Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Synd att EQ Next inte fanns med

Ja visst är det! ska bli roligt och se hur det blir när det kommer. Saknar Rise of Kunark tid sen gick det lite utför.

Visa signatur

INWIN 909 | ASUS MAXIMUS X HERO | 8700K @ 4.7 | Vattenkylning | 32 GB G.skill Tridenz | EVGA GTX 1080 ti | 960 EVO 1tb + 850 EVO 1tb | SFX SX800-LTI

Permalänk
Medlem

Just nu är det Civ V: Brave New World och Animal Crossing New Leaf som gäller medans jag väntar på att Europa Universalis IV ska komma.
Final Fantasy XIV är också intressant, har kört betan lite och kommer nog att köpa det också.

Av resterande på listan så är det nästan bara Saints Row IV och Total War som är intressant nu på förhand, gillade verkligen SR3 men är lite skeptisk efter att ha spelat igenom all DLC och TW serien har jag aldrig riktigt fastnat för.
De två kommer nog inhandlas efter att de gått ner lite i pris.

Visa signatur

Speldator - X570 | 5900X | 32GB 3600 CL16 | 4090 | 2TB 980 Pro | Win 11 Pro
Server - 3700X | 32GB | 7x5TB RAID-Z2 | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Hur kan Disney's Planes: The Videogame vara med medans de har glömt GTA V???

Permalänk
Skrivet av Pellzter:

Hur kan Disney's Planes: The Videogame vara med medans de har glömt GTA V???

för att GTA V inte släpps till PC samtidigt som det kommer till konsol detta är en lista på PC spel och inte konsol spel hur många gånger ska detta tas upp egentligen ?

Skrivet av ilsk3n:

Är inte "Infestation" vad "DayZ" borde vara?

infestation är "gamla" WarZ en kopia av DayZ, uveckalarna av modden DayZ håller på med en stand alone som är på väg ut så nej Infestation är inte vad DayZ borde vara

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Det var inte mycket att se fram emot... Watch dogz och PES 2014 är jag sugen på. Splintercell Blacklist borde vara givet när jag redan (och älskar) äger resterande spel i serien. Men jag har grymt svårt för att de har bytt ut Sam Fischers röst. Känns inte som det blir samma spel utan Michael Ironsides raspiga kommentarer.

Edit: kollade igenom listan en gång till. XCOM Declassified... FPS!? Snälla, varför förstöra ett så lysande spel som XCOM med en fps variant. TBS FTW!

Permalänk
Medlem

31 oktober GOGO

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilsk3n:

Är inte "Infestation" vad "DayZ" borde vara?

Säg inte så, snälla. Absolut inte.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

För pc? det var något nytt

Aj fan, missade att det bara var PC

Permalänk

Ett måste köp : Call of Duty: Ghosts, för alla andra COD är Guld !!

Ett "kanske" köp om det blir mer likt BF2 än BF3 : Battlefield 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

F1 2013 ser jag fram mot, särskilt när man kan göra med äldre F1 bilar och banor.

Det finns absolut ingen anledning att gilla f1 2013 när detta finns och kommer och smiskar allt inom racing.
Alphan är redan nu det bästa jag kört och snyggt så in i helvete.

http://www.youtube.com/watch?v=aDp1muxdkbY

As for the list måste jag säga att Rise of the Triads verkar riktigt grymt och retro värdigt till sin 90-tals variant.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av White.By.Design:

Ett måste köp : Call of Duty: Ghosts, för alla andra COD är Guld !!

Ett "kanske" köp om det blir mer likt BF2 än BF3 : Battlefield 4

Kattguld ja.

Ser fram emot Total War: Rome 2. Som jag har väntat (ända sedan de släppte Medieval II total war). Sedan ser Watchdogs nice ut och Batman Arkham Origins är alltid given. Älskar Batman sedan jag var ett barn. Battlefield 4 får jag se om det blir ett köp eftersom det verkar vara lite väl mycket rebranding som hålls på med serien just nu. Call of duty Ghost skulle jag inte ens ta i med en två meters tång. Assassins Creed IV: Black flag kommer att införskaffas eftersom jag är ett sådant fanboy av serien sedan lanseringen av det första spelet. Det görs för få spel som baseras på historia. Idag är det mer Pew pew modern warfare som gäller tyvärr.

Skrivet av femkantig:

shit den listan var riiiiktigt tunn, effekten av f2p spel börjar verkligen att märkas av nu eller så kommer de stora släppen när de nya konsollerna anländer

De senaste åren har faktiskt varit si så där med PC spel. Detta år ett ganska bra år för PC spel.

Skrivet av ilsk3n:

Är inte "Infestation" vad "DayZ" borde vara?

Kan man tycka.. Om man vore en naiv och smått efterbliven liten pojk kanske.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja näst största spelet för mig den här hösten trillade ner i brevlådan idag. Shin Megami Tensei 4 Vad jag har väntat... i ca 10 år. Det största kommer om 3 veckor Tales of Xillia.

Men men vist, inga PC spel.

Måste fråga, vart har du köpt Shin Megami Tensei 4 ifrån? Och om det är import så har du en svenskköpt 3DS? Nämligen själv småsugen på det!

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Men, har inte Civ V - Brave New World funnits ute i mer än en vecka redan???
"Utgivningsdatum: 9 Jul 2013" på Steam.

Annars så är väl det bara 3 titlar av intresse på den listan: Shadowrun Returns, Sacrilegium och Watchdogs.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Men, har inte Civ V - Brave New World funnits ute i mer än en vecka redan???
"Utgivningsdatum: 9 Jul 2013" på Steam.

jo, det var även på sommar rean 33%.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Fan har aldrig spelat nått Battlefield spel, bli faktiskt lite sugen på att köpa 4an, men kanske kan vara en idé att uppgradera grafikkortet till något som är någorlunda bättre än ett GT8600 då Hehe

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk

[QUOTE="Tumnus;13705005"]Kattguld ja.

COD serien äger...så jäkla bra spel,,bara hoppa in å lira någon bana när man inte har så mycket tid för spel..roligt..kräver inte en monsterdator för att få ut 120 fps..så ett helt klart köp varje release och map-pack ! å vafan kattguld blänker det åxå !

Permalänk
Hedersmedlem

Total War: Rome II, Europa Universalis IV, Watch Dogs och Battlefield 4 är väl dom spelen jag direkt kommer att köpa. Framför allt Total War: Rome II som är förhandsbokat sedan länge, fysisk kopia såklart, dock inte den meningslösa Collectors Edition med en jävla katapult..

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

rome 2 , resten är skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Jag avgränsade listan till spelen med officiella lanseringsdatum, men är det något jag missat är det bara att säga till.

Oh ja, det förstår jag! Annars hade artikeln kunnat bli hur lång som helst. Skriver dock för att få folk att kolla in projekten!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Entusiast

Det nya Splinter Cell kan inte bli annat än bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Det nya Splinter Cell kan inte bli annat än bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Splinter Cell har väl inte varit spelbart sedan Chaos Theory...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Inaktiv

Rome Total War 2, skönt att kunna spela som mina förfäder

Parthia ariskt kross ska det bli. Det första jag ska göra är att dra iväg och krossa öken vildarna på arabiska bajs halv ön!! Sedan ska jag hjälpa våra germanska bröder mot ociviliserade sadist romarna och befria deras slavar.
Precis som Kung Korosh ("Curys") gjorde många sekel tidigare.

Permalänk
Hedersmedlem

För alla som är intresserade av Total War: Rome II så rekommenderar jag vår tråd i forumet där vi diskuterar de nyheter som släppts om spelet.

http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1123179-o...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Jag orkar snart inte vänta längre på slagfält 4!!!!

Permalänk

Nu känns min 4 månaders sjukskrivning börjande den 30 Juli inte lika jobbig längre...:)

Permalänk

Splinter cell blacklist, watch_dogs, amnesia a machine for pigs, f1 2013 och batman arkhan origins

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

var e Gta V

Visa signatur

Chassi:Corasir 800D*Nätagg :Corsair HX 850W PSU
Modekort:ASUS ROG Maximus III Formula*CPU:Intel i5 750 @3.8Ghz
Grafikkort :Zotac 680Gtx*Mine :Corsair Dominator 2x2Gig

Permalänk

Saknar fullversionen av Arma3 på listan, fast det har iof inget fast datum än. Det enda på listan annars är nog Saints Row för min del, resten känns "meh".

Har bara ögonen på Star Citizen just nu, så ser mest fram emot Alpha-versionerna av det i höst/vinter Hangar Module i slutet av augusti och Dogfight Module i December/Januari!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Saknar det mycket efterlängtade Amnesia : A machine for pigs på listan.
Det ska tydligen, efter flera förseningar, släppas i höst, även om ett releasedatum inte angivits.

Saknar också The last Crown - Haunting of Hallowed Isle på listan.
Ett av många efterlängtat "spök"spel av skaparen av Dark fall series.

Annars ser jag inte så många titlar som direkt tilltalar mig. Nyversionen av det gamla FPS:et Rise of the triads ska dock bli kul att testa.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Indie spelen C&C Renegade X samt DayZ väntas även dom till hösten!

Standalone? Nice!

Skickades från m.sweclockers.com