Raid 0 hittas inte vid installation av w7

Permalänk
Medlem

Raid 0 hittas inte vid installation av w7

Har gjort en Raid 0 och diskarna syns i bios men dom finns inte vid installation av operativ systemet.
Kan det bero på att det saknas drivrutiner för raid i moderkortet att dom inte hittas vid installation.

Hur gjorde man då. Har för mig att jag hade marvel och då lär man om jag kommer ihåg det hela rätt. Gå och ladda ner drivrutiner till usb och installera dom först innan installation av operativsystem.

Visa signatur

Moderkort Asus Rampage IV Formula.... Processor intel core i7 3820 4,0 GHz......CPU kylare Corsair H100 Hydro Series......Ramminne 16GB Corsair XMS3 Vengeance........SSD ocz Vertex 4 256Gb *2 i raid 0.......windows 7 home premium 64-bit.......PSU från Corsair CMPSU-850AX......Blue ray brännare - Lite-On iHBS112......Corsair Graphite 600T svart ;)
Ljudkort Asus Xonar Essence STX. Grafikkort geforce Gtx 690 ;)

Permalänk
Hedersmedlem

Du måste ladda in rätt drivrutiner i installationsmenyn för OS och sedan gå vidare när arrayen blir synlig.

Exempelvis, enbart snabbgoogling, ~5 minuter in:

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro