Phanteks presenterar Enthoo Primo fulltower

Permalänk
Melding Plague

Phanteks presenterar Enthoo Primo fulltower

Kylartillverkaren Phanteks tar steget in på chassimarknaden med en fullspäckad modell för entusiaster på jakt efter gott om plats för kylning och komponenter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Skulle ju inte sitta fint med detta chassit med gröna detaljer <3

Permalänk
Inaktiv

Seriös musik..

Grymt fult chassi i mitt tyckte.

Permalänk

Snyggt och fina funktioner, vill dock ha mindre burkar.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Ännu ett chassi med mer 5.25" pch 3.5" platser än vad man förbrukar under en livstid...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Wow! Det här var galet snyggt, gillar det lite annorlunda utseendet. Det sticker verkligen ut från mängden och går inte i samma mainstream-anda som alla de andra 500 chassina som kommer ut. Jonas, när semestern är över vill jag se ett test på det här

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Den där fyrkanten i fronten är helt förfärlig.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk

Fugly ser ut som dom tagit en massa olika chassin och mixat ihop dom och hoppats på det bästa presic som termaltek chassin

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Skulle ju inte sitta fint med detta chassit med gröna detaljer <3

ja det finns för lite chassin med grönt.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Dom som säger annat kan slänga sig i väggen!

Permalänk
Medlem

Härligt med ett chassi som inte ser ut som alla andra och ska vara så litet som möjligt...(stor)diggar detta chassi, som gjort för oss med mycket komponenter och vattenkylning!:)

Edit: Men jag tröttnar aldrig på mitt moddade Silverstone TJ-07, det är ett underbart chassi;)

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Skrivet av matnojje:

ja det finns för lite chassin med grönt.

Japp, Grönt är snyggast hehe

Permalänk
Medlem

Mycket annorlunda. Intressant!

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk

Jag gillade det. Kunde tänka mej att köpa om det fanns en midimodell. Det verkar som det är mode med en tvådelad design, kollar på ps4, xbox one(hälften blank hälften borstad) och denna. Ser lite coolt ut nu men jag har en känsla att det kommer se skitfult ut om nåt år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk

Skulle vilja se en sådan fast midi tower

Permalänk
Medlem

Njaaah, sådär tyckte jag om utseendet faktiskt.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Jo men Phantek går ju in på att leverera ett kvalitativt och genomtänkt chassi.
Det enda jag skulle kunna se vara gjort bättre är 3.5" vaggor som stödjer 2.5" enheter.

Annars var fan konstruktionen för att fästa hårddiskarna en av de bättre. Hoppas de bara lyckas göra lagom stora piggar. Hemskt när de är förstora.

Kanske lite väl dyr. Tror de kommer längre med ett miditower som är lite billigare. Typ mATX för 13-1400kr.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Allt jag vill ha med i ett chassi har det här ;_;

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk

Ser intressant ut. Allt såg (dock) så jävla fint ut i videon. Väntar spänt på en recension

Permalänk
Medlem

Vänta lite är inte phantek en del av Noctua ?

EDIT: Quad 480 i toppen utan modding (Y)

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Snyggt och funktionellt genomtänkt chassi saknar bara gångjärn på dörrarna och några hotswap för ssd/hdd.

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, the palace instead becomes a circus.”

Permalänk
Medlem

snyggt, riktigt stilrent!

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Medlem

Jag gillar hur det alltid är på SweClockers, antingen hatar man sakerna eller så älskar man.

Tycker chassit verkar nice, bara det inte flyger iväg när det är så många fläktar

Permalänk
Medlem

mja, ja, varför inte? en recenssion på den också tack

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Jonas, vill jag ska testa den här i framtiden!

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

Vänta lite är inte phantek en del av Noctua ?

EDIT: Quad 480 i toppen utan modding (Y)

Fail om de är del av noctua. var läste du det? Lawls

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Japp, Grönt är snyggast hehe

Speciellt om man har råd med ett titan.

Permalänk
Avstängd

Ful som stryk

Permalänk
Medlem

Ser ju helt okej ut!
Gillar lösningen med nätagget.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Fail om de är del av noctua. var läste du det? Lawls

jag kommer inte riktigt ihåg vart jag läst det, men det var mest en fråga om eller inte

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz