Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kerbal Space Program, Visa era skapelser!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Försökte mig på detta, men oj så värdelös jag är

Klarar inte ens av att få något i omplopp runt "Jorden"...

Jag visste inte ens att det fanns planeter att landa på haha
Alla mina skapelser bara sprängs eller flyger åt h**vete i rymden:P

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D, 32GB 3600Mhz, ASUS TUF GAMING X570-PLUS (Wi-Fi), RTX 3090

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Allt med Science, landat på Månen 4gånger, Minmus en gång samt fått en Probe att landa på EVE.

Denna skapelse ska fyllas på med minst en bränslemodul på toppen (vänster och ta bort den proben som sitter på landarmodulen till vänster).

Ska även sätta kärnkraftsmotorer på botten under bogserskeppen.

Vad har ni skapat än då?

Skeppet ska åtminstone ta sig till Duna och tillbaka eller besöka Jool. Dock kommer bränsle behövas då för att fyllas på borta vid Jool. Kanske skicka en raket med bränsle dit innan jag åker med detta skeppet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Har ingett nytt på farkost fronten men den här bilden tog jag nyligen

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av olle360:

Har ingett nytt på farkost fronten men den här bilden tog jag nyligen

http://i.imgur.com/KjxPP8u.png

Om det finns intresse så streamar jag gärna KSP och förklarar hur man dockar och liknande på förfrågan (inte direkt riktat till endast dig såklart).
Rent allmänt skulle jag vilja dra igång en KSP stream med ett karriärs-spel med perma-death och uppdrag från tittarna.

Låter spännande?

Snart ska vi ta oss till en annan planet =D

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Detta spel ser helt fantastiskt ut! Som Mulle Meck på crack

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av twk:

Detta spel ser helt fantastiskt ut! Som Mulle Meck på crack

Snarare Hasch-brownies.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Looking good, som man säger i Amerikat

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Om det finns intresse så streamar jag gärna KSP och förklarar hur man dockar och liknande på förfrågan (inte direkt riktat till endast dig såklart).
Rent allmänt skulle jag vilja dra igång en KSP stream med ett karriärs-spel med perma-death och uppdrag från tittarna.

Låter spännande?

Snart ska vi ta oss till en annan planet =D
http://i.imgur.com/U21meAg.png

Snyggt skepp/station!

Vart nyfiken på vilka delar du sköt upp upp skapelsen i? Eller lyckades du få upp hela på en gång?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av olle360:

Looking good, som man säger i Amerikat

Looking good indeed! (Thanks)

Skrivet av Tune:

Snyggt skepp/station!

Vart nyfiken på vilka delar du sköt upp upp skapelsen i? Eller lyckades du få upp hela på en gång?

Du ska allt få se.

Uppskjutning nummer två levererade två stycken satelliter, dessvärre planerade jag inte mina dockingports ordentligt innan men med våld, vilja och vas.....
http://www.youtube.com/watch?v=qxEeG8gpjsg - Inget ljud men så kan det gå!

Sedan var det en leverans med de två små tankern som sitter på sidan av skeppet (med lampor), efter det blev det leverans med motorerna på botten och sist men inte minst en dockning i fronten med en större bränsletank. Nu ska jag bara fylla på bränsle i hela skeppet och så får jag bestämma mig för vart jag ska åka (borde egentligen forska fram nuclear engines.....

Men man kan ju inte låta skeppet vara oanvänt så länge, Skulle vara oansvarigt ju!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwarkman:

För dom som ännu inte uppmärksammat det. Releasedate för .22 någon gång idag! (Eller imorgon med tidszoner och sånt där bös).
http://forum.kerbalspaceprogram.com/content/229-KSP-Weekly-Oc...

Säger bara, det är en grym dag idag

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Rosslan:

Säger bara, det är en grym dag idag

Första dagen du testar .22?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Första dagen du testar .22?

Har inte testat än, är på jobbet, men såg trailern, så jag instinktivt skrev så

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Om det finns intresse så streamar jag gärna KSP och förklarar hur man dockar och liknande på förfrågan (inte direkt riktat till endast dig såklart).
Rent allmänt skulle jag vilja dra igång en KSP stream med ett karriärs-spel med perma-death och uppdrag från tittarna.

Låter spännande?

Snart ska vi ta oss till en annan planet =D
http://i.imgur.com/U21meAg.png

Jag skulle titta, behöver inspiration för mina byggen, har inte tagit mig så långt i rymden ännu, lyckades få en sond runt solen, har inget bränsle kvar och inga möjligheter att få tillbaka den.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Jag skulle titta, behöver inspiration för mina byggen, har inte tagit mig så långt i rymden ännu, lyckades få en sond runt solen, har inget bränsle kvar och inga möjligheter att få tillbaka den.

Skicka dit en bränsletank och docka!

Permalänk
Medlem

Har ingen dockningsstation

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Rosslan:

Jag skulle titta, behöver inspiration för mina byggen, har inte tagit mig så långt i rymden ännu, lyckades få en sond runt solen, har inget bränsle kvar och inga möjligheter att få tillbaka den.

Härligt.
Funderar allt på att ta mig till duna. Duna ligger bra till för mitt skepp att ta sig till.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

För de som inte har något emot mods kan jag varmt rekommendera B9 Aerospace. Massor av jättesnygga och välbalanserade rymdskepps- och flygplansdelar: lastutrymmen, motorer, vingar, m.m.

Gjorde en rymdfärja med B9, som kan lyfta 50 ton last till omloppsbana runt Kerbin och sen landa på landningsbanan på KSC igen. I bilderna här nedan skickar jag upp en landare med tillhörande rover och plats för två piloter, som kan ta sig till Duna och tillbaka. (Klicka på varje bild för att se den i högre upplösning.)

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Har kört en del career mode också men tycker det är sådär... Hade hoppats på ett läge där spelet ger olika uppdrag med ökande svårighetsgrad att utföra. Som det är nu så är det mest som vanligt fast man får jobba lite för byggdelarna i stället för att bara sitta och vänta på nästa uppdatering.

Skrivet av DavidtheDoom:

Om det finns intresse så streamar jag gärna KSP och förklarar hur man dockar och liknande på förfrågan (inte direkt riktat till endast dig såklart).
Rent allmänt skulle jag vilja dra igång en KSP stream med ett karriärs-spel med perma-death och uppdrag från tittarna.

Låter spännande?

Kan nog bli bra om du är någorlunda bra på att snacka och kan undvika en massa eeh och ööh hela tiden.

Ibland (inte alltid) kan det bli bättre med flera personer i "studion". Blir mer stämning då...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av MaxWarp:

Har kört en del career mode också men tycker det är sådär... Hade hoppats på ett läge där spelet ger olika uppdrag med ökande svårighetsgrad att utföra. Som det är nu så är det mest som vanligt fast man får jobba lite för byggdelarna i stället för att bara sitta och vänta på nästa uppdatering.

Kan nog bli bra om du är någorlunda bra på att snacka och kan undvika en massa eeh och ööh hela tiden.

Ibland (inte alltid) kan det bli bättre med flera personer i "studion". Blir mer stämning då...

Jag talar engelska mer eller mindre lika bra som Svenska.

Behöver dock lite tittare för att palla snacka. Pallar inte prata med mig själv hela tiden. Finns en kille på SweC som har tittat.
Jobbar fortfarande på streamQuality men det blir bättre med tiden Lämna gärna önskemål på uppdrag och på hur en stream ska se ut.
Streamar mer eller mindre varje gång jag spelar. Joinar man min stream och säger "hey" eller liknande så kommer jag svara och börja köra järnet.

Att få uppdrag från tittare är det bästa ^^

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag talar engelska mer eller mindre lika bra som Svenska.

Behöver dock lite tittare för att palla snacka. Pallar inte prata med mig själv hela tiden. Finns en kille på SweC som har tittat.
Jobbar fortfarande på streamQuality men det blir bättre med tiden Lämna gärna önskemål på uppdrag och på hur en stream ska se ut.
Streamar mer eller mindre varje gång jag spelar. Joinar man min stream och säger "hey" eller liknande så kommer jag svara och börja köra järnet.

Att få uppdrag från tittare är det bästa ^^

Tvivlar inte på dina språkkunskaper. Menar bara att många som gör videos på tuben eller streamar avger en massa tvekande läten så fort de måste tänka en smula innan de talar, även på sina modersmål.

Men det låter som att du tänkt genom det här så det blir säkert bra.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av MaxWarp:

Tvivlar inte på dina språkkunskaper. Menar bara att många som gör videos på tuben eller streamar avger en massa tvekande läten så fort de måste tänka en smula innan de talar, även på sina modersmål.

Men det låter som att du tänkt genom det här så det blir säkert bra.

Får hoppas på det. Avskyr även jag alla "ehum....".

Blir tråkigare att titta på.
Hojtar till i tråden om jag streamar antar jag.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Hojtar till i tråden om jag streamar antar jag.

Gör så. Är jag hemma så ska jag kolla.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

har inga skapelser att visa men, karriären var riktigt bra, hade mycket problem innan jag lyckades låsa upp elen, allt tappade ström och blev skrot som flyger omkring i rymden

Det som Lunait visar, så ser det riktigt bra ut med att skicka upp med flygplanet, uj jag behöver verkligen gå lite kurser i hur man bygger flygplan, lyckas bara få raketer med små vingar

Gillar sättet att man har ett utrymme som kan fylla med saker som man sedan dumpar i rymden.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Här är mitt koloniskepp, kan ta med sig 22 Kerbals och utföra alla de experiment som finns i spelet idag. Hela basen är utrustad med hjul vilket ger den en maxfart på 13km/h på plan mark, gillade inte iden med att ha en liten farkost som de gör dagsutflykter med.
Jag har testat att skjuta upp den i orbit runt kerbal och sedan landa igen, eftersom den använder sig uteslutande av fallskärmar måste det finnas en atmosfär för landning och jag ska när jag får tid bygga om raketen så jag kan få iväg den till en annan planet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SalaMAD:

http://i42.tinypic.com/11c8djs.jpg

Här är mitt koloniskepp, kan ta med sig 22 Kerbals och utföra alla de experiment som finns i spelet idag. Hela basen är utrustad med hjul vilket ger den en maxfart på 13km/h på plan mark, gillade inte iden med att ha en liten farkost som de gör dagsutflykter med.
Jag har testat att skjuta upp den i orbit runt kerbal och sedan landa igen, eftersom den använder sig uteslutande av fallskärmar måste det finnas en atmosfär för landning och jag ska när jag får tid bygga om raketen så jag kan få iväg den till en annan planet.

Det var ingen liten skapelse Har du lust att lägga upp en bild inkl raketen som får upp denna i rymden? Tänkte börja bygga baser på månen o.s.v. för vidareskickning längre ut i systemet.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Har byggt lite på ett spaceplane de senaste dagarna och idag så fick jag det att börja arta sig. Än så länge kan den ta sig till månen, men inte tillbaka alternativt att man bara flyger förbi månen. Har tagit lite bilder under flygningen.
Alla bilderna jag tog finns (lite huller om buller) på http://imgur.com/a/o0oCY#0

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Denna....Skapelse...

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Det var ingen liten skapelse Har du lust att lägga upp en bild inkl raketen som får upp denna i rymden? Tänkte börja bygga baser på månen o.s.v. för vidareskickning längre ut i systemet.

Här är en bild, denna raket tar upp den i orbit runt kerbin. Så måste vidareutveckla denna för att komma till andra himlakroppar, men det borde inte vara så svårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SalaMAD:

http://i41.tinypic.com/24pxfeo.png

Här är en bild, denna raket tar upp den i orbit runt kerbin. Så måste vidareutveckla denna för att komma till andra himlakroppar, men det borde inte vara så svårt.

Sweet skapelse

Borde inte vara så svårt, antingen ha en rymdstation i omloppsbana som har mycket bränsle så att du kan åka upp och sedan tanka i rymden för att sedan svischa vidare ut i oändligheten Alternativt ha några atomraketer i omloppsbana som du kan docka med och sedan skicka vidare.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Upptäckte xenongasen, varpå jag byggde en ros:

Den föll dock...

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!