Permalänk
Medlem

Razer Ouroboros musen värt priset???

Hej alla SweClockers! Nu är det dax för mig att köpa ny mus.. jag har kollat upp en mus som tyckte verkade grym och även grym i designen, det är musen
Razer Ouroboros, men då när jag har kollat upp många reviews på vad folk tycker om den och så, så verkar den inte lika grym längre, då dom säger att Razers produkter inte hålla längre, och att synapse 2.0 bara strular för vissa och att det blir någon sorts delay på musen när man går från trådat till trådlös oss.. vad tycker ni?? är den värd att köpa för priset??
eller finns det någon annan mellan 700~1200kr klassen som är grym! isåfall kom med förslag, och skriv även lite om Razer Ouroboros om vad ni tycker om den, om den är värd, osv.. (Eftersom att mitt tema är Razer så är ju Ouroboros ett bra förslag enligt mig, men jag vil inte bli besviken)

Här är länken till Razer Ouroboros~

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/RAZER-Ouroboros-Elite-Am...
&
http://www.netonnet.se/art/dator/kringutrustning/speltillbeho...

tack på förhand!!

Permalänk
Medlem

Vill du ha razer kör på deathadder, haft min i ett par år nu, ska dock beställa ny imorgon tror jag för min har börjat dubbelklicka

Men om du vill ha tips på nån annan mus så kolla in R.A.T 7 tex, samma design som den du länkade.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Jag kör själv med Razer Deathadder den som lyser blått d.v.s inte 2013 edition.. men jag har börjat tröttna på den då jag har bestämt mig för att byta ut allt till "High Quality Razer Products" Typ Razer Megalodon 7.1, Razer BlackWidow Ultimate 2013, Razer Ouroboros (inte helt säker på den för nuet) Men ungefär i den stilen.. Så det lär nog inte bli en Razer Deathadder igen :/ Men tack så mycket för svar!

Permalänk
Skrivet av skeira97:

Jag kör själv med Razer Deathadder den som lyser blått d.v.s inte 2013 edition.. men jag har börjat tröttna på den då jag har bestämt mig för att byta ut allt till "High Quality Razer Products" Typ Razer Megalodon 7.1, Razer BlackWidow Ultimate 2013, Razer Ouroboros (inte helt säker på den för nuet) Men ungefär i den stilen.. Så det lär nog inte bli en Razer Deathadder igen :/ Men tack så mycket för svar!

Du ska nog undvika Razer om du söker kvalitets produkter.
Men möss är ju en smakfråga, så gillar du utseende/känsla på Razers produkter så.

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flandersss:

Du ska nog undvika Razer om du söker kvalitets produkter.
Men möss är ju en smakfråga, så gillar du utseende/känsla på Razers produkter så.

Men om inte det blir Razer tema, så blir det nog Qpad's mk 85, 5k pro, CT Large eller något i den stilen..
Men så det är sant som folk säger att Razer är inge kvalité utan bara ser bra ut, men egentligen skit.
Tack för svaren!

Permalänk
Skrivet av skeira97:

Jag kör själv med Razer Deathadder den som lyser blått d.v.s inte 2013 edition.. men jag har börjat tröttna på den då jag har bestämt mig för att byta ut allt till "High Quality Razer Products" Typ Razer Megalodon 7.1, Razer BlackWidow Ultimate 2013, Razer Ouroboros (inte helt säker på den för nuet) Men ungefär i den stilen.. Så det lär nog inte bli en Razer Deathadder igen :/ Men tack så mycket för svar!

Sry men "High Quality Razer Products"? Hahaha, om du vill ha high quality så rekommenderar jag Sennheiser för ljud. (Sennheiser PC 360) <3. Skulle dock hållt mig till Deathadder om jag var du. Ouroboros ser inte ergonomisk ut för fem öre. Skit i teman, håll dig till det som är bra.

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Skrivet av skeira97:

Hej alla SweClockers! Nu är det dax för mig att köpa ny mus.. jag har kollat upp en mus som tyckte verkade grym och även grym i designen, det är musen
Razer Ouroboros, men då när jag har kollat upp många reviews på vad folk tycker om den och så, så verkar den inte lika grym längre, då dom säger att Razers produkter inte hålla längre, och att synapse 2.0 bara strular för vissa och att det blir någon sorts delay på musen när man går från trådat till trådlös oss.. vad tycker ni?? är den värd att köpa för priset??
eller finns det någon annan mellan 700~1200kr klassen som är grym! isåfall kom med förslag, och skriv även lite om Razer Ouroboros om vad ni tycker om den, om den är värd, osv.. (Eftersom att mitt tema är Razer så är ju Ouroboros ett bra förslag enligt mig, men jag vil inte bli besviken)

Här är länken till Razer Ouroboros~

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/RAZER-Ouroboros-Elite-Am...
&
http://www.netonnet.se/art/dator/kringutrustning/speltillbeho...

tack på förhand!!

jag har oruuboros och älskar den, ifall du testat eller känt på en R.A.T wireless är principen den samma egentligen dock har razer tänkt till lite och satt in ett uppladningsbart AA batteri istället för det special batteriet som sitter i R.A.Ten och kan bytas ut direkt men dock behöver man ju aldrig byta batteri då man behöver bara rycka usb kabeln från laddstationen och koppla den direkt i musen och vips kan man lira wire mode och ladda batteriet medans man lirar sen så är det bara att sätta tillbaka kabeln.

så jag kan säga att den fungerar hur bra som helt, gillar att man kan ställa in den för precis vilket grepp man lirar med.

dom som pratar om delay är såna som inte andvänt gaming wireless produkter sen tidigt Logitech MX revolutionen, i dags läget finns det ingen delay i wireless produkterna idag med tanke på att poll raten ligger på 1000Hz jag har i alla fall aldrig märkt delays och jag har testat den gamla goda MX revolution tiden, hag öven en polare med den trådlösa R.A.T 9 och inte han har delays så det är rent skitsnack i dagen läge

Visa signatur

Project BlackOut

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D@ 5GHz][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming][GPU: RTX 3060 12GB]
[RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs][Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura Edition][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]