Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Jag skulle ha kört på det här istället, då det inte skilljer så mycket i pris och är generationen nyare! http://www.inet.se/produkt/5409893/gigabyte-geforce-gtx-760-2...

Visa signatur

|Cooler Master HAF 912 Plus|AMD FX 8320@3.5ghz|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI 970A-G46|MSI GTX 970|Crucial Ballistix Sport 8gb 1600Mhz|Corsair CX 600W|Crucial m500 SSD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladbanan1999:

Vilket är mest krävande? Kampanjen eller online?

Online!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk

Om det ska vara en färdigbyggd dator, vad tror ni om den här?

http://greattech.se/product.html/infinity-fusion?category_id=...

Permalänk
Skrivet av chokladbanan1999:

Om det ska vara en färdigbyggd dator, vad tror ni om den här?

http://greattech.se/product.html/infinity-fusion?category_id=...

Ser väl ok ut, men jag tror den processorn är ett hopp ner, även att det inte är så stor skillnad mellan 660ti och 760, men om du vill ha ett bättre grafikkort gå på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladbanan1999:

Om det ska vara en färdigbyggd dator, vad tror ni om den här?

http://greattech.se/product.html/infinity-fusion?category_id=...

Du ska inte köpa från Greattech. Usel service, tar 200kr mer betalt än vad som utlovas och har skräpagg osv. Det är datorns starka delar som de skriver ut. De lägger in bild på ett "snyggt" chassi med mycket leds för att locka till sig ovetande köpare, men när man köper datorn får man något helt annat chassi. Bilden på min kompis dator var ett AeroCool X Advance, men han fick ett CM Elite 430.

Källa: Kompis som köpte dator där

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Du ska inte köpa från Greattech. Usel service, tar 200kr mer betalt än vad som utlovas och har skräpagg osv. Det är datorns starka delar som de skriver ut.

Källa: Kompis som köpte dator där

Håller med där efter ha sett en del trådar som de själva svarat i härinne

Har varit en del trådar här, där de från greattech varit allt annat än serviceminded, så skulle klart låta bli dem om jag vore TS

Bättre låta inet bygga exempelvis, de är bra att ha att göra med, att spara in på det och köpa hos någon liten handlare, annars kan man ångra de där få hundralapparna

Så TS, köp hellre ett par hundra mer, än spara hos nån fipplig handlare

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joelschub:

Ser väl ok ut, men jag tror den processorn är ett hopp ner, även att det inte är så stor skillnad mellan 660ti och 760, men om du vill ha ett bättre grafikkort gå på det.

http://www.sweclockers.com/image/diagram/4280?k=449877e51b705...

Såg en Youtube video som testade 17 3770K mot en 6120 tror jag det var. Skillnaden i fps var extremt liten, så det har tydligen ingen jättestor betydelse. Bättre lägga lite mer på grafikkortet, den datorn verkar faktiskt helt okej. Dock vet jag inte mycket om företaget i sig..

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Du ska inte köpa från Greattech. Usel service, tar 200kr mer betalt än vad som utlovas och har skräpagg osv. Det är datorns starka delar som de skriver ut. De lägger in bild på ett "snyggt" chassi med mycket leds för att locka till sig ovetande köpare, men när man köper datorn får man något helt annat chassi. Bilden på min kompis dator var ett AeroCool X Advance, men han fick ett CM Elite 430.

Källa: Kompis som köpte dator där

Står iofs att det skall vara ett CX500M som är den nyare generationen, men det kan ju ev vara bluff.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Skrivet av netbuddy:

Såg en Youtube video som testade 17 3770K mot en 6120 tror jag det var. Skillnaden i fps var extremt liten, så det har tydligen ingen jättestor betydelse. Bättre lägga lite mer på grafikkortet, den datorn verkar faktiskt helt okej. Dock vet jag inte mycket om företaget i sig..

Jo, vet tyvärr inte så mycket om de äldre amd processorerna. ^^

Permalänk
Skrivet av Casper:

Du ska inte köpa från Greattech. Usel service, tar 200kr mer betalt än vad som utlovas och har skräpagg osv. Det är datorns starka delar som de skriver ut. De lägger in bild på ett "snyggt" chassi med mycket leds för att locka till sig ovetande köpare, men när man köper datorn får man något helt annat chassi. Bilden på min kompis dator var ett AeroCool X Advance, men han fick ett CM Elite 430.

Källa: Kompis som köpte dator där

Då blir det inte Greattech! Jag har trott att den sidan var bra för att även min kompis beställde en dator (Infinity Stealth) där och fick den inom det dom lovat, med allt som stod skulle vara med.

Det är bara det att det känns ju lite surt att man ska betala 800 spänn när man verkligen inte kan bygga. Men antar att dom gör det bra och drar alla kablar snyggt? Någon som har låtit dom bygga och kan säga om det var bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladbanan1999:

Då blir det inte Greattech! Jag har trott att den sidan var bra för att även min kompis beställde en dator (Infinity Stealth) där och fick den inom det dom lovat, med allt som stod skulle vara med.

Det är bara det att det känns ju lite surt att man ska betala 800 spänn när man verkligen inte kan bygga. Men antar att dom gör det bra och drar alla kablar snyggt? Någon som har låtit dom bygga och kan säga om det var bra?

Min kompis (JojjenFTW heter han på SweC) Lät Inet bygga hans dator, de är riktigt duktiga! Du kommer inte bli missnöjd

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

När du har en tight budget väljer man såklart AMD, man tjänar på det, FX 8320 som Joelschub la i kundvagnen är perfekt, jag körde själv med den med ett GTX660, ,drog upp 8320 till 4.5ghz likaså klocka jag GTX660 kortet till GTX660ti nivå och så gott som alla spel gick att köra på högsta inställningarna i full hd upplösning, så kör på den datorn.

Skrivet av foxzox7:

Byt nätagg. Cx är inte så bra. Något fractal agg eller be Quiet l7 är bra.

Det är dax att folk slutar skriva så här, Dom nya CX modellerna är omgjorda och presterar mycket bättre, det är inget dåligt agg längre.

Skrivet av netbuddy:

Såg en Youtube video som testade 17 3770K mot en 6120 tror jag det var. Skillnaden i fps var extremt liten, så det har tydligen ingen jättestor betydelse. Bättre lägga lite mer på grafikkortet, den datorn verkar faktiskt helt okej. Dock vet jag inte mycket om företaget i sig..

Så är det enbart i GPU tunga spel som tex BF3, då har såklart grafikkortet mest betydelse, man kan t.o.m köra med en i3a o få samma prestanda som en i7a, men så fort det är CPU tungt spel rasar prestandan, skillnaden mellan en FX 6100 och en i7 är över dubbel i tex Skyrim m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Så är det enbart i GPU tunga spel som tex BF3, då har såklart grafikkortet mest betydelse, man kan t.o.m köra med en i3a o få samma prestanda som en i7a, men så fort det är CPU tungt spel rasar prestandan, skillnaden mellan en FX 6100 och en i7 är över dubbel i tex Skyrim m.m.

Ja, det är klart att det är skillnad på dem. Detta testet var dock BF3. Över lag är ju Intel bättre i de flesta fall, har man en tight budget dock som du säger, så är det inte alls fel att välja AMD och kanske lägga lite extra på GPU istället.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Permalänk

Nu försökte även jag.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3711707/chokadbanan1999

Är det ett värt paket och funkar allt ihop?

Permalänk
Medlem

Om det är för i huvudsak spel, bör en FX-6300 (6-kärning) funka precis lika bra för 300 spänn mindre. Syns tydligt om man kikar på recensioner att de extra kärnorna inte spelar någon som helst roll.

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladbanan1999:

Ja, intel gör ju bättre processorer än AMD va? Jag gillar intel också lite mer men nu så vill jag nog att priset ska bli så lågt som möjligt. Jag har även hört att AMDs 8-core (fx) tävlar med Intels i5:or.

Det gör den inte alls i5 spöar den

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miljon3:

Det gör den inte alls i5 spöar den

När det kommer till spel så är det väldigt sant, tyvärr.

Det skall dock tilläggas att vid någorlunda höga upplösningar (1920+) är det ändå inte processorn som blir flaskhalsen, utan grafikkortet.

Visa signatur

-- FubbHead