är det här en bra dator- lenovo?

Permalänk
Medlem

är det här en bra dator- lenovo?

Hej jag behöver en dator för att kunna vara med live på webföreläsningar med webcam. Funderar på att slå till på den här idag, men vad tror ni som kan- själv är jag urkass på datorer
Är det tillräckligt hög kvalitet på webcameran?
I övrigt ska jag ha den att surfa på och skriva arbeten på.
Vill ha snabbt svar!

http://www.dustinhome.se/product/5010740130/lenovo-essential-b590-ci5-2-6-4gb-500-15-6-w8/?utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=pricecompare&utm_content=5459

Permalänk

Den kommer nog funka utmärkt! Webkameror är generellt inte sådär jättebra, skulle inte tro att den där är sämre än de flesta andra.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

En stabil dator.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Hej, skriver ett snabbsvar, då jag inte är jätteduktig på bärbara datorer...
kan ju säga att datorn verkar vara ganska prisvärd, och har en helt ok I5a på 2,6 Ghz. och intel HD 4000 har jag på min skoldator. och det fungerar bra, men man kan inte köra i någon vidare bra grafik i dataspel...
Såvida du inte vill spela spel (iallafall inte i överdrivet hög grafik eller FPS) eller rendrera filmer (åtminstone inte jättesnabbt...) så tror jag att du kommer att klara dig fint på denna dator.

Känner också en person som använder en Lenovo Laptop som iallafall är nöjd med den, så märket tror jag är bra!

Webbcameran står ju inget om, men troligtvis är den LÅGUPPLÖST 1megapixel (640x320) så det går att se vem/vad du filmar, men kvalitén blir nog lite halvdan (det blir nog svårt att hitta en med bättre kamera i vilket fall...)

Surfa och skriva kan jag säga med ganska stor säkerhet att du kan göra helt "flawless", så denna skulle jag nog rekommendera åt dig!

Visa signatur

CPU Intel core i5-3570k│MB ASRock Z77 Extreme4│Cooler Corsair Hydro H80i + 2xNoctua NF-F12│GPU 2x EVGA Classified GTX 780 Sli│HDD Western Digital 2tb│SSD Intel 330 reseller│RAM Corsair Vengeance (2x4GB) + Gskill Ripjaw (2x8GB)│PSU Corsair RM1000 │Chassi Fractal Design define r4 titan│Mus Mionix NAOS 7000│Tangentbord FUNC kb-460 cherry mx blue│Belysning NZXT HUE RGB LED Controller│

Permalänk
Medlem

tack för råden. Det är viktigt att webcamera funkar för mina studier- därav min fråga. Finns ju mellan 0,3 -1,3 mega pixlar. Hittar ingenstans vad webcamera än nu. Kan ni hjälpa mig att hitta kvaliten på webcamen?

Permalänk
Medlem

Ett alternativ är ju iofs att jag köper till en webcam och har externt inkopplad...

Permalänk
Medlem

På prisjakt står det:
0,92 megapixlar
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1866665
Och ja, du kan ju köpa till en separat kamera.

Visa signatur

CPU Intel core i5-3570k│MB ASRock Z77 Extreme4│Cooler Corsair Hydro H80i + 2xNoctua NF-F12│GPU 2x EVGA Classified GTX 780 Sli│HDD Western Digital 2tb│SSD Intel 330 reseller│RAM Corsair Vengeance (2x4GB) + Gskill Ripjaw (2x8GB)│PSU Corsair RM1000 │Chassi Fractal Design define r4 titan│Mus Mionix NAOS 7000│Tangentbord FUNC kb-460 cherry mx blue│Belysning NZXT HUE RGB LED Controller│

Permalänk
Medlem

precis, 0,92 megapixel är vad jag försökt hitta att det är också när jag jämförde den med andra datorer på prisjakt. 1280*720 har jag också sett och det blir ju samma.
Så vad tror ni- kommer jag synas på 0,92 megapixel hahaha

Permalänk
Medlem

Lenovo B590 vs thinkpad l530?

Är det värt att lägga till 1000 kronor istället och köpa en Lenovo Thinkpad L530? Hur mycket snabbare blir den med 7200RPM istället för 5400 RPM och hur och när märker jag det framförallt?

http://www.dustinhome.se/ProductCompare.aspx?CompareProdID=5010740130,5010745392,

Permalänk
Medlem

tänkte slå till ikväll... värt den extra 1000- lappen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klicker:

tänkte slå till ikväll... värt den extra 1000- lappen?

Känns inte som att det är värt 1000kr, isf om man köper en ssd för samma pengar och stoppar in, men då ryker garantin.

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk

Jag tycker inte heller det är värt det. Skulle sätta in en SSD, det skulle göra den otroligt mycket snabbare. Tror inte det förstör garantin heller, det brukar det inte göra, men bäst att kolla med affären.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Hur mycket snabbare blir en 7200 rpm? När och var märker jag det? Har jag nytta av det vid live- webbkonferenser?
Hört att skärmen ska vara något bättre också på den dyrare..

Permalänk

Tveksam om du märker det. Nu har jag inte använt mekaniska diskar på ett antal år iofs. Om du mörker skillnad märker du det på att datorn känns allmänt mindre seg. Gör ingen nytta vid videokonferenser alls. Ser ut att vara ganska likvärdiga skärmar på båda tycker jag. Satsa på en SSD dock som sagt!

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌