Hur är eran K/D overall i spel?

Permalänk
Medlem

Hur är eran K/D overall i spel?

Ja SweC medlemmar vad har ni för K/D i Online spel, ofta "Skill". ?

Själv ligger jag mellan 1.90 till 2.0 och över i dom flesta FPS spel.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Valde 1.0-1.4 även om jag kanske inte alltid ligger över 1.0...........men oftast tror jag

EDIT: Nu räknar jag inte BF3 då jag mest spelar Metro........

Permalänk
Medlem

Över 1.5 på senare tid i bf3. Men det beror på dag osv också:)

Permalänk
Medlem

Overall över 1.5
Blir man spawnrejpad någon match så ligger det på 0.5typ. Beror på spel och bana, men överlag får jag ihjäl minst 1 per liv

Permalänk
Medlem

Brukar ligga mellan 1.8 till 2.8 beror på vad det är för spel

cs:go 1.8
typ alla call of duty spel 2.4
bf3 3.2

för att nämna några

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

1.7 i BF och 2.7 i MW3. Får jag en bra runda i BF kan jag ligga på 10-15

Permalänk
Medlem

Minst 2.0

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk

I BF3, som är det spel som fick mig att försöka få lite koll på pangandet, har jag en KD på 2.8, men då räknas ju alla gånger man fånar runt med skitvapen, eller bara vill ha kul med en polare också, och varierar ju från dag till dag, ibland slutar en match med en KD på 12, ibland 4, ibland ligger den på 2.

Beror ju väldigt mycket på vilket spel det är också, snackar man Borderlands 2 ligger väl KDn på 500 om inte mer I BF3 är enbart KD heller inte mycket att gå på, som sniper är det lätt att få hög KD, eller om man sitter i Tanks/Attack Heli, personligen springer jag mest runt till fots i BF3, gillar inte fordonsfysiken alls.

Provade lite Rising Storm multiplayer där jag fick sjukt hög KD utan problem, säkert runt 15 i var annan match, men kan ha varit för att jag spelat på noob servers, har bara spelat i typ 3 timmar, så har ingen större koll på det.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

runt 1.0 i de flesta spel när jag casual, 2.0 när jag hardcore, dock runt 5.0 i Call of duty spelen och andra lika lätta spel...

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Om jag bara kör Yolo mode på bf3 så blir det kanske 0 kills och 26 deaths. Speciellt på caspian border:)

Permalänk
Medlem

Nånstans runt 2.6 brukar jag oftast sitta på i olika public shooters. KDR är dock inget jag fokuserar eller bryr mig alls om, det kommer helt naturligt.

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk

3.30 och uppåt i spel som bad company 2 och bf2, men det beror på spelen och hur mycket tid jag ids lägga ner.

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Medlem

Detta är ju väldigt olika beroende på spel och server. Matchmaking är ju något som primärt konsollportarna förstör communityn som gör att likvärdiga spelare lirar på samma servrar från dag till dag även om syftet med matchmaking är att det ska bli så lika som möjligt för mig.

Får jag välja server ett par gånger så kan jag antingen lägga mig på en server som ger mig sjukt hög K/D eller en som är lagomt bra så det bli en utmaning. Då brukar det dock hellre vara andra insatser än ensamt K/D (objective modes eller sätta upp motståndare i fällor som gör att medspelare tar dom) som vinner lagets poäng.

Men för att uppskatta hur jag brukar placera mig:

CoD spelen:[/B] 3-5+
Quake3/Live CA: Runt 1.5-2x average server score högsta tier i public CA i QL? Spelar rätt defensivt och nöter ut folk som andra tar, okänd K/D med oftast 1'a eller 2'a av 5-10 spelare iallafall
BF3: Verkligen ett popcorn spel där man leker runt och skrattar, jag säger 1+ då det antagligen varierar, jag brukar mest jaga objectives. (Edit: Battlelog säger pinsamma 0.8 ser jag!)
CS:GO: Lite över 1 gissar jag, men det varierar kraftigt ibland 0,3, ibland 3+. Började nyss lira GO och jag kommer inte superöverens med aimen medan förvånansvärt stort antal spelare ligger på en hög nivå i GO.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Någonstans över 9000 skulle jag tro...

...nä men snittet återfinns mellan 2-4.

Spelar enbart Slagfält 3 bör nämnas.

Permalänk

Haha känns som folk kryddar lite. MÅnga misstar ju även KDR med skill tyvärr

Men för att svara på frågan så snittar jag runt 1,8. Beror mycket på spel som folk säger.. t.e.x cs tvekar jag starkt på att folk ligger på 3+ om dom möter likvärdiga spelare, så där ligger jag nog en aning lägre.. säkert under 1an då jag inte spelat cs på länge.
På cod och liknande spel brukar jag få hög men jag måste medge att jag spelar rätt fegt då.. inte campar men väljer ut en tredjedel eller fjärdedel av mapen att cirkulera och kontrollera iställer för att rusha in i döden om man spelar t.e.x tdm eller S&D (planta bomb). Då kontrollerar jag gärna ett område respektiva bombplats än att springa omkring o jaga kilsl o på så sätt möter jag folk i mitt habitat o har en ständig överhand i de flesta 1v1 möten som sker under matchen... vilket ger i sin tur en högre KDR

Men som sagt i cs o sånt har jag med all säkerhet usel kdr , likaså bf3.. det i brist på rutin m.m.
En sidnot är även att jag respekterar en medic med tonvis med death men tonvis med rescues eller vad man kallar det mer än en vanlig soldat med enormt många kills, teamwork all the way!!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

runt 1.0 i de flesta spel när jag casual, 2.0 när jag hardcore, dock runt 5.0 i Call of duty spelen och andra lika lätta spel...

Det spelar väl ingen roll om spelen är "lättare"? Om alla har samma förutsättningar så blir det väl precis lika svårt döda/överleva som i andra spel?

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Skrivet av FinApelsin:

Det spelar väl ingen roll om spelen är "lättare"? Om alla har samma förutsättningar så blir det väl precis lika svårt döda/överleva som i andra spel?

Tjaa förutom det faktum att playerbasen i cod är något sämre overall än i spel som tex cs, sc2, lol, dota, bf you name it!

Sen att alla har samma förutsättningar vist men för att inte tala om alla exploits och billiga vapen och killstreaks i cod som gör det så lätt och få rätt så många kills på en runda!

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Medlem

Typ 0,5. Jag är inte bra på FPS och lirar det knappt längre.

När jag kör Bf3 leker jag mer "äkta" krig och låser positioner ( T.ex. broar, passager) och väntar tålmodigt.

Jag har en bil i närheten och tar alltid upp jakten på skurkar som lyckas ta sig igenom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag kom att tänka på det då jag inte riktigt kunde acceptera att det stämde med 0.8 K/D i BF3 för mig.. jag har plöjt något fruktansvärt mycket medic på metro. Något som inte direkt är främjande för killsen

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Om jag provade BF3, vilket jag aldrig gjort, skulle jag nog ligga på 0,1 eller nåt. Det kan ju knappast stämma att alla ligger på 2-3. Då går matematiken helt enkelt inte ihop om det nu inte springer runt en massa botar i BF3 vilket jag antog att det inte gör.

Permalänk

I call of duty spelen har jag ca 1.8 kd och i battlefield strax över 1 kd

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem

~1.5 men bara i bf:bc2. enda fps spelet jag nött tillräckligt för att bli hyffsad på (var nere på 0.35 efter väldigt mycket speltid innan det började vända). Ska dock inte hymla med att det inte är lika mycket duktiga spelare inne längre vilket också är endel av ekvationen. I andra fps spel har jag en pinsamt dålig k/d ratio, antagligen runt 0.5

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Lirar inte så värst mycket MP i dagsläget men jag har ett hyffsat UFC snitt på 360 med 164 "ranked Xbox live" vinster och 11 förluster. I fps brukar jag väl ligga runt 1.3-1.7 fast mitt rekord är 72-1 i War Rock ifall någon minns det

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

2.21 nu i BF3.

Permalänk
Medlem

Call of Duty
Beror helt på Game Mode, men är man en duktig spelare så ska det inte spela någon roll, du kommer ha hög K/D

Counter-Strike
Spelar ingen som helst roll då spelet inte handlar om det

Battlefield
Beror helt på Game Mode, men är man en duktig spelare så ska det inte spela någon roll, du kommer ha hög K/D

< 1.0 (Newbie)
~ 1.0 (Casual Gamer)
~ 2.0 (Gamer)
~ 3.0 (Hardcore Gamer)
3.0 > (Pro Gamer)

Givetvis måste man kika på Battlelog för att konfirmera, så personen inte endast suttit i Tank 200 timmar.

Har du 1 K/D dödar du din fiende.
Har du 2 K/D dödar du inte bara din fiende, utan även hans kamrat.
Har du 3 K/D dödar du inte bara din fiende och hans kamrat, utan även deras Sniper.
Har du 4 K/D dödar du inte bara din fiende, utan hela hans squad.

Tänk dig att du sitter på ett LAN, och på andra sidan bordet sitter 4 personer i en squad, lyckas du döda alla 4, gång efter gång, så är det ganska uppenbart att man är väldigt duktig.

På Dreamhack drog jag 25-0 på första TDM rudan med Tvelanders dator som jag aldrig lirat på tidigare, det säger ganska mycket om hur låg skill cap Battlefield verkligen har. Så fixera inte allt för mycket på K/D.

För att se hur bra någon verkligen är så behöver man se när personen spelar, det är väldigt mycket taktik inblandat i dessa spel, väljer du rätt väg så tar du dom bakifrån, väljer du fel väg så dör du, och det kommer då reflekteras i statsen.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Så alla utan jakkes ligger över 1 närmare två?

80% av alla bilförare anser sig tillföra den bättre hälften...
Killar har i genomsnitt legat med 3 pers mer än tjejer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Call of Duty

Counter-Strike
Spelar ingen som helst roll då spelet inte handlar om det

Battlefield

< 1.0 (Newbie)
~ 1.0 (Casual Gamer)
~ 2.0 (Gamer)
~ 3.0 (Hardcore Gamer)
3.0 > (Pro Gamer)

Givetvis måste man kika på Battlelog för att konfirmera, så personen inte endast suttit i Tank 200 timmar.

Har du 1 K/D dödar du din fiende.
Har du 2 K/D dödar du inte bara din fiende, utan även hans kamrat.
Har du 3 K/D dödar du inte bara din fiende och hans kamrat, utan även deras Sniper.
Har du 4 K/D dödar du inte bara din fiende, utan hela hans squad.

Tänk dig att du sitter på ett LAN, och på andra sidan bordet sitter 4 personer i en squad, lyckas du döda alla 4, gång efter gång, så är det ganska uppenbart att man är väldigt duktig.

På Dreamhack drog jag 25-0 på första TDM rudan med Tvelanders dator som jag aldrig lirat på tidigare, det säger ganska mycket om hur låg skill cap Battlefield verkligen har. Så fixera inte allt för mycket på K/D.

För att se hur bra någon verkligen är så behöver man se när personen spelar, det är väldigt mycket taktik inblandat i dessa spel, väljer du rätt väg så tar du dom bakifrån, väljer du fel väg så dör du, och det kommer då reflekteras i statsen.

Sist jag spelade BF3 kunde man va sämst och ha 5KD, fick ju ingen död om man blev återupplivat.

OT: Brukar ligga mellan 3-3.5KD, har 3.10-3.15KD eller något på BO2, inte spelat på ett tag. Spelar mest TDM men har högre KD på Kill Confirmed eftersom man får kill streaks mycket snabbare.

Spelar inge högt lagbaserade gamemodes för i have no faith in my teammates.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att alla på svejjan e duktiga shooters, nästan alla har över 2, hur nu den ekvationen går ihop...
Jag ligger kanske på 2,5 i Chivalry, och c:a 1 i BFBC2.
I BF3 har jag kanske dödat 4 personer, dött... 15?

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Eftersom jag föredrar arena shooters som Quake tycker jag tex. BF3 är så satans segt, så jag springer tills jag ser en fiende, och då hinner ju de skjuta före mig (eftersom de antingen smög eller låg och campade)
Ligger man själv och campar med sniper däremot så är det svårt att inte få över 2:1

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Beror på klassen jag kör. Kör jag medic så brukar jag oftast utsätta mig för situationer där jag kan dö när jag försöker rädda vänner. Då går min K/D ner ganska mycket.
Det jag minst tycker om att göra är spela recon och sitta i en buske på 5 miljoner mils avstånd och skjuta folk i spawn. Då får man en K/D ratio på över 5 men det är förbannat tråkigt och man gör verkligen INGET för att hjälpa laget.

Roligast tycker jag när man kör i en squad med vänner. Då blir det oftast lite bättre än 1.0 i K/D men då tar man objectives och det är ALLTID full action.
I slutet på rundan ser man på scoreboard vilka som lyckats ta sig högt utan en massa kills och det är dom som tagit objectives och jobbat för laget och när min squad ligger i toppen är jag nöjd. Då har jag haft roligt och det är våran förtjänst att laget vinner!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken