Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Hej, igår(Måndag 07-08-2013) beställde vi en Gamer Unlimted edition då vi valt egna delar till. Och när vi beställde stog det att Corsair CX 600M, 600W PSU Fanns i lager. Men när vi sen hade beställt den och tittat nu dagen efter står där att Corsair CX 600M, 600W PSU inte fanns i lager och förväntas komma den 24 jul. Hann vi beställa den innan den tog slut eller får vi nu sitta och vänta i 2-3 veckor på att datorn kommer?

Eller kan jag kanske avbeställa den och välja en liknande?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Qruum150:

Hej, igår(Måndag 07-08-2013) beställde vi en Gamer Unlimted edition då vi valt egna delar till. Och när vi beställde stog det att Corsair CX 600M, 600W PSU Fanns i lager. Men när vi sen hade beställt den och tittat nu dagen efter står där att Corsair CX 600M, 600W PSU inte fanns i lager och förväntas komma den 24 jul. Hann vi beställa den innan den tog slut eller får vi nu sitta och vänta i 2-3 veckor på att datorn kommer?

Eller kan jag kanske avbeställa den och välja en liknande?

Hej,

Vilket ordernummer har du? Slå oss gärna en signal på 031-710 20 00 så tittar vi närmare på din order.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

AMD Phenom II X4 965 Black Edition borta?

Var för har in tagit bort AMD Phenom II X4 965 Black Edition?

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Tänkte höra mig för, då det är som så att jag kommer inom ca 2 månaders tid att uppgradera till Hashwell med ny CPU, moderkort, minnen, 2 st nya grafikkort, H100i vattenkylning samt ett chassi.

Jag har tittat på Corsair Carbide 540 som skulle passa som handen i handsken.

Jag har tittat på komponenter från Er (komplett), dustinhome, Inet samt webhallen. Det skiljer inte direkt så mycket i slutsumma på mitt system så det lutar åt att det kommer att avgöras vem som erbjuder billigast pris på Corsair Carbide chassiet...

Så ni får gärna ha en kampanj med Corsair Carbide 540 chassi när det kommer i slutet av augusti, för då får ni med en order på ca 10-12000 samtidigt...:)

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av isaak4:

Var för har in tagit bort AMD Phenom II X4 965 Black Edition?

Hej,

Jag ser tyvärr inte varför vi inte längre säljer denna processorn, det kan bero på t.ex. att processorn inte längre sälj i så stor utsträckning då det är socket-AM3.

/ Ted

Skrivet av Ralle_81:

Hejsan!

Tänkte höra mig för, då det är som så att jag kommer inom ca 2 månaders tid att uppgradera till Hashwell med ny CPU, moderkort, minnen, 2 st nya grafikkort, H100i vattenkylning samt ett chassi.

Jag har tittat på Corsair Carbide 540 som skulle passa som handen i handsken.

Jag har tittat på komponenter från Er (komplett), dustinhome, Inet samt webhallen. Det skiljer inte direkt så mycket i slutsumma på mitt system så det lutar åt att det kommer att avgöras vem som erbjuder billigast pris på Corsair Carbide chassiet...

Så ni får gärna ha en kampanj med Corsair Carbide 540 chassi när det kommer i slutet av augusti, för då får ni med en order på ca 10-12000 samtidigt...:)

Hej,

Låter som ett riktigt roligt datorbygge som du har på gång!
Jag har noterat ditt önskemål och håll gärna utkik på vår hemsida angående uppkommande kampanjer.

/ Ted

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hur länge gäller erbjudandet för Komplett Summer Gamer 2.0?

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk

Hej!

Iförrgår så beställde jag två stycken Zotac GTX 670 med referensdesign på kylaren. Idag så hämtade jag ut paketet och till min stora förvåning så var det bara en GPU låda i kartongen, däremot så fanns det två stycken Splinter cell blacklist kuponger. Det fanns inte heller någon faktura i kartongen.

Så vad gör jag nu? Jag dubbelkollade själva paketet och såg att det stod "Parcel: 1/1" så det finns bara ett paket att hämta ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Hej!

Iförrgår så beställde jag två stycken Zotac GTX 670 med referensdesign på kylaren. Idag så hämtade jag ut paketet och till min stora förvåning så var det bara en GPU låda i kartongen, däremot så fanns det två stycken Splinter cell blacklist kuponger. Det fanns inte heller någon faktura i kartongen.

Så vad gör jag nu? Jag dubbelkollade själva paketet och såg att det stod "Parcel: 1/1" så det finns bara ett paket att hämta ut.

Du kontaktar naturligtvis kompletts kundservice.

http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=delerro...

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Det är självklart att jag gjorde det. Men de har stängt nu, tänkte om kanske Komplett.se satt inne och surfade nu...

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Eronki:

Hur länge gäller erbjudandet för Komplett Summer Gamer 2.0?

Hej Eronki,

Denna kampanjen gäller fram till den 11/8

Vänligen

/ Ted

Skrivet av farnebr1nk:

Hej!

Hej Farnebr1nk,

Maila eller ring vår kundservice och uppge ditt ordernummer så kan vi hjälpa dig att reda ut detta, det är möjligt att det kan ha skickats i två stycken kollin trots "Parcel 1/1".
Våra fakturor eller fakturakopior mailar vi ut så du borde kunna hitta den på din valda mailadress.

Vänligen,

/ Ted

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej Eronki,

Denna kampanjen gäller fram till den 11/8

Vänligen

/ Ted

Hej Farnebr1nk,

Maila eller ring vår kundservice och uppge ditt ordernummer så kan vi hjälpa dig att reda ut detta, det är möjligt att det kan ha skickats i två stycken kollin trots "Parcel 1/1".
Våra fakturor eller fakturakopior mailar vi ut så du borde kunna hitta den på din valda mailadress.

Vänligen,

/ Ted

Hur skall jag övertala post servicestället att kolla igenom hela deras lager om så är fallet? De kan ju inte söka på mitt namn eller personnummer dessvärre...

Permalänk
Medlem

Hur länge håller rean med eran Zotac gtx 780 på?

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Hur länge håller rean med eran Zotac gtx 780 på?

Kampanjen håller veckan ut. Frågade komplett på facebook och fick det svaret.

Visa signatur

Chassi:Corsair 350D Processor: i7 4770k Grafikkort:Zotac GTX 780 Moderkort:Asus Maximum Vi Gene (mATX) Nätaggregat:Corsair TX 850 Processorkylning:Corsair h100i Minnen:Corsair Vengeance 1600mhz Lagring:120GB Kingston ssd

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av farnebr1nk:

Hur skall jag övertala post servicestället att kolla igenom hela deras lager om så är fallet? De kan ju inte söka på mitt namn eller personnummer dessvärre...

Hej Farnebr1nk,

Nu vet jag tyvärr inte hur ditt ärende ser ut men jag har skickat ett PM till dig där jag hoppas vi hjälpa dig.

Vänligen,

/Ted

Skrivet av Kartexo:

Kampanjen håller veckan ut. Frågade komplett på facebook och fick det svaret.

Tack för hjälpen, mycket riktigt så håller kampanjen veckan ut.

Vänligen,

/ Ted

Visa signatur

Permalänk

Det vore riktigt najs om ni kunde fixa ett uppgraderingspaket liknande http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=783615 fast med ett mATX-kort! Tror många vill ha det!

Mvh,

Peter

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5 4670K | Gigabyte Geforce GTX 760 rev 2.0 | Crucial 8GB Ballistix Sport | be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär | Kingston SSD V300 120GB | WDC 750GB | ASUS Z87-A ATX

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Sapphire Radeon HD 7970 av er och jag undrar ifall ni ingår i never settle amd kampanjen som finns just nu?

mvh

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Axelssonen:

Det vore riktigt najs om ni kunde fixa ett uppgraderingspaket liknande http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=783615 fast med ett mATX-kort! Tror många vill ha det!

Mvh,

Peter

Tack för ditt förslag, jag tar det vidare med produktansvarig så får vi se vad som händer

Skrivet av AldrigJa:

Jag köpte ett Sapphire Radeon HD 7970 av er och jag undrar ifall ni ingår i never settle amd kampanjen som finns just nu?

mvh

Om du syftar på detta kort: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=759805 så ser det inte ut att ingå i "Never settle" -kampanjen.

//Erik

Visa signatur

Permalänk
Administrativ avgift

Komplett när ska ni fixa era Usla priser på Frakt om ni bara hade haft billigare frakt hade man kunnat handla ca 70% av gångerna hos er Man ser fina erbjudanden men sen kommer frakten på och då är konkurrenterna billigare helt plötsligt btw vrf kan ingen butik ha koll på sina fyndhörne priser ser gamla delar som kostar skjortan gillar alla butiker att spara på dessa eller?

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Komplett när ska ni fixa era Usla priser på Frakt om ni bara hade haft billigare frakt hade man kunnat handla ca 70% av gångerna hos er Man ser fina erbjudanden men sen kommer frakten på och då är konkurrenterna billigare helt plötsligt btw vrf kan ingen butik ha koll på sina fyndhörne priser ser gamla delar som kostar skjortan gillar alla butiker att spara på dessa eller?

Med dyr frakt är det pallfrakt på större TV du menar?

Permalänk
Medlem

Vet ni något om leveransdatumen på den orangea och blå versionen av Samsung Galaxy S4 Active? Tycker de ser snygga ut men de finns ju inte i lager någonstans.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av trisse23:

Hej trisse23,

Ett bra tips om du är intresserad av billigare frakt är att välja någon av våra Pick Up Point som ligger i Göteborg, Stockholm och Malmö.
Endast 39 kr frakt samt en dags leveranstid om den skickas innan klockan 14:00 till Göteborg och Malmö och innan 16:00 till Stockholm.
Är det större produkter som du vill ha hemlevererat så är det 299 kr.
Jämför gärna våra pris med frakt på prisjakt så kan du enkelt se vad som blir bäst för dig.

Tack för din synpunkt!

Vänligen,

/ Ted

Skrivet av Jerka^:

Vet ni något om leveransdatumen på den orangea och blå versionen av Samsung Galaxy S4 Active? Tycker de ser snygga ut men de finns ju inte i lager någonstans.

Hej Jerka^,

Precis som du säger så är det slut hos de flesta leverantörerna av S4 Blue/Orange. Vi förväntar oss att få in dessa telefoner den 2 Augusti men det är fortfarande ett preliminärt datum som inte blivit bekräftat av leverantör ännu.
Håll gärna utkik på vår hemsida där vi uppdaterar dessa datum.

Vänligen,

/Ted

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Hur går det med Samsung 840 EVO-leveranserna? På de flesta står det fortfarande preliminärt 2 Aug, en uppdatering vore på sin plats.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

tja ! beställde : http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=770877 för en vecka sedan och väntar fotfarande på att den skall komma in på lager , vet du när den kommer och skall skickas ?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Daemon:

Hur går det med Samsung 840 EVO-leveranserna? På de flesta står det fortfarande preliminärt 2 Aug, en uppdatering vore på sin plats.

Hej Daemon,

Dessvärre så finns det inget nytt datum ännu när Samsung 840 Evo kan tänkas levereras. Troligtvis tar det ca. en vecka till innan de dyker upp i lager.
Vi väntar svar från Samsung angående ett bekräftat datum för leverans som vi kommer att uppdatera på hemsidan så snart som möjligt.

Håll gärna utkik där för ett nytt datum på denna produkten.

/ Ted

Skrivet av nickhe:

tja ! beställde : http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=770877 för en vecka sedan och väntar fotfarande på att den skall komma in på lager , vet du när den kommer och skall skickas ?

Hej nickhe,

Jag har tagit kontakt med vår inköpare angående beräknat datum för leverans och får således be om att få återkomma så snart jag får svar.
Svaret jag får kan jag antingen skriva här i tråden eller skicka ett PM till dig, vad passar dig bäst?

/ Ted

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Komplett:

Hej Daemon,

Dessvärre så finns det inget nytt datum ännu när Samsung 840 Evo kan tänkas levereras. Troligtvis tar det ca. en vecka till innan de dyker upp i lager.
Vi väntar svar från Samsung angående ett bekräftat datum för leverans som vi kommer att uppdatera på hemsidan så snart som möjligt.

/ Ted

Tackar. Fick även svar på annat håll och det nya preliminära datumet är satt till 14:e och uppdaterat på sidan.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej Daemon,

/ Ted

Hej nickhe,

Jag har tagit kontakt med vår inköpare angående beräknat datum för leverans och får således be om att få återkomma så snart jag får svar.
Svaret jag får kan jag antingen skriva här i tråden eller skicka ett PM till dig, vad passar dig bäst?

/ Ted

Ett PM blir bra

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Tack för ditt förslag, jag tar det vidare med produktansvarig så får vi se vad som händer

Om du syftar på detta kort: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=759805 så ser det inte ut att ingå i "Never settle" -kampanjen.

//Erik

Såg precis att ni tar in uppgraderingspaket med mATX-kort+i5 4670K. Helt otroligt vilken respons på önskemål! Mycket imponerande. Hoppas det kommer sälja lika bra som jag tror

Länk för den nyfikne: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=793317

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5 4670K | Gigabyte Geforce GTX 760 rev 2.0 | Crucial 8GB Ballistix Sport | be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär | Kingston SSD V300 120GB | WDC 750GB | ASUS Z87-A ATX

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Daemon:

Tackar. Fick även svar på annat håll och det nya preliminära datumet är satt till 14:e och uppdaterat på sidan.

Hej Daemon,

Mycket riktigt är det preliminärt den 14 augusti som Samsung 840 Evo väntas komma in på lager.

/ Ted

Skrivet av nickhe:

Ett PM blir bra

Hej Nickhe,

Jag har skickat ett pm till dig angående din beställning

/ Ted

Skrivet av Axelssonen:

Såg precis att ni tar in uppgraderingspaket med mATX-kort+i5 4670K. Helt otroligt vilken respons på önskemål! Mycket imponerande. Hoppas det kommer sälja lika bra som jag tror

Länk för den nyfikne: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=793317

Hej Axelssonen,

Det blir intressant att se och tack ännu en gång för förslaget

/ Ted

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så jag beställde idag för första gången något från komplett.se och beställde då ett paket Komplett Gamer i25.

Det tog bara någon minut innan det blev bekräftat men under Komplett Gamer i25 så stog detta meddelande "1 Antal som måste beställas dagar"

Vad betyder det här och kommer datorn bli försenad pga detta?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av hoyko:

Så jag beställde idag för första gången något från komplett.se och beställde då ett paket Komplett Gamer i25.

Det tog bara någon minut innan det blev bekräftat men under Komplett Gamer i25 så stog detta meddelande "1 Antal som måste beställas dagar"

Vad betyder det här och kommer datorn bli försenad pga detta?

Hej Hoyko,

Då en komplett PC är något vi själva bygger ihop så är det alltså en beställningsvara och därför står det troligtvis som det gör.

Vår hanteringstid för bygget av dessa datorer är 5 arbetsdagar förutsatt att de komponenterna du valt finns på lager.

Detta behöver alltså nödvändigtvis inte betyda att det kommer ta längre tid men om du skickar ditt ordernummer till mig som ett PM så kan jag undersöka ifall allt i ditt valda paket finns på lager.

/ Ted

Visa signatur