Elektiskt buzzande ljud ifrån datorn. (Psu förmodligen)

Permalänk
Medlem

Elektiskt buzzande ljud ifrån datorn. (Psu förmodligen)

Jag har nu bytt ut 3 stycken Psun till min dator( 2 stycken Corsair tx750 och nu ett Silver power 750). Jag börjar mer och mer tro att det är något annat som är fel i datorn. Har testat alla tips som finns om diverse ECO-inställningar i bios men inget verkar funka. Och har ingen möjlighet att skicka in hela datorn just nu heller.

Varför låter datorn såhär? http://www.4shared.com/music/01OK2yxv/Rst_004.html (Det elektriskt buzzande ljudet, inte själva brummandet ifrån fläktarna) Lyssna på Röst 004. Ni kan även lyssna på Röst 001, så lät min första psu.

Kan även tillägga att detta ljud ofta kommer direkt när jag startar eller stänger av ett spel. Sen kan det försvinna ibland fall jag har tur. Ljudet kommer och går lite som det vill. Kan vara borta i någon dag för att sedan återvända. Kan det vara på grund av värmen?

Och nej, ingen sladd sitter i vägen eller liknande.

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft möjlighet att lyssna, men kan det vara coilwhine eller en konding som är på väg att ge upp? Vid sekvenser med mycket hög fps kan det tjuta från vissa grafikkort, bland annat spelmenyer utan v-sync. Uppstartsskärmen på nvidias FaceWorks demo får många kort att tjuta en kort stund t ex.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Det är inget tjutande ljud, utan mer, ja, vad ska man kalla det....Elektriskt. Låter nästan som en timer man brukar ha i väggen. Som att någon form av spolar eller vad som nu sitter i datorn överbelastas eller något liknande. Har noll koll på det här...

Har testat att köra "Furmark". Ljudet kommer 2-3 sekunder efter jag startar det. Men försvinner DIREKT, buzzandet kanske varar i 1-2 sec. Men när jag sitter och lirar WoW eller ser på streams så kan ljudet hålla på i evigheter.

Permalänk
Medlem

Bumpar lite. Fick mitt fjärde psu idag, och låter fortfarande likadant.

Jag tog ett screenshot på ett program som mäter diverse saker idatorn. Säger det här er något? http://i.imgur.com/lTeBSNK.png

Tog screenshotet när det lät som mest.

Permalänk
Medlem

Prova stäng av fläktarna en efter en och uteslut dem.

Permalänk
Medlem

Har du jordat nätuttag till datorn?
Innan jag hade det så hade jag liknande problem...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]