.1 och att jag har jag 1.4.0.0, går det att fixa så vi har lika? Vi har kryssat i Upnp när servern ska startas. Båda kan joina vissa andra multiplayer servrar. Vad kan vi göra för att lösa problemet?
MVH Mimmi

Permalänk
Medlem

Testa att clicka på "verify game-cache" i steam och se om du får en uppdatering, annars kanske den senaste patchen inte finns på steam.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Skrivet av Gauz:

Testa att clicka på "verify game-cache" i steam och se om du får en uppdatering, annars kanske den senaste patchen inte finns på steam.

Ingen ny uppdatering :/ Något annat förslag?

Permalänk

Be din kompis lägga in sin nyckel på steam

Permalänk
Skrivet av Psychadaelic:

Be din kompis lägga in sin nyckel på steam

Hur gör man det?

Permalänk
Medlem

haha va skönt, visste inte att folk verkligen lirade dem där spelen, tydligen säljer dem som fasen

vad gör man i multiplayer? odlar grönsaker ?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

haha va skönt, visste inte att folk verkligen lirade dem där spelen, tydligen säljer dem som fasen

vad gör man i multiplayer? odlar grönsaker ?

Jadu, vad gör man inte. Man har hur många fält som helst som man ska hålla reda på. Sen får man ju odla vad som helst på dessa.
Ganska roligt spel, även om man inte är en bonde på riktigt.

Permalänk
Skrivet av Oneone:

haha va skönt, visste inte att folk verkligen lirade dem där spelen, tydligen säljer dem som fasen

vad gör man i multiplayer? odlar grönsaker ?

Varför trodde du inte att folk spelade dem? Du visste ju uppenbarligen om att de säljs i mängder...

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

haha va skönt, visste inte att folk verkligen lirade dem där spelen, tydligen säljer dem som fasen

vad gör man i multiplayer? odlar grönsaker ?

Vad kan man av följande?
Mjölkar kor, plöjer åkrar, sätter potatis, skördar, skyfflar gödsel, brygger öl, måla ladan, laga traktorn, slaktar kor/grisar, snickra skjul?

Har du router? UPnp enablad?
Brandväggar?

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Skrivet av muscle:

Vad kan man av följande?
Mjölkar kor, plöjer åkrar, sätter potatis, skördar, skyfflar gödsel, brygger öl, måla ladan, laga traktorn, slaktar kor/grisar, snickra skjul?

Har du router? UPnp enablad?
Brandväggar?

Jag har upnp enablat och båda har provat att stänga av Windows brandväggen men ska vi prova att stänga av den i routern också?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Men varför kan vi joina vissa andra games om det skulle vara problem med upnp?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det nån som har hittat lösning på detta problemet?

Permalänk

Hej!

Antagligen har din kompis laddat ned beta-patchen från Giant, den finns inte som skarp version ännu så därför har inte Steamspelarna fått tillgång till den ännu.
Fast det borde ju inte spela någon roll, servrarna skall ju funka oavsett vilken version man har.
När jag spelar multplayer med min grabb brukar den som hostar spelet ansluta med inställningen LAN/DSL 50K i menyraden för internetanslutning. Vi använder dock inte UPnP. Kan inte komma på någonting direkt vad felet kan vara, ett hugskott kan dock vara om den som är värd använder något mods som den andra inte har.

Du kan ju kolla in Giants FS forum, det finns ett engelskt underforum för multiplayer: http://forum.farming-simulator.com/

Visa signatur

Dieselmotorer drar mindre bensin...

Permalänk
Medlem

Jag har också samma problem.
Jag kommer in så jag kan välja en server men när jag försöker ansluta går de inte och så kommer de upp att det inte gick upprätta en uppkopling mellan mig och den jag försöker ansluta till och samma sak händer för min vän när han försöker ansluta till mig och han har på steam och jag har via skiva och jag kan inte använda min cd key i steam har provat och vi har bägge samma uppdatering till spelet och det har funkat för mig förut att hosta och han har komme in men nu funkar det inte längre.

Hjälp snälla!!!