Vill handla på internet.

Permalänk
Medlem

Vill handla på internet.

Hur gör man för att handla på internet om man är under 18? Jag skulle vilja köpa cube world men det funkar inte för att jag inte är 18. Jag kan inte använda mamma eller pappa för den ena har inte internetbank och den andra har inte något kort.

Visa signatur

| ASUS Z97-A | Intel i5 4690K 4,6 GHz | ASUS Dual GTX 1070 OC | Corsair 2x4 GB 2133Mhz | seagate 1TB | Samsung 750 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | EVGA Supernova G3 750W | Fractal Design Define R6 | EK Supremacy EVO | EK CoolStream PE 360 | D5 Pump |

Permalänk

att de inte har internet bank eller kort är inget jag tror på
MEN jag tror du kan köpa paypal kort på pressbyrån eller liknande

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Avstängd

Skaffa konto hos länsförsäkringar, är du över 14 får du ett MasterCard som funkar online.

Alternativet http://www.spendon.se/

Permalänk
Medlem

Fixa paypal!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Avstängd
Skrivet av capkekken:

att de inte har internet bank eller kort är inget jag tror på
MEN jag tror du kan köpa paypal kort på pressbyrån eller liknande

paypal kan han inte köpa heller där behöver man kreditkort eller bankkort som visa eller mastercard och han är under 18 år

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lectric:

Hur gör man för att handla på internet om man är under 18? Jag skulle vilja köpa cube world men det funkar inte för att jag inte är 18. Jag kan inte använda mamma eller pappa för den ena har inte internetbank och den andra har inte något kort.

så ingen av dina föräldrar har något kort? så allt dom betalar, betalar dom med kontanter?

Permalänk
Medlem

Kan du inte skaffa ett eget bankkort ??
http://www.sverigeskonsumenter.se/ingen-blaser-mig/avdelnings...

Ingen aning vad du menar med "har inte internetbank" har din förälder ett kort så är det nog bara att betala med om det är vanligt kort.. Visa eller likande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alpha77:

han är ju inte 18 år gammal så det går ju inte

Permalänk
Medlem

Martin44 läs på länken du citerade, åldersgränser för dom olika korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin44:

han är ju inte 18 år gammal så det går ju inte

Läs länken.

Skaffa bankkort eller förklara för dina föräldrar att du vet att dom ljuger. Har man inte bankkort idag som vuxen så är man antingen knarkare eller hippie. Eller bara galen.

Edit: Vem fan har inte internetbank idag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Kan du inte skaffa ett eget bankkort ??
http://www.sverigeskonsumenter.se/ingen-blaser-mig/avdelnings...

Ingen aning vad du menar med "har inte internetbank" har din förälder ett kort så är det nog bara att betala med om det är vanligt kort.. Visa eller likande.

Nej min mamma har redan testat med sitt kort och det fungerar inte för hon måste ha internetbanken för att kunna aktivera nån säkerhets grej.

Edit: Min mamma har inte. Okej? Jag har ett bankkort men det funkar inte på internet.

Visa signatur

| ASUS Z97-A | Intel i5 4690K 4,6 GHz | ASUS Dual GTX 1070 OC | Corsair 2x4 GB 2133Mhz | seagate 1TB | Samsung 750 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | EVGA Supernova G3 750W | Fractal Design Define R6 | EK Supremacy EVO | EK CoolStream PE 360 | D5 Pump |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lectric:

Hur gör man för att handla på internet om man är under 18? Jag skulle vilja köpa cube world men det funkar inte för att jag inte är 18. Jag kan inte använda mamma eller pappa för den ena har inte internetbank och den andra har inte något kort.

Gå till din närmaste Game butik och kolla om de säljer "Steam Vallet Credits" http://www.game.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/HubArticleVie...

Pressbyrån och liknande kan också sälja förbetalade paypal, visa och mastercrad kort.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Gå till din närmaste Game butik och kolla om de säljer "Steam Vallet Credits" http://www.game.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/HubArticleVie...

Såg du inte att jag ville ha cube world?

Visa signatur

| ASUS Z97-A | Intel i5 4690K 4,6 GHz | ASUS Dual GTX 1070 OC | Corsair 2x4 GB 2133Mhz | seagate 1TB | Samsung 750 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | EVGA Supernova G3 750W | Fractal Design Define R6 | EK Supremacy EVO | EK CoolStream PE 360 | D5 Pump |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martin44:

han är ju inte 18 år gammal så det går ju inte

läs denna länk :http://sv.wikipedia.org/wiki/Underårig_enligt_svensk_lag
jag läste länken
för det andra måste man vara myndig det vill säga 18 år eller att föräldrarna hjälper honom med detta och för det tredje så tror jag inte på det som står på den sidan för det gäller 15000 kr det får man inte ens låna under 18 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lectric:

Såg du inte att jag ville ha cube world?

Hade för mig att det var ett greenlight spel eftersom att det fortfarande var i alpha, men det andra jag skrev är fortfarande relevant.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lectric:

Såg du inte att jag ville ha cube world?

Du köper Steam Credits i en fysisk butik som du sen använder för att köpa Cube World på steam.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Avstängd
Skrivet av svalle:

Du köper Steam Credits i en fysisk butik som du sen använder för att köpa Cube World på steam.

jag vet att steam godkänner inte folk som inte är fyllda 18 år eller rättare sagt över 18 år gamla inte ens en butik godkänner detta

Permalänk
Medlem

Ifall du är över 16 år kan du skaffa internetbank på Handelsbanken. Jag är 17 och jag köpte ett spel på Steam precis

Alternativet är att du köpet Paysafecard som finns på 7Eleven, pressbyrån mm.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem

Är man 16+ år generellt så kan man skaffa bankkonto med internetbank på alla banker.

Själv var jag 15-åring med VISA-kort, detta för drygt 15 år sedan, men saker och ting ändras bara i måttlig skala...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Varför babblar alla om Steam? Har Cube World lagts till där nyligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Skrivet av Shockwave:

Varför babblar alla om Steam? Har Cube World lagts till där nyligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Undrar också det, finns väl bara på deras egna sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Varför babblar alla om Steam? Har Cube World lagts till där nyligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av LinusNeuman:

Undrar också det, finns väl bara på deras egna sida?

För att alla antagit att det är ett Steam Greenlight/Early Access spel.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Gå till swedbank och prata med dem om Visa ung http://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/kort/vara-kort/bankkort-visa-ung/ .

Sen kan du koppla det till ekort och handla säkert, lätt som en plätt.

Permalänk
Medlem

Banker ingår inte avtal med barn, inget annat företag heller för den delen.
Vill hans föräldrar inte att han ska ha betalkort som funkar på nätet, så får han inte det hur han än gör

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Skrivet av Lectric:

Hur gör man för att handla på internet om man är under 18? Jag skulle vilja köpa cube world men det funkar inte för att jag inte är 18. Jag kan inte använda mamma eller pappa för den ena har inte internetbank och den andra har inte något kort.

Beror på hur gammal du är men föreslår att du skaffar ett eget kort och bankkonto. Antingen länsförsäkringar som någon sade eller handelsbanken, Nordea etc. Tror att det kostar ca 200kr per år men kortet är väldigt skönt att ha. Du får inte någon möjlighet till kredit men däremot kan du sätta in pengar och handla i butik / på internet / ta ut i bankomat.

Du behöver vara 13 år.

Permalänk
Medlem

Jag kunde handla med nordeas bankkort online när jag var mindre, tror jag var runt 13-14.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Jacob Fanboy

Off topic:

Vad har man för alternativ att betala räkningar om man inte har internetbank? Förr vandrade man ju iväg till närmaste bank/ postkontor och gjorde detta, fast man kanske kan det än idag? Vart lite nyfiken då jag trodde de hade slutat med det?

Sen gällande ungdomskort så hade jag Swedbanks när jag var ung samt många av mina klasskamrater, och då hade man även ett virtuellt bankkort. Kommer inte ihåg vad det kallades men "e-kort" kanske? Då kunde man med någon lite applikation ange hur mycket pengar som fanns tillgängligt på kortet sedan handla online, fungerade på steam kan jag minnas då det var som ett VISA.

On topic:

Du ju alltid be en bekant betala, någon du känner måste ju kunna betala online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCOC:

Är man 16+ år generellt så kan man skaffa bankkonto med internetbank på alla banker.

Själv var jag 15-åring med VISA-kort, detta för drygt 15 år sedan, men saker och ting ändras bara i måttlig skala...

Nej, det stämmer inte längre. För de flesta bankerna måste man vara 18+, samt visa att man har en inkomst. Detta på grund av att många visa/mastercard har kredit.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Istället för att betala massa avgifter till banken för kort, internetbank o liknande så rekommenderar jag att du väljer Häradssparbanken i Mönsterås istället. Gick lätt att bli kund via nätet utan att behöva besöka banken, var bara att skriva på papper och skicka in, kort och internetbank kostar 0:-
http://www.haradssparbanken.se/blikund.asp

Permalänk
Medlem

När jag var 14 kunde jag utan problem handla på steam och även i vissa onlinebutiker med Nordea och Visa electron. Det låter som att du har fel bank kompis.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.