Permalänk

Ersättning Telias VDSL modem?

Hej!
Lång historia kort så har jag fått nog på det eviga strulet man får hos Telia. Tillbringat hela dagen för att få mitt nätverk att fungera, till och med har jag åkt fram och tillbaka till stan för att hämta en ny router som var minst lika värdelös.

Istället för att ni ska få kanske läsa lite mellan raderna radar jag upp frågorna här:

1. Någon bra ersättare för Telias VDSL-modem?

2. Går det använda modem för andra anslutningar som t.ex. ADSL eller bara DSL?

3. Är jag ensam om att ha problem med att ladda upp från Telias "smart boxar"? Nästintill alla molntjänster kraschar nätverket till synkningen är klar.

Tack på förhand. MVH Rosencranz

Permalänk
Medlem

Med BBB måste man använda modemet som de tillhandahåller. Vet inte om samma gäller med telia. Fungerar själva modemet bra om du bryggar det och skulle det räcka med en ny router?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Rekordmedlem

Om det är smarten du kallar modem så kan du be att få den bryggad så blir den enbart modem och vlnseparerande switch, då får du lösa resten med egna delar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.