Afterburner problem (kan ej dra upp voltage även fast jag har aktiverat det)

Permalänk
Medlem

Afterburner problem (kan ej dra upp voltage även fast jag har aktiverat det)

Fick precis ett MSI 650ti BOOST på garantin.
Men nu när jag ska klocka det så går det ej att dra upp voltagen även fast jag har aktiverat det i General.
Någon som haft liknande problem och som kan hjälpa?

MVH Adam

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk
Medlem

Volten kanske är låst på ditt kort?

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

kan man fixa detta på något sätt?

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk
Medlem

Inte om volten är låst. Men varför ska du dra upp volten? Boost korten är ju överklockade ifrån början.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

pröva och ladda ner MSI afterburner BETA, mitt fungerade inte på det vanliga, men fungerade på betan

Visa signatur

GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB Gaming G1 | CPU: i7 6700K | MB: Asus Strix Z270H Gaming/K1 | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | PSU: OCZ ModXStream PRO 700W | CPU-Kylning: Noctua NH-D15 | Skärm: BenQ XL2411Z 144Hz | Chassi: Fractal Design Define R4 Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Inte om volten är låst. Men varför ska du dra upp volten? Boost korten är ju överklockade ifrån början.

vill kunna ändra själv bara, "känns bäst så"

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyzz96:

pröva och ladda ner MSI afterburner BETA, mitt fungerade inte på det vanliga, men fungerade på betan

tack som fan för svaret, funkade nu!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivaadam:

tack som fan för svaret, funkade nu!

lugnt

Visa signatur

GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB Gaming G1 | CPU: i7 6700K | MB: Asus Strix Z270H Gaming/K1 | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | PSU: OCZ ModXStream PRO 700W | CPU-Kylning: Noctua NH-D15 | Skärm: BenQ XL2411Z 144Hz | Chassi: Fractal Design Define R4 Black

Permalänk

Det verkar som att afterburners voltjustering i mitt fall inte kunde höjas med steg om 0.001 utan snarare 0.010. För mig var problemet att jag försökte höja volten för lite vilket fick mätaren att hoppa tillbaka till ursprungspositionen när jag tryckte på "apply". När jag däremot höjde lite mer så märkte jag att den hoppade upp från 1.013 till 1.025. Detta ej med beta-version.

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Medlem

Jag kan bara höja till 1.200V med nyaste afterburner men med den äldre versionen 2.2.3 då tillåts 1.300V nu har ju jag ett annat grafikkort iofs men testa att googla efter denna version av afterburner den har varit perfekt för mig.
Detta förutsätter dock att man inte har ett låst kort såklart men borde kanske hjälpa en del andra med samma problem.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold