Internet fungerar, men inte på min dator!

Permalänk

Nu fattade 2 vad jag menar.. grattis!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem

Det kan också vara så att ditt modem börjar gå sönder. Jag hade samma problem du beskriver. Fick modemet bytt av isp:n och vips så var allt som vanligt igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Men dslamen som ts är kopplad mot kan vara överbelastad på kvällen?

Ja, jo. Kanske inte själva dslamen men däremot linan till dslamen. Dvs fibern som kommer från "internet" kan ju självklart vara överbelastad.

Men det har ju inte med dsl som sådant att göra. Utan det är ju ett generellt problem som drabbar alla typer av anslutningar, även fiber.

Skrivet av JörgenL:

Det beror väl också på vad det är för upstreamanslutning i telestationen? Om det är många som kör adsl till samma telestation så delar dom ju på linan vidare, och jag kan mycket väl tänka mig att de sätter in fler adsl-anslutningar i stationen än vad linan upp orkar med om alla kör för fullt?

Jag sitter på fiber mot min lokala kabeltvleverantör och ska nominellt ha 100 Mbit, men leverantören har inte mer än 1 Gbit uppstream så om hela byn försöker dra ner saker samtidigt så fyller man den pipan hyfsat fort...

Jag tror att det helt enkelt handlar om att det, nånstans på vägen, helt enkelt fattas kapacitet att hantera tillräckligt mycket bandbredd. Och det stämmer bra med att det är på kvällen det går sakta, det är då det är mest belastning, både på nätet och på europeiska servrar.

Självklart kan en förbindelse gå full och då får man den typ av problem som TS upplever. Och det är väldigt typiskt att det funkar bra på dagarna men sämre under "bråd tid" (kvällstid 19-24).

Om länken till en "station" är överbelastad så spelar det ingen roll om det är dsl eller fiber sista biten ut till användarna. En fiberkund kommer att uppleva exakt samma problem som en dsl-kund.
Som i ditt fall: Om Gbit-linan till din fiber-switch går full så kommer du få problem oavsett du är ansluten med fiber eller dsl.

Vad jag försökte tala om var att det INTE är själva adsl-förbindelsen som blir "överbelastad".
Den förbindelsen är dedicerad och kan inte bli överbelastad på samma sätt som ett mobilt bredband.
En dsl-förbindelse kan bli "överbelastad" av grannar lika lite som en fiber-förbindelse - det handlar om en egen punkt till punkt förbindelse som inga grannar kommer åt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

Jämföra koppar och laser som går i glas är inte så bra...

Jodå, om vi diskuterar "överbelastning" går det alldeles utmärkt.
Både dsl och fiber ger dig en dedicerad förbindelse som inte kan lastas ner av någon utomstående.

Det är sant att fiber är mindre känslig för störningar.
Det är sant att fiber har mycket högre bandbredd samt längre räckvidd.
Men det är osant att fiber är mindre känsligt för "överbelastning".

Permalänk
Medlem

Och om vi nu skulle försöka lösa TS problem:

Jag tror det vore bra om du kunde ladda ner pingplotter och låta den gå någon timme under den tid du upplever att det går trögt. Och så presenterar du resultatgrafen här.

Edit:
Freewareversionen hittar du här http://www.pingplotter.com/download.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diaxuzz:

Som sagt så är det som att internet blir mycket långsammare på kvällen och natten. För ett tag sedan, i mitten av maj, så hade vi driftstörningar i vårat område (bor på landet). Vi hade det lite över en vecka, sedan vart det fixat. Men precis när driftstörningarna började hända, så höjdes pingen på online spelen man spelade och även fast driftstörningarna fixades, så gick inte pingen tillbaka till vanligt. Jag brukade ha 58-60 i ping på League of Legends, men har nu 75-90, med latency spikes som sker lite då och då, där pingen hoppar upp till 120-150.

Vi har som sagt också märkt att internet nu mera har blivit slöare och mera instabilt. Då internethastigheten brukar ligga på 5-6 mbit i "ta emot filer" på bredbandskollen, så ligger den på 1-2 mbit på kvällar och nätter. Vissa kvällar och nätter så är det som vanligt, men det är för det mesta som detta sker.

Värt att nämna är också att för ett par år sedan så försvann internet och var borta i ett par veckor och i februari så var det samma problem som i maj, då vi hade driftstörningar. Våran internetleverantör är Bredbandsbolaget. Jag, personligen, gillar inte Bredbandsbolaget, eftersom det ofta är en massa strul med internet.

Jag undrar därför vad det kan vara för fel och vad vi ska göra för att fixa det?

1. Byt modem och splitter.

2. Ring och felanmäl

Permalänk
Medlem

anslutning till lokalt nätverk saknar giltig ip-konfiguration

Hejsan!

Det är så att helt plötsligt, när jag spelade League of Legends, så försvann internet och kom tillbaka tills det till slut försvann helt. När jag felsöker så står det:

"Anslutning till lokalt nätverk 2 saknar giltig ip-konfiguration".

Internetsladden är kopplad till en router och alla andra enheter som är kopplade till routern fungerar som de ska. När jag skriver ipconfig i kommandotolken, så börjar ip-adressen på 169 istället för 192. När jag kopplar internetsladden direkt till modemet istället, så fungerar det som det ska och jag får rätt ip-adress. Som sagt så fungerar alla enheter som de ska. Jag kan ju ha internetsladden i modemet, men det blir lite krångligare än att ha den i routern och jag skulle vilja veta vad problemet är.

Permalänk
Medlem

Prova att köra en ipconfig /release och sedan ipconfig /renew på din dator. Fungerar det inte så gör det på en av de andra.
Prova koppla dig på en annan port i routern om du inte gjort det ev. prova annan kabel

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Prova att köra en ipconfig /release och sedan ipconfig /renew på din dator. Fungerar det inte så gör det på en av de andra.
Prova koppla dig på en annan port i routern om du inte gjort det ev. prova annan kabel

Okej :). Jag har nu dragit sladden till modemet och satt in den där. Då funkar allt som det ska igen. Förut, när jag prövade att sätta in sladden i routern igen, så fungerade internet igen, men bara i ett par sekunder, sen försvann det. Sen kom det tillbaka igen, men försvann lika snabbt. Nu när jag satt in den i modemet och fixat så att kabeln ligger smidigt, så fungerar allt bra igen. Inte märkt av att internet försvunnit. Men vad kan detta bero på? Är min kabel defekt i routern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diaxuzz:

Okej :). Jag har nu dragit sladden till modemet och satt in den där. Då funkar allt som det ska igen. Förut, när jag prövade att sätta in sladden i routern igen, så fungerade internet igen, men bara i ett par sekunder, sen försvann det. Sen kom det tillbaka igen, men försvann lika snabbt. Nu när jag satt in den i modemet och fixat så att kabeln ligger smidigt, så fungerar allt bra igen. Inte märkt av att internet försvunnit. Men vad kan detta bero på? Är min kabel defekt i routern?

Låter lite som om kabeln är defekt. Du får prova lite fram och tillbaka så märker du om det är porten i datorn, routern eller kabeln

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Låter lite som om kabeln är defekt. Du får prova lite fram och tillbaka så märker du om det är porten i datorn, routern eller kabeln

Okej. Nätverkskortet är bara ett par dagar gammalt och sladden är det nog inga fel på, om det är så att den funkar felfritt på ett ställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diaxuzz:

Okej. Nätverkskortet är bara ett par dagar gammalt och sladden är det nog inga fel på, om det är så att den funkar felfritt på ett ställe.

Tänkte att sladden glappade och fungerade i en viss vinkel

Permalänk

Hej Diaxuzz,

att du far en IP i 169.x.x.x rangen tyder pa att din dator forvantar sig att bli tilldelad en IP men din router ger inte ut nagon. Du kan lasa mer om 169 rangen om du googlar. Kan det vara sa att du har statisk IP installd pa de andra datorerna i ditt natverk?

Logga in pa routern och kontrollera sa att du inte maste godkanna nya enheter for DHCP, har aldrig sett en sadan funktion pa hemrouters men man vet aldrig! Kika och se om du ser nagot konstigt.

Permalänk
Medlem

Små disconnects och lag spikes.

Hejsan!

Under en tid har internet strulat på en massa olika sätt. Allt är fixat nu och jag har bytt från att ha internetsladden kopplad till routern, till att ha den kopplad direkt till modemet. Jag har gjort hastighets test på Bredbandskollen och hastigheten har blivit ännu bättre än när jag hade den i routern. Men det problemet jag har nu, är att jag får som små disconnects, när jag spelar t.ex. League of Legends eller Star Wars: The Old Republic. På League of Legends så blir det antingen så att spelet fryser och det kommer upp "Attempting to Reconnect" i någon/några sekunder, eller så blir det som en sorts delay, där gubben går dit jag vill efter en stund, men pingen ökar inte. På Star Wars: The Old Republic så hoppar pingen upp och ner. Ibland är den på 88 och ibland på 170 och ibland så ligger den så högt som på 700. Detta händer även fast jag är den enda som använder internet.

När jag gör ett test på Bredbandskollen, så går "ta emot filer" till 7 eller över 7 mbit/s och "skicka filer" håller sig runt 0.80 mbit/s. MS ligger på 60-75.

Nätverkskortet är nytt och inte intergrerat, såklart. Kan det vara så att nätverkssladden är glapp på något sätt?

Permalänk
Medlem

Testa annan kabel, testa integerade nätverkskortet (om du har), uppdatera drivrutiner, testat annat modem. Har du modemet i första jacket? Längst in så att det inte är någon annan enhet som sitter emellan och stör? Ringt din ISP?

Permalänk
Medlem

Det låter som att det kan vara glappkontakt någonstans.
Jag skulle även rekommendera att du köper en router då det är mycket säkrare med en brandvägg emellan. Routern man får av ISPn är oftast inte mycket att hurra för.
Och så måste jag fråga, är det trådlöst NÅGONSTANS på vägen till din dator? Om det är det så har du svaret på varför det fungerar dåligt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det låter som att det kan vara glappkontakt någonstans.
Jag skulle även rekommendera att du köper en router då det är mycket säkrare med en brandvägg emellan. Routern man får av ISPn är oftast inte mycket att hurra för.
Och så måste jag fråga, är det trådlöst NÅGONSTANS på vägen till din dator? Om det är det så har du svaret på varför det fungerar dåligt.

Jag har använt en köpt router i många år, men igår hände något med den, så att min dator inte fick kontakt med routern. Jag har kopplat direkt till modemet nu. Jag förstår inte riktigt vad du menar med om det är trådlöst någonstans på vägen till datorn? Mitt intergrerade nätverkskort gick sönder när åskan slog ner i telejacket, så då köpte jag ett nytt nätverkskort. Det sitter i PCI sloten. När jag satte i det nya nätverkskortet, så inaktiverade jag det intergrerade i BIOS och kollade så att det inte var aktiverat i Enhetshanteraren.

Jag upptäckte precis att jag hade en enhet i "Nätverkskorts inställningar" som heter "Tunngle. Tap-Win32 Adapter V9 (Tunngle)". Denna enhet hade ett rött kryss över sig, men den var inte inaktiverad. Kan det vara problemet? Att den enheten är aktiverad samtidigt som det nätverkskortet som jag använder är aktiverat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diaxuzz:

Jag har använt en köpt router i många år, men igår hände något med den, så att min dator inte fick kontakt med routern. Jag har kopplat direkt till modemet nu. Jag förstår inte riktigt vad du menar med om det är trådlöst någonstans på vägen till datorn? Mitt intergrerade nätverkskort gick sönder när åskan slog ner i telejacket, så då köpte jag ett nytt nätverkskort. Det sitter i PCI sloten. När jag satte i det nya nätverkskortet, så inaktiverade jag det intergrerade i BIOS och kollade så att det inte var aktiverat i Enhetshanteraren.

Jag upptäckte precis att jag hade en enhet i "Nätverkskorts inställningar" som heter "Tunngle. Tap-Win32 Adapter V9 (Tunngle)". Denna enhet hade ett rött kryss över sig, men den var inte inaktiverad. Kan det vara problemet? Att den enheten är aktiverad samtidigt som det nätverkskortet som jag använder är aktiverat?

Lemon läste uppenbarligen inte ditt första inlägg. Men om nu åskan har slagit ner i din dator så kan de ha påverkat mer än ditt integrerade nätverkskort (som är en del av moderkortet). Har du någon annan enhet du kan testa med? Tunngle är ett virtuellt nätverkskort och kommer inte att störa om det inte gjort det redan förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pEccA-vE:

Lemon läste uppenbarligen inte ditt första inlägg. Men om nu åskan har slagit ner i din dator så kan de ha påverkat mer än ditt integrerade nätverkskort (som är en del av moderkortet). Har du någon annan enhet du kan testa med? Tunngle är ett virtuellt nätverkskort och kommer inte att störa om det inte gjort det redan förut.

Jag har en Macbook och en Mobil. Men vad är det jag ska testa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diaxuzz:

Jag undrade mest om du hade mobilt nätverk eller med tråd (från utanifrån), men jag kunde så klart frågat det på ett bättre sätt. Lite dumt av mig.
Men nu har du ju indirekt berättat att du har ADSL så nu behöver du inte svara.

Skrivet av pEccA-vE:

Jag antar att du tycker att min fråga om trådlöst var helt efterbliven? Är du medveten om att mobilt nätverk är trådlöst?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Jag antar att du tycker att min fråga om trådlöst var helt efterbliven? Är du medveten om att mobilt nätverk är trådlöst?

Nej, det tycker jag inte. Det märktes bara att du inte hade läst vad TS hade skrivit. Du ifrågasätter varför han inte har en router kopplad när han tydligt skriver varför. Sen att fråga om det är trådlöst "ÖVERHUVUDTAGET" när han säger att han är kopplad direkt till modemet med en sladd ger samma effekt som att fråga varför han inte använder router. Hade varit lättare att fråga om han hade adsl eller mobilt bredband.

Skrivet av Diaxuzz:

Jag har en Macbook och en Mobil. Men vad är det jag ska testa?

Testa att dra din TP-kabel till din macbook istället och se om du får samma disconnects på den. Isf är det din PC som har skadat mer än bara nätverkskortet. Ring din ISP annars så hjälper dem dig med felsökningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pEccA-vE:

Nej, det tycker jag inte. Det märktes bara att du inte hade läst vad TS hade skrivit. Du ifrågasätter varför han inte har en router kopplad när han tydligt skriver varför. Sen att fråga om det är trådlöst "ÖVERHUVUDTAGET" när han säger att han är kopplad direkt till modemet med en sladd ger samma effekt som att fråga varför han inte använder router. Hade varit lättare att fråga om han hade adsl eller mobilt bredband.

Testa att dra din TP-kabel till din macbook istället och se om du får samma disconnects på den. Isf är det din PC som har skadat mer än bara nätverkskortet. Ring din ISP annars så hjälper dem dig med felsökningen.

Okej. Men jag vet inte hur jag ska veta om det är samma sak på Macen, eftersom jag inte märkt att det disconnectat när jag bara surfat på internet. Internet är snabbare än vanligt när jag surfar på internet och på Macen så har jag inga online spel som jag kan testa med. Offline spel och bara vanlig surfing fungerar på PC:n. Det är när jag spelar online spel som pingen antingen hoppar upp och ner, eller det blir som små delays, även fast pingen är den samma.

Permalänk
Medlem

Instabilare internet efter driftstörning?

Hejsan!

Som rubriken säger. Jag vet inte vad problemet är och jag har haft det enda sen slutet av maj. Innan driftstörningen, som började runt den 19 maj och fixades i slutet av maj, så var internet bra. Vi kunde vara 3-4 personer som satt på internet samtidigt, där t.ex. ena personen spelade något onlinespel, den andra personen satt och streamade film, den tredje personen satt och lyssnade på spotify och den fjärde bara surfade på internet. Då var min latency uppe på 65-70 på league of legends. Då kunde också flera personer ladda ner stora filer på en och samma dag och latency var den samma. Latency gick upp när dom laddade ner, men efter det så var den bra igen.

Nu, efter driftstörningen (samma sak när driftstörningen höll på) så går inte min latency under 70 och håller sig för det mesta på 80-90 om den inte hoppar upp och ner. Sen, om någon har laddat ner t.ex. ett onlinespel och patchat det på dagen, så håller sig min latency uppe i 150-200 och allting blir mera instabilt. Detta händer inte hela tiden, men för det mesta så är det så. Nu, om någon börjar streama film eller kollar på HD kvalité på Youtube, så blir min latency instabil. Som sagt så har detta hållit på enda sedan början av driftstörningen i maj.

Mitt nätverkskort gick sönder för ca 2 veckor sedan och skaffade då ett nytt. Jag har också bytt ifrån att ha nätverkskabeln i routern, till att ha den i modemet, eftersom att jag fick en felaktig ip-adress när jag spelade en kväll. Det fixade sig när jag bytte till modemet. Jag får nu bättre hastigheter på internet än när jag hade den i routern, men fortfarande en massor med problem.

Jag har 6-8 mbit ADSL. Vi har inte ändrat något i modemet, mer än att vi har bytt det under driftstörningen, eftersom det var det våran ISP trodde var felet. Vi har fortfarande samma hastighet som alltid. Vad kan detta bero på? Som sagt, allting blev mera instabilt samtidigt som driftstörningarna började hända.

Permalänk
Sötast

Du får börja felsöka.

Ryck ur allt i 20 minuter, efter det kopplar du in endast ditt modem till en dator via trådad anslutning, prova där och är det samma problem, prova med en annan dator. Är det fortfarande fel så kontakta din operatör.

Om felet försvinner så är det något annat i din utrustning som har flippat ur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Du får börja felsöka.

Ryck ur allt i 20 minuter, efter det kopplar du in endast ditt modem till en dator via trådad anslutning, prova där och är det samma problem, prova med en annan dator. Är det fortfarande fel så kontakta din operatör.

Om felet försvinner så är det något annat i din utrustning som har flippat ur.

Hmm...Nu, när det har gått ett par timmar sedan internet varit slött, så verkar internet snabbare igen. Jag fick 3-4 mbit/s på bredbandskollen förut. Nu fick jag 6 mbit/s. Är detta för att bandbredden har "uppdaterats"? Hur ofta brukar bandbredden bli bra igen?

Permalänk
Sötast
Skrivet av Diaxuzz:

Hmm...Nu, när det har gått ett par timmar sedan internet varit slött, så verkar internet snabbare igen. Jag fick 3-4 mbit/s på bredbandskollen förut. Nu fick jag 6 mbit/s. Är detta för att bandbredden har "uppdaterats"? Hur ofta brukar bandbredden bli bra igen?

Det finns ingen "bandbredd som uppdateras" utan du har det som du har.

Om något suger på bandbredden så gör den det, om den inte gör det så gör den inte det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Diaxuzz:

Hejsan!

Som rubriken säger. Jag vet inte vad problemet är och jag har haft det enda sen slutet av maj. Innan driftstörningen, som började runt den 19 maj och fixades i slutet av maj, så var internet bra. Vi kunde vara 3-4 personer som satt på internet samtidigt, där t.ex. ena personen spelade något onlinespel, den andra personen satt och streamade film, den tredje personen satt och lyssnade på spotify och den fjärde bara surfade på internet. Då var min latency uppe på 65-70 på league of legends. Då kunde också flera personer ladda ner stora filer på en och samma dag och latency var den samma. Latency gick upp när dom laddade ner, men efter det så var den bra igen.

Nu, efter driftstörningen (samma sak när driftstörningen höll på) så går inte min latency under 70 och håller sig för det mesta på 80-90 om den inte hoppar upp och ner. Sen, om någon har laddat ner t.ex. ett onlinespel och patchat det på dagen, så håller sig min latency uppe i 150-200 och allting blir mera instabilt. Detta händer inte hela tiden, men för det mesta så är det så. Nu, om någon börjar streama film eller kollar på HD kvalité på Youtube, så blir min latency instabil. Som sagt så har detta hållit på enda sedan början av driftstörningen i maj.

Mitt nätverkskort gick sönder för ca 2 veckor sedan och skaffade då ett nytt. Jag har också bytt ifrån att ha nätverkskabeln i routern, till att ha den i modemet, eftersom att jag fick en felaktig ip-adress när jag spelade en kväll. Det fixade sig när jag bytte till modemet. Jag får nu bättre hastigheter på internet än när jag hade den i routern, men fortfarande en massor med problem.

Jag har 6-8 mbit ADSL. Vi har inte ändrat något i modemet, mer än att vi har bytt det under driftstörningen, eftersom det var det våran ISP trodde var felet. Vi har fortfarande samma hastighet som alltid. Vad kan detta bero på? Som sagt, allting blev mera instabilt samtidigt som driftstörningarna började hända.

Ett tips är att köra en router som har trafficshaping så slipper du lagga när dom andra laddar upp eller ner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Första tråden på temat: http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...
-Trasigt nätverkskort
Andra: http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...
-Du märker att internet är slöare på kvällen
Tredje: http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...
-Problem i konfiguration mellan pc och router
Fjärde: http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...
- Du tappar internetuppkopplingen ibland
Femte: http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...
- Den här tråden. Allt hänger på samma problem, den röda tråden. Du slutar prata i tråden även om problemet inte är löst till 100% och skapar en ny.

Vilka av de rekommenderade åtgärderna i trådarna har du gjort? Ny router? Nytt modem? Bytte du nätverkskort eller var det något annat som var fel? Vet att man kan få problem med lagg (någon gång i timmen) om man lyssnar på spotify eller har det igång. Dvs. de använder p2p för att avlasta. Folk tror att det är deras internet det är fel på men i själva verket är det en elak tjänst. När de började första gången, fanns det tecken på att det åskat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Första tråden på temat: http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...
-Trasigt nätverkskort
Andra: http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...
-Du märker att internet är slöare på kvällen
Tredje: http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...
-Problem i konfiguration mellan pc och router
Fjärde: http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...
- Du tappar internetuppkopplingen ibland
Femte: http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...
- Den här tråden. Allt hänger på samma problem, den röda tråden. Du slutar prata i tråden även om problemet inte är löst till 100% och skapar en ny.

Vilka av de rekommenderade åtgärderna i trådarna har du gjort? Ny router? Nytt modem? Bytte du nätverkskort eller var det något annat som var fel? Vet att man kan få problem med lagg (någon gång i timmen) om man lyssnar på spotify eller har det igång. Dvs. de använder p2p för att avlasta. Folk tror att det är deras internet det är fel på men i själva verket är det en elak tjänst. När de började första gången, fanns det tecken på att det åskat?

Förlåt för alla trådarna. Men jag gör en ny varje gång så att det uppdateras i listan. I fall dom inte ser dem gamla.

Permalänk
Medlem

Det jag tror hände från första början, alltså grunden för problemen, är driftstörningarna vi hade i maj. Tror det var den 19 maj som vi hade driftstörningar. Vi pratade med ISP och dem började med att sätta dit ett överbelastningsskydd. Det funkade inte, så dem skickade ett nytt modem. Det var inte problemet heller. Men till slut, när vi sa att vi inte tänkte betala något, så skickade dom ett sms och sa att det var driftstörningar i området. Då hade det gått lite över 1 vecka. När dom fixade det, så var fortfarande "latency" problemet kvar. Vi hade högre ping i spel än vanligare och det var mera instabilt. Sedan var det som att problemen byggdes på. Internet överbelastades snabbare, etc.