Laptop startar inte efter att jag bytt boot prioritet

Permalänk

Laptop startar inte efter att jag bytt boot prioritet

Hej. Jag har en kompis som har en asus r505c som har bråkat lite. Varje gång man startat den har det kommit ett felmeddelande som sagt att det är något fel med booten. Han har då startat datorn samtidigt som han hållt in esc och har då kunnat välja att boota från sin hårddisk.

Hur som helst, jag gick in i bios och gick till boot inställningarna och såg att hårddisken låg som 3e alternativ. Jag flyttade upp denna som första alternativ och tryckte F10 för att spara och starta om datorn. Nu kommer problemet. Skärmen är helt slocknad. Powerlampan lyser och nån fläkt snurrar men mer än så är det inte. Jag har provat att starta med batteri och med bara nätladdare. Har provat hålla inne powerknappen i 30 sek. Har provat trycka f8 för felsäkert läge och har provat komma in i bios men inget hjälper. Har kopplat den med hdmi till en tv men utan resultat. Skruvade bort botten på den och drog ur hårddisken å satte in den igen men det hjälpte inte heller. Jag lät luckan vara av och startade datorn å lyssnade på hårddisken men de verkar inte som den snurrar över huvud taget.

Skärmen är bara svart och jag kan inte ens komma in i bios. Någon som vet vad det kan vara?

Permalänk
Medlem

Detta svar är taget ur en annan tråd som jag svarat på då !

väldigt normalt problem.. ta ut batteriet och Adaptern ur datorn och tryck på ON knappen (flera gånger, datorn kommer inte och ska inte starta heller) detta är för att släppa all ström i datorn eller vad det än är som får den att inte starta .. sen sätt in sladden så borde det fungera!

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.