Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Komplett dator, uppgradering?

Hej,

Går i funderingar på att köpa en ny dator och ramlade över:
http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10784
Mina funderingar:
först, är den prisvärd? lockades mest av grafikkortet. (Tror inte jag orkar bygga ihop en själv så därför köper jag en färdig.)
Finns det några av uppgraderingarna som är prisvärda? (förbättrar prestandan utan att kosta för mycket)
Funderar på att köpa en ljuddämpande chassi då datorn står i TV-rummet, är det lika bra kylning på dem som de vanliga?
Ska man köpa vattenkylning?
Tänkte även ha extra hårddisk (antingen 500gb eller 1tb) där jag kan lägga bilder, filmer m.m så behöver inte större hårddisk på "main" hårddisken.
Tänkte även köpa till Acer 24" skärm för 1490, eller finns det några bättre för samma pris eller billigare kan ju beställa det separat.

Många frågor... tacksam för hjälp

Permalänk
Hjälpsam

Jag tror att det är fel i den configen, det grafikkortet kostar 3800:- o dom kan omöjligtvis sälja en Haswell dator färdigbyggd med OS o SSD för under 7000:- . . det står på första sidan att det skall va ett GTX650Ti i datorn. .
Men får du igenom köpet..GRATTIS till årets fynd!!

En extra lagrings disk bör du definitivt ta, vattenkylningen hade jag nog inte tagit, köpt en luftkylare o monterat själv i så fall

rätt dyrt att byta chassi så jag hade nog skippat det med. . .
Skärmar är jag kass på, men snåla inte för mycket där. . .är ju dock skärmen du tittar på