Gick betalningen igenom på Steam?

Permalänk

Gick betalningen igenom på Steam?

Hej! Köpte precis "400 Days" DLC'n till Walking Dead. När allt var klart och jag tryckte på Purchase kom detta meddelandet upp:

"An unexpected error has occurred. Your purchase has not been completed.
Please contact Steam Support."

Direkt efter det så började en nedladdning igen på The Walking Dead...

...och nu när jag är inne i spelet så kan jag även köra DLC'n. Kollade på min Steam Activity och där står det att jag inte köpt någonting. Står inte heller att jag äger "400 Days". Vad hände egentligen?

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av silverc0re:

Hej! Köpte precis "400 Days" DLC'n till Walking Dead. När allt var klart och jag tryckte på Purchase kom detta meddelandet upp:

"An unexpected error has occurred. Your purchase has not been completed.
Please contact Steam Support."

Direkt efter det så började en nedladdning igen på The Walking Dead...

http://i.imgur.com/KdWcddG.jpg

...och nu när jag är inne i spelet så kan jag även köra DLC'n. Kollade på min Steam Activity och där står det att jag inte köpt någonting. Står inte heller att jag äger "400 Days". Vad hände egentligen?

Du borde kontakta Steam support så allt blir rätt. Annars kanske du kan få böta om du har otur.

Det är mycket trafik på steam just nu när det är början på sommarrean så det är inte ovanligt att det blir så här.

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Du borde kontakta Steam support så allt blir rätt. Annars kanske du kan få böta om du har otur.

Det är mycket trafik på steam just nu när det är början på sommarrean så det är inte ovanligt att det blir så här.

Varför skulle jag få böta? Jag menar, om deras tjänst inte fungerar som den ska när jag köper ett spel så är det väl inte mitt fel, eller?

EDIT: Dessutom så fungerar ju inte ens Steam Support-sidan, laddar inte över huvud taget. :/

Permalänk
Medlem

Du lär inte få böta... Har du fått spelet så håller dom reda på det och drar pengar.
Du kan ju kolla om du har det genom att högerklicka på The Walking Dead och trycka Egenskaper och titta under "HÄMTNINGSBART".

Permalänk
Medlem

Kolla bankens hemsida? Har köpet gått igenom så syns det där.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Du lär inte få böta... Har du fått spelet så håller dom reda på det och drar pengar.
Du kan ju kolla om du har det genom att högerklicka på The Walking Dead och trycka Egenskaper och titta under "HÄMTNINGSBART".

"You currently have no downloadable content for this product."

Riktigt skumt, är inne och spelar just nu.

Skrivet av Superlight:

Kolla bankens hemsida? Har köpet gått igenom så syns det där.

Morsan betalade och gick och la sig direkt efteråt. Får göra det imorn isåfall.

Permalänk
Medlem

Steam verkar vara väldigt belastat just nu. Vill köpa lite rea-spel

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Det är inte omöjligt att du kan få böta som, Raven_cc sa. Anledningen är att du som kund har vissa skyldigheter, därav se till att du har betalt till Steam. Med tankte på hur många som köper så är det nog ingen så stor chans, men tro mig. På ett eller annat sätt om de skulle få reda på, så skulle du kunna komma att behöva böta.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av silverc0re:

"You currently have no downloadable content for this product."

Riktigt skumt, är inne och spelar just nu.

Morsan betalade och gick och la sig direkt efteråt. Får göra det imorn isåfall.

Du ska få kvitto på ditt spelköp till e-mailen. Om inte är inte köpet genomfört.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

I värsta fall bannar de ditt konto
Iaf om man googlar om steam om när betalningar inte går igenom

Permalänk

Har aldrig haft problem med betalningen förut, nu går det ej

Två av korten ger felmeddelandet unexpected error, och tredje kortet som alltid har funkat förut, ger nekat köp...

Permalänk
Skrivet av wipen96:

Det är inte omöjligt att du kan få böta som, Raven_cc sa. Anledningen är att du som kund har vissa skyldigheter, därav se till att du har betalt till Steam. Med tankte på hur många som köper så är det nog ingen så stor chans, men tro mig. På ett eller annat sätt om de skulle få reda på, så skulle du kunna komma att behöva böta.

Skrivet av Superlight:

Du ska få kvitto på ditt spelköp till e-mailen. Om inte är inte köpet genomfört.

Skrivet av SolidReactor:

I värsta fall bannar de ditt konto
Iaf om man googlar om steam om när betalningar inte går igenom

Har inte fått något på mailen, men ska dra iväg en ticket till Steam Support. Just nu verkar det vara omöjligt dock, sidan laddar knappt.

Permalänk

Nåt lurt är det.
Får med unexpected error när jag försöker köpa bioshock infinite.

Visa signatur

- i7 5820k @ 4.3 Ghz - MSI Gaming 7 - GTX 980 @ 1433 Mhz - 16 GB DDR4 @ 2800 Mhz - Samsung 840 Pro 256GB + Samsung 850 EVO 1TB - Corsair 700D - Corsair HX750 - XB270HU -

Permalänk
Skrivet av Steak'n'Beef:

Nåt lurt är det.
Får med unexpected error när jag försöker köpa bioshock infinite.

Många som verkar ha det problemet, men lustigt nog så fick jag spelet samtidigt.

Permalänk
Medlem

Inne på Steam kan du välja "Steam" uppe till höger, välj sedan "Settings" och sen "View Account History".

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk

Satt och försökte sätta in 25 euro i steam wallet och fick vänta 40 minuter tills det funka

Visa signatur

Commodore 64

Permalänk
Skrivet av bjajjull:

Inne på Steam kan du välja "Steam" uppe till höger, välj sedan "Settings" och sen "View Account History".

Borde jag prova att "köpa" det igen?

Permalänk
Medlem

Köpte Skyrim DLC, heartfire och dragonborn, tog typ 1,5 timmar