Nvidia bundlar Geforce-grafikkort med Splinter Cell: Blacklist

Permalänk
Melding Plague

Nvidia bundlar Geforce-grafikkort med Splinter Cell: Blacklist

Grafikkortsmakaren Nvidia inleder en ny allians med Ubisoft, vilket innefattar ett djupare samarbete vid optimering av spelhusets titlar och att inkludera spel vid köp av ett grafikkort.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Får inte uPlay att ta koden

Jag försökte imorse innan jobbet att sätta igång nedladningen av Splinter Cell. Men uPlay tog inte emot koden, man skrev in den och tryckte på Ansök (knappen brevid textfältet) och ingenting hände.

Jag har gjort en ticket på uPlays sida, inget svar än.. Är det någon som lyckats få ner det?

Jag körde med Chrome kanske ska prova med Explorer.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk

Aktiverade mitt för några veckor sedan och idag kom det upp bland mina spel i uplay. Blir att ladda ner det under natten.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Kul med lite bonus men varföri nte nån valfrihet ? i det fallet har det röda laget träffat mitt i prick.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Jubileumsmästare

Fick inte me någon kod när ja beställde ett Gtx 680 från netonnet.se i måndags :/
Fick bara me en kod till ett pet till en Monk i WoW

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Kul med lite bonus men varföri nte nån valfrihet ? i det fallet har det röda laget träffat mitt i prick.

Nvidia vill tjäna pengar, AMD vill tjäna kunder

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Jag försökte imorse innan jobbet att sätta igång nedladningen av Splinter Cell. Men uPlay tog inte emot koden, man skrev in den och tryckte på Ansök (knappen brevid textfältet) och ingenting hände.

Jag har gjort en ticket på uPlays sida, inget svar än.. Är det någon som lyckats få ner det?

Jag körde med Chrome kanske ska prova med Explorer.

Har det samma problem som du, Dock jag använde Uplays egna programvara.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Menar ni inte tvärt om? Eller räcker det att jag köper spelet för att få en ny GPU?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Ingen spelbundle till GTX Titan? Kanske för dyr att nästan ingen köper kortet.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Jag försökte imorse innan jobbet att sätta igång nedladningen av Splinter Cell. Men uPlay tog inte emot koden, man skrev in den och tryckte på Ansök (knappen brevid textfältet) och ingenting hände.

Jag har gjort en ticket på uPlays sida, inget svar än.. Är det någon som lyckats få ner det?

Jag körde med Chrome kanske ska prova med Explorer.

Skrivet av Cenorida:

Har det samma problem som du, Dock jag använde Uplays egna programvara.

Skrivet av Sweets589:

Jag har också problem med att lösa in min, för mig står det att koden redan är aktiverad. Försöker lösa in med uplay.

Jag kommer ihåg att jag hade samma problem med FarCry 3: Blood Dragon. Jag fick göra en genväg till spelets .exe i steammappen, köra den som administratör och lägga till "-uplay_steam_mode" i mål i genvägen. Testa och se om det hjälper.

Permalänk
Skrivet av phlopydisk:

Jag försökte imorse innan jobbet att sätta igång nedladningen av Splinter Cell. Men uPlay tog inte emot koden, man skrev in den och tryckte på Ansök (knappen brevid textfältet) och ingenting hände.

Jag har gjort en ticket på uPlays sida, inget svar än.. Är det någon som lyckats få ner det?

Jag körde med Chrome kanske ska prova med Explorer.

Skrivet av Cenorida:

Har det samma problem som du, Dock jag använde Uplays egna programvara.

Jag aktiverade min kod för några veckor sedan. Var man inte tvungen att gå in på nvidias sida för att få den riktiga koden? Det stod på lappen hur man skulle göra i alla fall.

Jag fick mitt 570 utbytt mot ett 660 ti, det var en trevlig överraskning att splinter cell kom med.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

Det har dom gjort i flera månader! När jag köpte mitt andra 660 så fick jag så fick jag det förra och en förhandsbokning på det nya!

Permalänk

Fick mitt häromdagen också när jag köpte ett GTX 770

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Ingen spelbundle till GTX Titan? Kanske för dyr att nästan ingen köper kortet.

Eller så anser dom kanske att man har råd med egna spel om man har råd med GTX Titan?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Gender Bender:

Eller så anser dom kanske att man har råd med egna spel om man har råd med GTX Titan?

Jag har inte råd VAD ÄR MIN KOD !

Nä men jag fick inte ens alla spel när jag köpte mina Titan dom i affären va ju största ???? någonsin.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

har de inte gjort det i några veckor nu?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Uplay är ju något man inte vill ha på datorn, dock!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

har de inte gjort det i några veckor nu?

Jo. Jag har en oanvänd kod hemma... Splintercell är inte min kopp av te.

Permalänk
Skrivet av mrSvamp:

Jo. Jag har en oanvänd kod hemma... Splintercell är inte min kopp av te.

Kopp av te? Vad har du i och HUR?!

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av BumBumX:

Fick inte me någon kod när ja beställde ett Gtx 680 från netonnet.se i måndags :/
Fick bara me en kod till ett pet till en Monk i WoW

Fick inte heller någon kod när jag beställde nytt grafikkort från Netonnet.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Jo. Jag har en oanvänd kod hemma... Splintercell är inte min kopp av te.

Får jag fråga vad du tänkt göra av den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Jag försökte imorse innan jobbet att sätta igång nedladningen av Splinter Cell. Men uPlay tog inte emot koden, man skrev in den och tryckte på Ansök (knappen brevid textfältet) och ingenting hände.

Jag har gjort en ticket på uPlays sida, inget svar än.. Är det någon som lyckats få ner det?

Jag körde med Chrome kanske ska prova med Explorer.

Releasen är först imorgon (23:e augusti) för Europa, så det är troligtvis därför. Testa imorgon så ska det nog funka

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Jag försökte imorse innan jobbet att sätta igång nedladningen av Splinter Cell. Men uPlay tog inte emot koden, man skrev in den och tryckte på Ansök (knappen brevid textfältet) och ingenting hände.

Jag har gjort en ticket på uPlays sida, inget svar än.. Är det någon som lyckats få ner det?

Jag körde med Chrome kanske ska prova med Explorer.

Skrivet av Cenorida:

Har det samma problem som du, Dock jag använde Uplays egna programvara.

Följ instruktionerna på lappen ni fick med om ni inte gjort det. Det är nämligen via Nvidia ni får en Uplay kod. Ta Nvidia koden från lappen och registrera på Geforce, sen får ni en Uplay kod som innehåller Blacklist deluxe edition och Conviction!

Visa signatur

Chassi: Corsair 700D Processor: Intel 2500K 3,3 GHz Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 760 RAM-minnen: Corsair DDR3 8 GB

Permalänk
Medlem

Jag fick vänta en extra dag innan min kod fungerade men sedan var det inga problem. Lite lustigt att dom väljer ett spel som inte stöds av deras egen speloptimering...

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av pippolei:

Fick inte heller någon kod när jag beställde nytt grafikkort från Netonnet.....

Kanske borde skicka dom ett mail!

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem

installerat och klart, här ska det spelas!

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Skrivet av Albinfiskare:

Kopp av te? Vad har du i och HUR?!

http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/1097894/1...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maber201:

Får jag fråga vad du tänkt göra av den?

Skickades från m.sweclockers.com

Om någon ändå hade något roligt/roligare att byta den emot

Permalänk
Medlem

snarare
http://3.bp.blogspot.com/-fptJnc5Fe0w/UCvD88H6bKI/AAAAAAAAAc0...

Permalänk
Medlem

Är sugen på att köpa ett GTX 770 men vill inte ha det här spelet. Synd att de inte har som AMD att man kan spara sitt spel tills det kommer ett man vill ha. Dock så vill jag inte ha AMD då jag gillar Nvidiaäs grafikkort

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch