Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Onkyo tx-nr-717, eller? köpråd!

Permalänk
Medlem

Onkyo tx-nr-717, eller? köpråd!

Har köpt en onkyo tx-nr-717 http://www.dustinhome.se/product/5010641159/onkyo-tx-nr717-7-2-hdmi-black-receiver/?utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=pricecompare&utm_content=5996 som jag tänkte använda för att driva mina xtz 99.26, valde den för att kunna bi-ampa högtalarna och för att den hade bra egenskaper för att spela upp via nätverket då jag har en WD passport med film och musik inkopplat på hemnätverket .. har dock inte öppnat paketet den då det inte funnits tid för att installera allt i nya lägenheten.
Jag har dock pratat med en bekant som haft problem med sin vilket gjort mig lite skeptiskt ifall jag ska skicka tillbaka den och välja en annan!

Någon som har erfarenhet av denna receiver som haft problem eller någon annan erfarenhet av den?
Spelar den FLAC filer och video via nätverket?
Är det någon som skulle rekommendera en annan receiver eller förstärkare i samma prisklass?
Kommer inte att satsa på ett större system med fler högtalare utan snarare köpa till en sub alternativt två par Sinus live basspumpIII.

Tacksam för svar!

Visa signatur

UX31A-V-MODA CROSSFADE M-100

Permalänk

Onkyo gör bra saker och dem brukar vanligtvis inte strula mer än andra.

Vilka problem upplever din bekanta?
Dem flesta problem brukar lösas med firmware uppdateringar som kommer lite då och då.

Den har stöd för FLAC och vissa video format över nätverket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_ace:

Onkyo gör bra saker och dem brukar vanligtvis inte strula mer än andra.

Vilka problem upplever din bekanta?
Dem flesta problem brukar lösas med firmware uppdateringar som kommer lite då och då.

Den har stöd för FLAC och vissa video format över nätverket

Den har hängt sig och så som jag förstod det. Men då får jag tipsa om det till honom !:)
Okej, det låter ju bra! Du tror att det kommer låta bra ihop, xtx 99.26 och onkyon? funderade på om det skulle vara bättre med en stereoförstärkare men då finns det ju inte lika smutta funktioner på den .. Det blir till att prova

Visa signatur

UX31A-V-MODA CROSSFADE M-100

Permalänk

Kommer fungera bra.
receivern har bra komponenter och är en kraftig best, därav vikten på 15kg.