Permalänk
Medlem

Fast i mobiljungeln

Hejsan svejsan.

Nu är det så att jag har en svår beslutsångest över vilken mobiltelefon jag ska skaffa mig i Augusti när jag behöver nytt abonnemang. Har just nu 3 och ska byta till Tele2.

Jag har just nu en iPhone 3GS med jailbreak då jag inte gillar iPhones originalutseende rent mjukvarumässigt (inte hårdvaran heller för den delen..). Jag gillar heller inte Androids utseende därför att det ser väldigt billigt och fult ut. Eftersom Android och IOS inte är ett val så ligger det nu på WP8 då. Lumia 920 tycker jag är för klumpig och tjock, medan HTC 8X är perfekt. Dock så finns det ju väldigt få appar till WP, så jag vill inte riktigt ha det heller..

Jag undrar om man kan likt iPhone "jailbreaka" en Android lur? Alltså, byta ROM och få ett helt annat utseende och tema? Om det går, finns det några konsekvenser?

Och om det nu blir en lur med Android, vilken är "bäst" just nu? Jag har funderat lite på S4 och HTC One. Vad tycker ni om dem? Finns det några andra val?

Jag tackar till alla svar jag får i förväg. Och ursäkta för en lite rörigt skriven tråd..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Wrathborn771:

Hejsan svejsan.

Nu är det så att jag har en svår beslutsångest över vilken mobiltelefon jag ska skaffa mig i Augusti när jag behöver nytt abonnemang. Har just nu 3 och ska byta till Tele2.

Jag har just nu en iPhone 3GS med jailbreak då jag inte gillar iPhones originalutseende rent mjukvarumässigt (inte hårdvaran heller för den delen..). Jag gillar heller inte Androids utseende därför att det ser väldigt billigt och fult ut. Eftersom Android och IOS inte är ett val så ligger det nu på WP8 då. Lumia 920 tycker jag är för klumpig och tjock, medan HTC 8X är perfekt. Dock så finns det ju väldigt få appar till WP, så jag vill inte riktigt ha det heller..

Jag undrar om man kan likt iPhone "jailbreaka" en Android lur? Alltså, byta ROM och få ett helt annat utseende och tema? Om det går, finns det några konsekvenser?

Och om det nu blir en lur med Android, vilken är "bäst" just nu? Jag har funderat lite på S4 och HTC One. Vad tycker ni om dem? Finns det några andra val?

Jag tackar till alla svar jag får i förväg. Och ursäkta för en lite rörigt skriven tråd..

Hur kan du veta att det heter ROM? Ja, det är just på Android man bara kan byta ROM så..
Ja man kan få ett helt annat utseende, UI, tema och allt sådant. Nej, det finns inga konsekvenser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SplashTerror:

Hur kan du veta att det heter ROM? Ja, det är just på Android man bara kan byta ROM så..
Ja man kan få ett helt annat utseende, UI, tema och allt sådant. Nej, det finns inga konsekvenser.

Jag har hört talas om att byta ROM några gånger, men har aldrig riktigt vetat vad det innebar. Jag har sökt lite på YouTube och har dock bara hittat några videos på hur man byter ROM och får fler inställningar och små tweaks. Inte så att utseendet ändras.

Så det går inte att bricka den vid byte av ROM? Och det påverkar inte garantin eller någonting sådant?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd

Jag är ju en Windows Phone 8 fantast. Men för Android är Sony Xperia Z nog min favorit ändå:
http://www.sonymobile.com/se/products/phones/xperia-z/

Man kan "bricka" telefonen om man laborerar för mycket:
http://www.ehow.com/info_8680823_bricked-phone.html

För en WP8 mobil skulle mitt val bli Nokia Lumia 925:
http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/lumia925/
http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumarke/nok...

Lättare och smidigare än en Lumia 920.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Jag har hört talas om att byta ROM några gånger, men har aldrig riktigt vetat vad det innebar. Jag har sökt lite på YouTube och har dock bara hittat några videos på hur man byter ROM och får fler inställningar och små tweaks. Inte så att utseendet ändras.

Så det går inte att bricka den vid byte av ROM? Och det påverkar inte garantin eller någonting sådant?

Oftast byter man väl inte UI via ny ROM, utan man installerar en annan launcher som du lätt får tag på i Google Play-butiken, precis som vilken app som helst. Kolla till exempel Smart Launcher och GO Launcher EX, vet att GO ska ha en del olika teman dessutom och smsapp som du kan anpassa.

ROM kan du få vissa förändringar på UI:t men detta är oftast i mods som man inkluderar i ROM:en som du kan välja att ha med vid flashning/installering av ROM:en. Det mesta får du tag på i XDA:s forum.

Ska du ge in dig på Android så rekommenderar jag dig starkt att läsa en del recensioner och jämföra då alla har aspekter som skiljer sig från andra och är personligt, men kan rekommendera dig HTC One då jag har en själv och tror jag är förälskad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Om enda anledningen till att du inte vill ha WP är att du oroar dig att apparna du vill ha inte finns, ta reda på vilka det är du absolut vill ha och se om de inte går att hitta i Store. Även om utbudet inte är lika bra som till iOS eller Android så finns det ändå 165.000 att välja på.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Jag är ju en Windows Phone 8 fantast. Men för Android är Sony Xperia Z nog min favorit ändå:
http://www.sonymobile.com/se/products/phones/xperia-z/

Man kan "bricka" telefonen om man laborerar för mycket:
http://www.ehow.com/info_8680823_bricked-phone.html

För en WP8 mobil skulle mitt val bli Nokia Lumia 925:
http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/lumia925/
http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumarke/nok...

Lättare och smidigare än en Lumia 920.

Tack för svaret. Gillar inte riktigt 925:an heller. Blir det en lur med WP8 så blir det HTC 8X.
Förresten, någon som sitter på en WP8-mobil - Vet ni om appar som Instagram, Kik, Snapchat, Vine finns att ladda ned? De är nog de viktigaste apparna jag vill ha på min mobil.

Skrivet av sskludde:

Oftast byter man väl inte UI via ny ROM, utan man installerar en annan launcher som du lätt får tag på i Google Play-butiken, precis som vilken app som helst. Kolla till exempel Smart Launcher och GO Launcher EX, vet att GO ska ha en del olika teman dessutom och smsapp som du kan anpassa.

ROM kan du få vissa förändringar på UI:t men detta är oftast i mods som man inkluderar i ROM:en som du kan välja att ha med vid flashning/installering av ROM:en. Det mesta får du tag på i XDA:s forum.

Ska du ge in dig på Android så rekommenderar jag dig starkt att läsa en del recensioner och jämföra då alla har aspekter som skiljer sig från andra och är personligt, men kan rekommendera dig HTC One då jag har en själv och tror jag är förälskad.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack så mycket för svaret. Dock har jag insett att HTC One och S4:an ligger på en lite för kraftig prislapp för mig. Finns det någon trevlig Android lur för 3-4k?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Tack för svaret. Gillar inte riktigt 925:an heller. Blir det en lur med WP8 så blir det HTC 8X.
Förresten, någon som sitter på en WP8-mobil - Vet ni om appar som Instagram, Kik, Snapchat, Vine finns att ladda ned? De är nog de viktigaste apparna jag vill ha på min mobil.

Tack så mycket för svaret. Dock har jag insett att HTC One och S4:an ligger på en lite för kraftig prislapp för mig. Finns det någon trevlig Android lur för 3-4k?

Nexus 4 skulle jag säga, vanilla Android och snabba uppdateringar. Det börjar ju spekuleras om att en Nexus 5 snart ska lanseras.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Avstängd

HTC One eller Xperia Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Tack för svaret. Gillar inte riktigt 925:an heller. Blir det en lur med WP8 så blir det HTC 8X.
Förresten, någon som sitter på en WP8-mobil - Vet ni om appar som Instagram, Kik, Snapchat, Vine finns att ladda ned? De är nog de viktigaste apparna jag vill ha på min mobil.

Instance: http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/instance/ef18d20f... (tredjepart)
Kik: http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/kik-messenger/432...
Snapchat: http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/swapchat/b4282c22... (tredjepart)
Vine: ska vara på gång sade utvecklarna för två dagar sedan

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd

Det finns ett Instagram alternativ på WP8 som heter Instance:
http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/instance/ef18d20f...

De övriga vet jag inte. Man kan söka och kolla här:
http://www.windowsphone.com/sv-se/store/featured-apps

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Nexus 4 skulle jag säga, vanilla Android och snabba uppdateringar. Det börjar ju spekuleras om att en Nexus 5 snart ska lanseras.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja juste ja, Nexus 4.. Den hade jag glömt av! Ska ta en titt på den.

Skrivet av Valiumballong:
Skrivet av johnh3:

Det finns ett Instagram alternativ på WP8 som heter Instance:
http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/instance/ef18d20f...

De övriga vet jag inte. Man kan söka och kolla här:
http://www.windowsphone.com/sv-se/store/featured-apps

Grymt! Tack för infon!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Dom flesta kända apparna finns ju till WP om inte så ser det ju ut som att dom kommer snart. Dock ska du vara medveten om kvaliten på många appar inte är den bästa, du efterfrågade Kik och tyvärr är den appen skräpp du får notifikationer men missar du den så försvinner den ifrån operativsystemet och du kan inte se att du har fått ett meddelande om du nu inte går in i appen. Som du säkert ser på Windows Phone Store så är den inte uppdaterad sedan 2012-02-27 och verkar vara övergiven.
Använder du Facebook så kan du glömma chatt notifikationer.

Jag byte till en Nexus 4 och Android på grund av detta för jag orkade inte med det längre riktigt snyggt opertavsystem dessutom förstår inte hur du kan tycka det ser billigt ut vilka Androidtelefoner har du kollat på?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

På en androidmobil behöver du knappt roota. Du kan ladda ner oräkneliga launchers från market och customiza som du vill. Och om inte det räcker kan du skriva en egen launcher :P. Allt utan root access.
Ska du däremot byta ROM (ROM kan jämföras med operativsystemet på en pc. På en telefon är det dock oftast mer åt hållet att du kör android i grunden med olika modifikationer. Urvalet är gigantiskt, särskilt till nexustelefonerna.) behövs root access.

Att bricka är något man gör när man inte vet vad man håller på med. Du har säkert en bekant som kan sådant här. Min polare assisterade mig när jag rootade min HTC Sensation och den är inte brickad. När man väl har fått in recovery är det krångligt att lyckas bricka om man inte verkligen försöker.

EDIT: Och när du köper en android får du oftast med något skräp som tillverkaren tycker är skoj (med undantag för nexus och "mega-über-yo-nexus-edition" som verkar trilla fram nu). Samsung kör med touchwiz och HTC kastar in HTC Sense. Detta slöar ofta ned telefonerna rejält och är den främsta anledningen att roota och flasha ett "rent" ROM. Jag klämde på en S4 (inte processorn ) häromdagen och det lagget som touchwiz orsakade störde mig rejält. Med ett renare ROM skulle den självklart gå underbart med tanke på hårdvaran. HTC One laggade mindre det lilla jag testade men jag är övertygad om att lagget finns där någonstans, jag hittade bara inte var.

Och överklocka mobilen kan man ju också göra när man rootat. It's SweCLOCKERS after all. Det gäller bara att hitta en kernel som kan höja frekvensen (och spänningen ) på CPU och GPU så är man good to go.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av Wrathborn771:

Jag har hört talas om att byta ROM några gånger, men har aldrig riktigt vetat vad det innebar. Jag har sökt lite på YouTube och har dock bara hittat några videos på hur man byter ROM och får fler inställningar och små tweaks. Inte så att utseendet ändras.

Så det går inte att bricka den vid byte av ROM? Och det påverkar inte garantin eller någonting sådant?

Bricka går det jo, men det händer inte ofta, och om de skulle hända så kan man lätt unbricka det i dagens läge.
Garantin försvinner om man rootar, MEN, man kan alltid reverta till stock och unroota om något skulle hända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Hejsan svejsan.

Nu är det så att jag har en svår beslutsångest över vilken mobiltelefon jag ska skaffa mig i Augusti när jag behöver nytt abonnemang. Har just nu 3 och ska byta till Tele2.

Jag har just nu en iPhone 3GS med jailbreak då jag inte gillar iPhones originalutseende rent mjukvarumässigt (inte hårdvaran heller för den delen..). Jag gillar heller inte Androids utseende därför att det ser väldigt billigt och fult ut. Eftersom Android och IOS inte är ett val så ligger det nu på WP8 då. Lumia 920 tycker jag är för klumpig och tjock, medan HTC 8X är perfekt. Dock så finns det ju väldigt få appar till WP, så jag vill inte riktigt ha det heller..

Jag undrar om man kan likt iPhone "jailbreaka" en Android lur? Alltså, byta ROM och få ett helt annat utseende och tema? Om det går, finns det några konsekvenser?

Och om det nu blir en lur med Android, vilken är "bäst" just nu? Jag har funderat lite på S4 och HTC One. Vad tycker ni om dem? Finns det några andra val?

Jag tackar till alla svar jag får i förväg. Och ursäkta för en lite rörigt skriven tråd..

Jag kör Android (HTC one) med "launcher 8" vilket är det bästa av två världar. Androids frihet och appar och wp's utseende. Inte riktigt wp's funktionalitet på hemskärmen men helt ok.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Dom flesta kända apparna finns ju till WP om inte så ser det ju ut som att dom kommer snart. Dock ska du vara medveten om kvaliten på många appar inte är den bästa, du efterfrågade Kik och tyvärr är den appen skräpp du får notifikationer men missar du den så försvinner den ifrån operativsystemet och du kan inte se att du har fått ett meddelande om du nu inte går in i appen. Som du säkert ser på Windows Phone Store så är den inte uppdaterad sedan 2012-02-27 och verkar vara övergiven.
Använder du Facebook så kan du glömma chatt notifikationer.

Jag byte till en Nexus 4 och Android på grund av detta för jag orkade inte med det längre riktigt snyggt opertavsystem dessutom förstår inte hur du kan tycka det ser billigt ut vilka Androidtelefoner har du kollat på?

Mjo, riktigt tråkigt det.. Hoppas verkligen att utvecklare öppnar ögonen åt WP snart.
Jag har två kompisar med, en syster och en mamma med Galaxy S2. Jag har fått ganska mycket tid åt att testa Android på deras telefoner, och det ser helt enkelt billigt och FÖR simpelt ut. Det ser väldigt tråkigt ut och får en inte att tänka "wow, va snyggt" liksom, som man (iallafall jag) gör åt WP. Har kollat på videos om S3, S4, HTC One, Note 2, Nexus 4 etc. och tycker att Android ser lika fult ut på alla, dock fulare på Nexus 4 med soft keys.

Skrivet av LemonIllusion:

På en androidmobil behöver du knappt roota. Du kan ladda ner oräkneliga launchers från market och customiza som du vill. Och om inte det räcker kan du skriva en egen launcher :P. Allt utan root access.
Ska du däremot byta ROM (ROM kan jämföras med operativsystemet på en pc. På en telefon är det dock oftast mer åt hållet att du kör android i grunden med olika modifikationer. Urvalet är gigantiskt, särskilt till nexustelefonerna.) behövs root access.

Att bricka är något man gör när man inte vet vad man håller på med. Du har säkert en bekant som kan sådant här. Min polare assisterade mig när jag rootade min HTC Sensation och den är inte brickad. När man väl har fått in recovery är det krångligt att lyckas bricka om man inte verkligen försöker.

Tack för infon. Jag lutar nu lite mot Note 2, S3 eller HTC 8X.. Kan inte riktigt bestämma mig.

Edit: Stavfel

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Administrativ avgift

samsung telefon s3-s4 eller nexus säger jag det finns mest roms till och du får det renaste Android som går!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av saibot85:

Jag kör Android (HTC one) med "launcher 8" vilket är det bästa av två världar. Androids frihet och appar och wp's utseende. Inte riktigt wp's funktionalitet på hemskärmen men helt ok.

Skickades från m.sweclockers.com

..Jäävlar! Tror nog att du har räddat mig!

Förövrigt så älskar jag utseendet på Note 2 och känner mig förälskad. Riktigt stor & manlig är den!

Vi får se hur det blir, men det lutar STARKT åt Note 2. Får nog ta bussen ned till centrum imorgon bitti o klämma & känna lite på den besten!

Tack för hjälpen allesammans.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Har själv en Iphone 5 med Ios 7 beta 3, själva Mobilen känns ju väldigt kvalitativ och ger en god premium känsla. Ios 7 är snyggt och det finns en hel del ny funktioner som tidigare saknat utan att man får en shit-load av krims krams, doc. fortfarande lite buggigt. Apparna är ett starkt argument för Ios, stort market med kvalitativa appar då apples policy inte tillåter skräpiga sådana. Google play är också väldigt bra, doc. högre genomsnittspris på betalappar men fler grattis reklmfinnansierade appar. Fanns även mycket skräp på google play innan, fast de tog bort en jäkla massa skit ganska nyligen.

Så Iphone 5:
+ Premium mobil med bra känsla
+ Apparna
+ Ios 7 (fast är en smaksak)

Annars är ju bästa sättet att hitta en mobil som passar är att gå och kolla på dem i butik, Egen erfarenhet är mycket mer värdefult än recensioner och andras omdöme

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Har själv en Iphone 5 med Ios 7 beta 3, själva Mobilen känns ju väldigt kvalitativ och ger en god premium känsla. Ios 7 är snyggt och det finns en hel del ny funktioner som tidigare saknat utan att man får en shit-load av krims krams, doc. fortfarande lite buggigt. Apparna är ett starkt argument för Ios, stort market med kvalitativa appar då apples policy inte tillåter skräpiga sådana. Google play är också väldigt bra, doc. högre genomsnittspris på betalappar men fler grattis reklmfinnansierade appar. Fanns även mycket skräp på google play innan, fast de tog bort en jäkla massa skit ganska nyligen.

Så Iphone 5:
+ Premium mobil med bra känsla
+ Apparna
+ Ios 7 (fast är en smaksak)

Annars är ju bästa sättet att hitta en mobil som passar är att gå och kolla på dem i butik, Egen erfarenhet är mycket mer värdefult än recensioner och andras omdöme

Tack men nej tack.. Har haft en 3GS i snart 2 år nu så jag har lite erfarenhet av iPhone (sitter dock på IOS 6.1.2 med Jailbreak, så kan ej kommentera IOS 7). Som sagt i mitt senaste inlägg så lutar det starkt mot Samsungs Note 2. Men tack för orden.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

..Jäävlar! Tror nog att du har räddat mig!
http://www.youtube.com/watch?v=Afj-2dqe8yc

Förövrigt så älskar jag utseendet på Note 2 och känner mig förälskad. Riktigt stor & manlig är den!

Vi får se hur det blir, men det lutar STARKT åt Note 2. Får nog ta bussen ned till centrum imorgon bitti o klämma & känna lite på den besten!

Tack för hjälpen allesammans.

Och detta är bara början av modifikationsmöjligheterna på androidenheter...
Imagine the possibilities.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

..Jäävlar! Tror nog att du har räddat mig!
http://www.youtube.com/watch?v=Afj-2dqe8yc

Även om launchern ser ut som WP8 så är resten av operativet fortfarande Android Alla appar är fortfarande Android-fula (subjektivt, visst, men WP8 är skitsnyggt), så illusionen bryts så fort du gör något annat än att titta på hemskärmen.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Och detta är bara början av modifikationsmöjligheterna på androidenheter...
Imagine the possibilities.

Skrivet av Valiumballong:

Även om launchern ser ut som WP8 så är resten av operativet fortfarande Android Alla appar är fortfarande Android-fula (subjektivt, visst, men WP8 är skitsnyggt), så illusionen bryts så fort du gör något annat än att titta på hemskärmen.

Ajjdå. Men men, man kan inte både käka upp kakan och ha den kvar.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Vatr först inne på valfri Note, men Android känns helt enkelt....skit. Blev en Lumia för mig och det ENDA som stör mig är att Instagram inte finns. Alla andra appar finns som en normal mäniska i WP. Hur du får en Lumia att kännas klumpig och sedan plötsligt vilja ha en Note 2 kan jag inte riktigt förstå :S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

920

Vet att du inte gillade formen\storleken på lumia 920 ,men testa den ordentligt mycket grym lur,jag körde HTC Android ca 3 år innan jag bytte till lumian och ångrar ingenting men jag gillar ioförsig GPS Bra foton och surf!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk

Har själv en S4, är riktigt nöjd.
Och då kör jag den helt original för tillfället.
Enda jag hade kunnat tänka mig att byta till om jag var tvungen, är en HTC One.

Note 2'an är i min mening lite för stor.
Men är givetvis en grym telefon det också.
Tycker nog 4,5-5" är lagom.

Senaste telefonerna jag haft (Lumia 920, Xperia Z & iPhone 5) var inte alls lika trevliga som S4'an.

Det snackas ju om en Note 3. Har inte koll på när den kommer ut. Men gillar du stora telefoner, så kanske det kan vara något? Om du kan vänta

Om pengar inte har någon betydelse, så är det ju dumt att köpa något annat än det senaste?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Vatr först inne på valfri Note, men Android känns helt enkelt....skit. Blev en Lumia för mig och det ENDA som stör mig är att Instagram inte finns. Alla andra appar finns som en normal mäniska i WP. Hur du får en Lumia att kännas klumpig och sedan plötsligt vilja ha en Note 2 kan jag inte riktigt förstå :S

Skickades från m.sweclockers.com

Gratis:
http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/instance/ef18d20f...

Betal:
http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/instance/ef18d20f...

Inte officiella appar men de kan ladda upp bilder på Instagram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne_silver:

Har själv en S4, är riktigt nöjd.
Och då kör jag den helt original för tillfället.
Enda jag hade kunnat tänka mig att byta till om jag var tvungen, är en HTC One.

Note 2'an är i min mening lite för stor.
Men är givetvis en grym telefon det också.
Tycker nog 4,5-5" är lagom.

Senaste telefonerna jag haft (Lumia 920, Xperia Z & iPhone 5) var inte alls lika trevliga som S4'an.

Det snackas ju om en Note 3. Har inte koll på när den kommer ut. Men gillar du stora telefoner, så kanske det kan vara något? Om du kan vänta

Om pengar inte har någon betydelse, så är det ju dumt att köpa något annat än det senaste?

Kan tyvärr inte vänta längre än 25:e Augusti, och 2:an duger nog alldeles utmärkt åt mig. Om det släpps en Note 3 snart så kommer den ju kosta väldigt mycket mer än 2:an gör just nu, särskilt i Sverige. Note 2 ligger precis i rätt prislapp för mig.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd

Samsung Ativ S ligger rätt bra i pris nu:
http://www.samsung.com/se/consumer/mobil/mobil/smartphones/GT...

Var dyr när den kom. Skärmstorlek 4.8" tum.