Kerbal Space Program, Visa era skapelser!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ojeu:

Alltså.. När man ser sådana där simpla, men smarta landare funderar man ju på varför man själv inte kommit på det. Hatten av! Den där "kranen" kommer jag kopiera nästa gång jag ska landa en rover.

Lycka till! Se bara till så att du har något som du kan "Control from here" i båda färdriktningarna, annars stämmer inte kompasskulan när du kopplat loss landaren. Jag använde en tom dockningsport på ena tanken.

edit: och Center of mass och Center of thrust-knapparna hjälper något enormt när man ska placera motorer på en asymmetrisk farkost.

Permalänk

Tjo!

Började spela detta spel för 4 dagar sen! Shit, vad lätt det är att timmarna springer iväg när man försöker sig på en massa olika space-stunts! Fast det är grymt roligt!

Hursomhelst har iallafall lyckats med bemannade uppdrag till mun och minimus, och nu senast, placerat en obemannad rover på Duna!

Lägger med lite screenshots!

Raketen som användes för färd till mun och minimus (mun syns i horisonten)!

Mun landing site!

Tyckte denna bilden var rätt cool! Man ser kerbin över kanten på den krater som jag just har landat i!

Minimus landing site!

Nästan hemma igen!

När jag la mitt skepp i omloppsbana runt duna så fick jag uppleva en Ike-sol-förmörkelse!

Rovern som precis har landat på Duna!

Over and out!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem

Kanske inte är så kul för alla er erfarna astronauter att kolla på men äntligen fick jag till min första månlandning.

Jag gav mig fan på att börja med en 3 mans pod. Jag ville inte börja med den enklare varianten och kopiera youtube byggen. Däremot har jag efterapat Redaktör Emils månlandare. Det svåra va att få till ett bra bygge med startraketerna från Kerbit.

Man fick ju ett stort smile på läpparna när man äntligen fick dit den iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlssown:

Tjo!

Började spela detta spel för 4 dagar sen! Shit, vad lätt det är att timmarna springer iväg när man försöker sig på en massa olika space-stunts! Fast det är grymt roligt!

Hursomhelst har iallafall lyckats med bemannade uppdrag till mun och minimus, och nu senast, placerat en obemannad rover på Duna!

Over and out!

Jäklar, det va bra jobbat!

Mitt nästa uppdrag blir väl minimus antar jag och sedan får det bli en rover någonstans.

Permalänk
Skrivet av Pittsa:

Kanske inte är så kul för alla er erfarna astronauter att kolla på men äntligen fick jag till min första månlandning.

Jag gav mig fan på att börja med en 3 mans pod. Jag ville inte börja med den enklare varianten och kopiera youtube byggen. Däremot har jag efterapat Redaktör Emils månlandare. Det svåra va att få till ett bra bygge med startraketerna från Kerbit.

Man fick ju ett stort smile på läpparna när man äntligen fick dit den iaf

Snyggt jobbat! Då fixar du minimus utan problem tippar jag på! Personligen så tyckte jag att det var mycket lättare att landa på minimus och återvända, jämfört med mün! Du kan troligtvis använda samma raket som du använde i ditt mün-mission, eller rentav bygga en mindre! Detta eftersom gravitationen på minimus är så låg. Vilket resulterar i att du inte behöver bränna på lika mycket för att ta dig därifrån jämfört med mün! Lycka till!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Jag sitter lite med vad man kan kalla är KSP Realism.
Deadly Re-entry
FAR
Real Fuel mod som gör att det finns olika typer av bränslen.
Allt måste ha fairings över sig om det ska skickas upp om jag ska acceptera det

Får se hur det blir att ta sig till duna x) Brinna brinna lilla Rover!

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hjälpsam

Har bara demot än så länge, skall bli att köpa fullversionen.

Utan addons, demo versionen helt orörd har jag landad på månen med en raket enligt principen "more is more", 30st solid fule rockets i tre steg innan de vanliga motorerna i ytterligare tre steg. Bara för att det går

Lite tung i starten o.0

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Fluf:

Utan addons, demo versionen helt orörd har jag landad på månen med en raket enligt principen "more is more", 30st solid fule rockets i tre steg innan de vanliga motorerna i ytterligare tre steg. Bara för att det går

http://img850.imageshack.us/img850/9725/u7st.jpg

Lite tung i starten o.0

Oj oj, Välkommen Herr Hjälpsam! Du får allt ta och skaffa dig spelet Övertalade en kille att köpa det igår här på SweC. Nu har vi stream:at i strax över en timme

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har spelat i drygt en månad, började på 0.20 så ganska sent. Har inte uppgraderat till 0.21 än, men ska nog göra det snart. Men jag byggde en rymdstation igår! Skickade upp den i två delar och dockade ihop dem i omloppsbana. Den "presterar" inte så mycket, den är mest fin och åker runt i omloppsbana. Fast ringen på framsidan kan roteras fritt från resten av skeppet, för att skapa konstgjord gravitation i boendemodulerna längst ut på ringen. Förutom två kullager som gör att ringen kan rotera, och fyra docking struts för att stoppa rotation när man inte vill, är allt gjort utan addons.

EDIT: Klicka på bilden för mer högupplöst version.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunait:

Har spelat i drygt en månad, började på 0.20 så ganska sent. Har inte uppgraderat till 0.21 än, men ska nog göra det snart. Men jag byggde en rymdstation igår! Skickade upp den i två delar och dockade ihop dem i omloppsbana. Den "presterar" inte så mycket, den är mest fin och åker runt i omloppsbana. Fast ringen på framsidan kan roteras fritt från resten av skeppet, för att skapa konstgjord gravitation i boendemodulerna längst ut på ringen. Förutom två kullager som gör att ringen kan rotera, och fyra docking struts för att stoppa rotation när man inte vill, är allt gjort utan addons.

http://i43.tinypic.com/2wci8a0.png

2 delar, det var inte dåligt, hade gärna sett hur det såg ut på väg upp i omloppsbana

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

2 delar, det var inte dåligt, hade gärna sett hur det såg ut på väg upp i omloppsbana

Hehe, ja, solpanels-delen var inte så farlig faktiskt men ringen vägde väl en 50 ton, och var absurt stor i jämförelse med raketerna jag använde för att skjuta upp den - och då hade jag ändå fem mainsail-motorer med oranga bränsletankar

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Jag har börjat streama lite KSP nu. Kanske någon som skulle vara intresserad av att ge mig en vettig utmaning att utföra?
Just nu håller jag på med att landa en rover på Duna i min KSP serie.

Men det kan ju vara kul att ha lite vettiga saker att utföra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ahhh! Jag har en del utav en rymdstation i omloppsbana men jag lyckas aldrig docka en annan del. Kommer helt fel...

Permalänk
Avstängd

ASAS fungerar inte längre?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av foxzox7:

Ahhh! Jag har en del utav en rymdstation i omloppsbana men jag lyckas aldrig docka en annan del. Kommer helt fel...

Vart hamnar du i förhållande till den delen i rymden med den du skjuter upp?

Skrivet av Dwightschrute:

ASAS fungerar inte längre?

De har ändrat hur de fungerar med den nya uppdaten.
Kolla att du även har ordentligt med energi då de förbrukar energi

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Kommer helt OK. Ca 30km avstånd till den men när jag ska komma närmare så blir ju min omloppsbana större osv... Får trixa lite mer.;)

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av foxzox7:

Kommer helt OK. Ca 30km avstånd till den men när jag ska komma närmare så blir ju min omloppsbana större osv... Får trixa lite mer.;)

30km vad? Framför? Bakom? Sidled? Under? Ovan?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Tycker jag har mer än väl ström till ASAS.
Men grejjen är ju att vingarna inte rör på sig öht längre om man inte själv gör det manuellt. Förut kunde man ju hålla sin farkost pekandes åt ett håll i stort sett konstant med ASAS. Nu rör sig skeppet fritt och gör ibland lite som den själv vill. Man har även löjlig twitch kontroll ibland när man t.ex. vill landa på månen även med Caps igång, man kan göra en 900* rotation utan att knappt röra på WASD

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

30km vad? Framför? Bakom? Sidled? Under? Ovan?

Olika varje gång. Lite framför och ovan/under är vanligast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Jo du måste justera din omloppsbana för att komma närmare. Om du t.ex. ligger 30 km före men på samma höjd som objektet du ska docka med så måste du först göra din omloppsbana större genom att bränna mot prograde-markeringen vilket känns helt fel om du tittar ut mot det du ska docka med. Med en större omloppsbana kommer din farkost att ta lägre tid på sig runt himlakroppen i fråga och förhoppningsvis komma betydligt närmare målet nästa varv.

Jag brukar hålla mig till map view tills jag är mindre än en halv km ifrån målet.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk

Någon som stött på en misstänkt bugg med 0.21 där "tangentbordet" slutar fungera efter att man timewarpat!?
Har hänt mig flera gånger nu på väg upp i orbit, och när jag sedan cuttar motorn med X sätter min nya waypoint och timewarpar till den, så kan jag inte göra något längre med denna farkost!? Inte ens Spacea igenom stegen!?

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av oxygenial:

Någon som stött på en misstänkt bugg med 0.21 där "tangentbordet" slutar fungera efter att man timewarpat!?
Har hänt mig flera gånger nu på väg upp i orbit, och när jag sedan cuttar motorn med X sätter min nya waypoint och timewarpar till den, så kan jag inte göra något längre med denna farkost!? Inte ens Spacea igenom stegen!?

Är det en farkost som styrs av en probe? Har du el till denna probe?
Tar elen slut så kan du endast fortsätta time-Warpa. Det är det enda som fungerar då. Den är helt död.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av oxygenial:

om du använder en probe så måste den ha el

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Skrivet av Fluf:

http://img850.imageshack.us/img850/9725/u7st.jpg

Lite tung i starten o.0

du tror inte den är lite onödigt stor?

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk

Mod: http://forum.kerbalspaceprogram.com/showthread.php/24906-LLL-...

Permalänk
Medlem

Idag byggde jag en landare/farkost som jag hoppas ska kunna ta mig till andra planeter och deras månar.

Just nu åker den dock bara omkring i omloppsbana runt Kerbin. Tänkte försöka ta mig till Duna imorgon kväll.

På undersidan sitter en rover som kan släppas efter landning, för markburna expeditioner på målplaneten.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk

första docknigen, tog flera timmar men tillslut så gick det, att rcs tog slut hjälpte inte precis
tar gärna imont tips på hur man gör det snabbare.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av tobbelias1:

http://i.imgur.com/ExujOkk.jpg

första docknigen, tog flera timmar men tillslut så gick det, att rcs tog slut hjälpte inte precis
tar gärna imont tips på hur man gör det snabbare.

Rikta dockningsporten på mottagande station/skepp (det du inte styr) mot nord/syd. Detta för du enklast genom att välja "control from here" på porten och lägga den vid horisonten på navball:en på antingen N(0°) eller 180°(s). På så sätt förblir porten på samma position i förhållande till det andra skeppets navball och kommer inte flytta sig en massa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Albatrossen

Kom upp i mach 3 precis innan två motorer exploderade. Bill ser lite skraj ut