Lågfrekvent vinande ljud från mitt Corsair CX 750 M (Helt nytt)

Permalänk
Medlem

Lågfrekvent vinande ljud från mitt Corsair CX 750 M (Helt nytt)

Ljudet kommmer när jag gör Windows Experience Index (har aldrig hört ett liknande ljud) kan jag ha fått ett måndags ex? Eller är allt helt lugnt!

Tack!

Visa signatur

For those ten seconds of less i'm free

Permalänk
Medlem

Coil-whine kallas det, och är du säker på att de är nätagget som skapar ljudet?

Om du bara hör de i Windows Experience index så strunta i det, skadar ingenting i datorn.

Permalänk
Medlem

Nej, det kan inte vara coil whine, då det är ett mycket högfrekvent ljud.
Jag skulle möjligen kunna tänka mig fläkt, även om det inte känns så troligt.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk

Menar TS verkligen LÅGfrekvent, alltså bas toner?
Det är inte så att TS menar HÖGfrekvent, ett pipande eller tjutande ljud?

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem

Om det är högfrekvent ljud TS menar så har jag samma problem och tycker också det verkar komma ifrån nätagget. Jag har även fått för mig att det kommer när man visar något med mycket ljus.

Har bytt hårddisk och det är ingen fläkt som gör ljudet. Har Corsair AX750. Måste väl vara garanti på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tynian:

Om det är högfrekvent ljud TS menar så har jag samma problem och tycker också det verkar komma ifrån nätagget. Jag har även fått för mig att det kommer när man visar något med mycket ljus.

Har bytt hårddisk och det är ingen fläkt som gör ljudet. Har Corsair AX750. Måste väl vara garanti på det?

Så med mycket ljusa bilder så låter det högfrekvent? Jag skulle misstänka skärmen eller grafikkortet..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus