Hur är eran K/D overall i spel?

Permalänk
Inaktiv

BF3- runt 2-3 beroende på map/game mode osv.
Cod/MW2 - runt 5-6. Då ska man notera att man hade ju 20000 perks
Övriga- 2-4

Snart lägger jag ner allt när skyrim online kommer!!!!

Permalänk
Medlem

Jag ligger nästan märkligt stabilt i spelen.

CS 1-1.6: ca 1.8
BF2: ca 1.8
BF3: ca 1.8

Alla siffror från statistiktjänster. Att folk sitter och gissar sin snitt-KD känns rätt missvisande.

Permalänk
Medlem

På den gamla goda tiden (en av de gamla goda tiderna ) när Half-Life 2 Death Match spelades i mängder och ligor m.m. så hade man väl över 2-3. Armborstets pilar sitter ännu i ryggen hur man vallar och skjuter dem haha. Idag spelar jag det mesta lattjo med en öl bredvid och umgänge i skype så då ligger man i alla fall på BF3 på 1.0 och strax upp därifrån. Mina dagar av "pro gaming" nivå är över så det är rent nöje idag

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Om jag provade BF3, vilket jag aldrig gjort, skulle jag nog ligga på 0,1 eller nåt. Det kan ju knappast stämma att alla ligger på 2-3. Då går matematiken helt enkelt inte ihop om det nu inte springer runt en massa botar i BF3 vilket jag antog att det inte gör.

För det första har inte hela spelarbasen i BF3 svarat här. För det andra tenderar svarande i dessa trådar vara de som är duktiga, alternativt ljuger.

Visa signatur

Ryzen 2600 | Asrock B450 Pro4 | 32 GB 3200 MHz | ASUS 1070 Dual OC

Permalänk
Medlem

Finns ju många som tror att de är bra för att de har hög K/D... enda en hög K/D säger i mina ögon är att någon oftast väljer att spela mot noobs istället för riktigt motstånd. (finns naturligtvis undantag, men generellt menar jag)

Är väl iofs fullständigt ok att använda folk som hitmarkers för att testa skit osv... men jag kan ändå inte göra annat än att fnysa när competitive players skryter med sina pub stats.... är ju som att en vuxen skrytit med att denna gått loss med baseballträ på ett scoutläger.. finns liksom inget motstånd.

Ni ska fan inte ha K/D högre än 2, börjar eran krypa upp högre så lirar ni enbart mot för kasst motstånd, sök servrar med mer vassa spelare på och när inte ens servrarna där mycket comp spelare hänger fungerar längre så är det dags att börja fokusera på match spel med nåt vettigt lag istället för att lalla runt och smiska scouter med baseballträ i värsta bully- stil.

Utmana er själva!

Med reservation för de 0.00001% av spelare som redan gått hela vägen.

Permalänk

Minst 5.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Avstängd

Bara noobs som frågar om K/D Ratio

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Jag tycker det beror på vilken typ av gamemode man spelar, är det utan objectives medans kills är allt för att vinna så tycker jag det är ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insight:

Finns ju många som tror att de är bra för att de har hög K/D... enda en hög K/D säger i mina ögon är att någon oftast väljer att spela mot noobs istället för riktigt motstånd. (finns naturligtvis undantag, men generellt menar jag)

Är väl iofs fullständigt ok att använda folk som hitmarkers för att testa skit osv... men jag kan ändå inte göra annat än att fnysa när competitive players skryter med sina pub stats.... är ju som att en vuxen skrytit med att denna gått loss med baseballträ på ett scoutläger.. finns liksom inget motstånd.

Ni ska fan inte ha K/D högre än 2, börjar eran krypa upp högre så lirar ni enbart mot för kasst motstånd, sök servrar med mer vassa spelare på och när inte ens servrarna där mycket comp spelare hänger fungerar längre så är det dags att börja fokusera på match spel med nåt vettigt lag istället för att lalla runt och smiska scouter med baseballträ i värsta bully- stil.

Utmana er själva!

Med reservation för de 0.00001% av spelare som redan gått hela vägen.

Ja K/D är ju bara en siffra, man får ta den som man vill. Kollar man upp folk med typ 3+ K/D så ser man oftast att de sitter i fordon större delen av tiden och fegspelar. Många kills men lite poäng för objectives. Folk får väl spela hur de vill iofs, men att stå längst bak och campa i en stridsvagn hela rundan är inte så "pro" som de själva tyvärr ofta tror.

Permalänk
Medlem

hade lika gärna kunnat stå "hur lång **** har du?" , men visst klart man ska krydda för det är fräckt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Ha, K/D är det enda som indikerar skill på något vis i FPS.

Skrivet av LeVvE:

Jag tycker det beror på vilken typ av gamemode man spelar, är det utan objectives medans kills är allt för att vinna så tycker jag det är ok.

Spelar ingen roll vad det är för game mode egentligen, om man t.ex. lirar Battlefield 3, och kör alla game modes, då säger K/D enormt mycket.

Det är ofta som Casuals säger att W/L betyder allt medans K/D inte betyder något, saken är att folk som bara bryr sig om objectives, är inget annat än kanon mat, dom duktiga spelarna utnyttjar därav casuals, spelar defensivt och väntar på rätt tillfälle för att slå till, när dom väl gör det så händer det grejor och vinner rundan.

Folk klagar också ofta på Snipers aka "Campers", dom har ingen aning om hur mycket en Recon kan göra för laget, jag har nog räddat många hundra casuals från att ha blivit dödade genom att plocka fiender från långt håll med M98B, och dom har då lyckats tagit sig till objectivet för jag gjort en väg åt dom, sen whinar dom i chatten på att recons campar och förstör spelet, ironi. Men visst de flesta som kör Recons är casuals och kan inte hantera vapnena, det är hur enkelt som helst att plocka dom med AR, bara dra på single och dra några semi skott från 200 meter så är dom borta.

Skrivet av Frux:

Ja K/D är ju bara en siffra, man får ta den som man vill. Kollar man upp folk med typ 3+ K/D så ser man oftast att de sitter i fordon större delen av tiden och fegspelar. Många kills men lite poäng för objectives. Folk får väl spela hur de vill iofs, men att stå längst bak och campa i en stridsvagn hela rundan är inte så "pro" som de själva tyvärr ofta tror.

K/D är Information, och 3 K/D är verkligen inte mycket, sitter man och campar i fordon större delen av tiden så har man 20 K/D

"Många kills men lite poäng för objectives", folk hade inte ens fått objectivet utan min hjälp som Sniper t.ex, så att säga att någon är dålig för han har mindre objective points är ganska dumt.

"Att stå längst bak och campa i en stridsvagn hela rundan är inte så "pro" som de själva tyvärr ofta tror."
Ehm jo? Precis så man ska spela, det handlar om att vinna, inte att döda många, just därför kör du defensivt och täcker ditt lag medans du kontrollerar det du behöver så att ditt lag vinner, inte åker in kamikaze och dör, alltså kör du defensivt kommer du inte bara vinna, utan även att få väldigt många kills, fler än om du kör offensivt, låter verkligen som att du skulle behöva en lektion i BF.

"Kollar man upp folk med typ 3+ K/D så fegspelar dom oftast"

Kan ta mig som exempel då, jag har 3.72 K/D

och

Gjort alla Assignments
Gjort alla Achievements
Fått alla Ribbons
Låst upp alla fordon unlocks
Låst upp alla vapen
Dödat minst 100st med alla vapen i spelet
4 Service Stars i alla 4 klasser

Totalt 20k kills, varav 15k är från Infanteri

Hade jag inte larvat mig med alla assignments och unlocks hade jag haft typ 15 K/D, då jag i genomsnitt har 8 K/D på Canals TDM och 25 K/D när jag kör Tank, men just för att jag gjort allt i spelet så säger min K/D väldigt mycket

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Brukar ligga mellan 1.5 0ch 1.8 men på cod spelen (MW2, MW3 och BO2) ligger jag på 2.3 csa

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem

Låg väl på .9 som medic i Enemy Territory.. däremot fick jag återupplivat en jävla massa lagkamrater

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd

Att så många här har rätt bra K/D är inget konstigt, Svenskar är nog "spelens nation".
Dom flesta Svenskar är riktigt grymma på spel, varesig det gäller MOBA, FPS eller strategi spel.
Jag spelar MOBA och FPS spel, och så fort jag möter svenskar, eller går t.ex in på en svensk server på bf3, så blir allt genast mycket svårare.
Om detta är sant, vet jag ej, men jag skulle gissa på det, då vi har världens bästa spelare i många många många spel.
OnT: min K/D är 1.90 - 2.0 över
Edit: http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/Hoowwa/
Så ni inte tror att jag ljuger

Permalänk

Har 1.3 i BF3, brukar ligga däromkring. Ser mig själv som ganska duktig, men jag spelar väldigt aggresivt utan hänsyn till om jag överlever situationen eller ej

Så vissa rundor springar man bara in och blir kanonmat medans det ibland går betydligt bättre.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Hah, den pollen. Mycket pros här.

FPS är inte min genre, brukar ligga kring 1-1.5 när jag spelar CS/bf3 tröttnar dock snabbt.

Permalänk

Synd att jag röstade först, nu känner man sig som en riktig jävla noob. Kör alltid full yolo så jag kommer sällan över 1.0. Sedan är ju inte FPS spel min hemmarena direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Spelar ingen roll vad det är för game mode egentligen, om man t.ex. lirar Battlefield 3, och kör alla game modes, då säger K/D enormt mycket.

Det är ofta som Casuals säger att W/L betyder allt medans K/D inte betyder något, saken är att folk som bara bryr sig om objectives, är inget annat än kanon mat, dom duktiga spelarna utnyttjar därav casuals, spelar defensivt och väntar på rätt tillfälle för att slå till, när dom väl gör det så händer det grejor och vinner rundan.

Folk klagar också ofta på Snipers aka "Campers", dom har ingen aning om hur mycket en Recon kan göra för laget, jag har nog räddat många hundra casuals från att ha blivit dödade genom att plocka fiender från långt håll med M98B, och dom har då lyckats tagit sig till objectivet för jag gjort en väg åt dom, sen whinar dom i chatten på att recons campar och förstör spelet, ironi. Men visst de flesta som kör Recons är casuals och kan inte hantera vapnena, det är hur enkelt som helst att plocka dom med AR, bara dra på single och dra några semi skott från 200 meter så är dom borta.

Jag tycker det spelar roll i olika sammanhang, någon kan ha pushat för objective och har 2.5KD medans någon sniper står på avstånd med 4KD, den med 2.5KD tog objective medans den med 4KD förlorade för den var bara ute efter kills. Där säger inte KD så mycket.

Jag håller med om att W/L inte betyder mycket, jag förlorar massa matcher även om jag har 40-0 pga folk i mitt lag ligger långt under 1KD, och då sjunker min W/L även om jag spelade bra, W/L har mycket med att göra vilka man får med i laget.

Permalänk
Medlem

I enkla spel som Battlefield och liknande, där drar jag iväg med runt 30/5 på en match eller så.

Snackar vi svårare saker så som Chivalry (Som jag dessutom spelar bra mycket mera av) så brukar det vara kanske 15/10 eller så.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag lägger min röst på spelkväll så alla "proffs" får visa vad de går för

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Jag lägger min röst på spelkväll så alla "proffs" får visa vad de går för

Det hade varit intressant att se. Då får man även se om det är personerna med hög K/D som vinner matchen eller gruppen med bästa lagspel.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Oväsentlig

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

I LoL har jag nästan 1:1 KD *fniss fniss sparkle sparkle*

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Beror på spel, men i BF3 t. ex så är den skitkass. Å andra sidan tycker jag inte om det spelet heller så det har nog med saken att göra.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte spelar FPS så mycket så skulle jag säga att mitt snitt ligger på runt 0,9 till 1,0 . Spelar WoT , HoN och Arma3 Wasteland. I HoN spelar jag dessutom mest support.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Runt 0.7 gissningsvis. Högre i vissa spel, lägre i andra.

Har inte tålamod för fegspel. Rätt in med hagelbrakaren terminator-style, flyger i kamikaze-anda och sniperbössor är roligast med iron-sight. Jag tycker det blir roligast så.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Jävlar vad alla är bra!

I BF3 så ligger jag nästan alltid strax under 1.

Liksom alltså... Jag; drygt 40, småfull vs en Cola-speedad 14-åring.

Man ställer ner ölburken försiktigt så man inte ska spilla ut den, tar några cawshernötter (spelling) = alltid död efter det.

Sneglar lite på skärmen bredvid, samtidigt som man smuttar lite whiskey = död.

Läser chatten och alla mogna inlägg där, garvar lite, tar en klunk vin = död...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zhrooms:

Ha, K/D är det enda som indikerar skill på något vis i FPS.

Det beror helt på spelet. Jag kör mycket Planetside 2 som är ett MMOFPS och där säger K/D i princip ingenting av flera anledningar. Det är primärt ett mått på skicklighet om man tittar på arena death match. Då är det enda målet att döda alla motståndare på en karta. Börjar man titta på FPS där man har specifika uppdrag att klara så börjar K/D bli mindre intressant. Du kan skjuta folk bäst du vill men om det andra laget plockar alla flaggor så är ju dina 1337 quickscopes skillz rätt meningslösa för du förlorade ändå.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

"Att stå längst bak och campa i en stridsvagn hela rundan är inte så "pro" som de själva tyvärr ofta tror."
Ehm jo? Precis så man ska spela

Ouch, någon kände sig visst träffad.

Skrivet av zhrooms:

Hade jag inte larvat mig med alla assignments och unlocks hade jag haft typ 15 K/D, då jag i genomsnitt har 8 K/D på Canals TDM och 25 K/D när jag kör Tank, men just för att jag gjort allt i spelet så säger min K/D väldigt mycket

Mmm jag har också låst upp allt och gjort alla assignments. Hade jag inte larvat mig med det så hade jag lätt haft över 9000 K/D.

Permalänk
Medlem

Red Orchestra 2 / Rising Storm: ca 4-5:1 med bottar, annars allt mellan 1:1 och 3:1 beroende på motstånd och medspelare.