Hejsan!
Som rubriken säger. Jag vet inte vad problemet är och jag har haft det enda sen slutet av maj. Innan driftstörningen, som började runt den 19 maj och fixades i slutet av maj, så var internet bra. Vi kunde vara 3-4 personer som satt på internet samtidigt, där t.ex. ena personen spelade något onlinespel, den andra personen satt och streamade film, den tredje personen satt och lyssnade på spotify och den fjärde bara surfade på internet. Då var min latency uppe på 65-70 på league of legends. Då kunde också flera personer ladda ner stora filer på en och samma dag och latency var den samma. Latency gick upp när dom laddade ner, men efter det så var den bra igen.
Nu, efter driftstörningen (samma sak när driftstörningen höll på) så går inte min latency under 70 och håller sig för det mesta på 80-90 om den inte hoppar upp och ner. Sen, om någon har laddat ner t.ex. ett onlinespel och patchat det på dagen, så håller sig min latency uppe i 150-200 och allting blir mera instabilt. Detta händer inte hela tiden, men för det mesta så är det så. Nu, om någon börjar streama film eller kollar på HD kvalité på Youtube, så blir min latency instabil. Som sagt så har detta hållit på enda sedan början av driftstörningen i maj.
Mitt nätverkskort gick sönder för ca 2 veckor sedan och skaffade då ett nytt. Jag har också bytt ifrån att ha nätverkskabeln i routern, till att ha den i modemet, eftersom att jag fick en felaktig ip-adress när jag spelade en kväll. Det fixade sig när jag bytte till modemet. Jag får nu bättre hastigheter på internet än när jag hade den i routern, men fortfarande en massor med problem.
Jag har 6-8 mbit ADSL. Vi har inte ändrat något i modemet, mer än att vi har bytt det under driftstörningen, eftersom det var det våran ISP trodde var felet. Vi har fortfarande samma hastighet som alltid. Vad kan detta bero på? Som sagt, allting blev mera instabilt samtidigt som driftstörningarna började hända.