Permalänk
Medlem

Hjälp tangentbord, vilket? :)

Jo nu är det såhär att jag ska köpa nytt tangentbord men undrar vilket av dessa? (Alla är röda switchar)

CM Storm QuickFire TK:
http://www.maxfps.se/produkt/6223

CM Storm QuickFire Rapid:
http://www.maxfps.se/produkt/5135

CM Storm QuickFire Rapid PRO:
http://www.maxfps.se/produkt/5365

QPAD MK-50:
http://www.maxfps.se/produkt/4555

SteelSeries 6G v2:
http://www.maxfps.se/produkt/4724

Väldigt tacksam för hjälp med vad ni tycker jag ska köpa!

Permalänk
Medlem

QPAD lätt

Visa signatur

it's not about the kills, it's about the calls

Permalänk

CM Storm QuickFire Rapid

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4ptenen:

QPAD lätt

motivera

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

CM Storm QuickFire Rapid

Vrf rapid och inte rapid pro eller cm storm tk?

Permalänk
Medlem

Som mnystedt, CM Quickfire Rapid (PRO om du vill ha numpad).

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Som mnystedt, CM Quickfire Rapid (PRO om du vill ha numpad).

ställer samma fråga som tidigare vrf rapid och inte TK? inte det att jag säger imot utan vill bara veta

Permalänk

Gillar CM storms Rapid, du kan designa det med egna knappar från cm storm om man köper till de, om jag inte tar fel och det kan man inte göra med just TK eller PRO.. sen är Rapid mkt snyggare också samt så får man numpad.. men i det hela så är nog alla cm storms tangentbord minst lika bra så satsa på ett tangentbord från cm storm

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk

eller stelseries apex det nya med 16 miljoner färger... det är ett fint tagentbrd

Visa signatur

IPhone 4, IPad 2, Wii, Apple TV, Monster:Rehab [Energidricka]

Permalänk
Medlem

Okay, kan alla som inte har någon som helst koll hålla sig borta från köprådstrådar?

Quickfire PRO, steelseries samt qpad-tangentbordet är tillverkade av en oem vid namn "iOne". Denna oem är känd för att tillverka tangentbord av undermålig kvalité, alltså något man bör hålla sig borta ifrån.

Quickfire RAPID är tillverkade av "Costar", som också tillverkar Torpe tangentbordet. Denna oem har ett väldigt bra rykte och gör kvalitativa tangentbord.

Quickfire TK har en okänd oem men ska vara någonstans mellan Costar och iOne i byggkvalité.

Slutsats:
1. Läs huttalas guide (kistrad i denna forumdel)
2. Av de tangentborden du listat är QFR det bästa valet såvida du absolut inte behöver en numpad.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Okay, kan alla som inte har någon som helst koll hålla sig borta från köprådstrådar?

Quickfire PRO, steelseries samt qpad-tangentbordet är tillverkade av en oem vid namn "iOne". Denna oem är känd för att tillverka tangentbord av undermålig kvalité, alltså något man bör hålla sig borta ifrån.

Quickfire RAPID är tillverkade av "Costar", som också tillverkar Torpe tangentbordet. Denna oem har ett väldigt bra rykte och gör kvalitativa tangentbord.

Quickfire TK har en okänd oem men ska vara någonstans mellan Costar och iOne i byggkvalité.

Slutsats:
1. Läs huttalas guide (kistrad i denna forumdel)
2. Av de tangentborden du listat är QFR det bästa valet såvida du absolut inte behöver en numpad.

tack så jätte mycket för ett bra svar!

blir nog ett quickfire rapid då

Permalänk
Medlem

Jag har även sklckat dig ett PM, men kanske finns någon annan som vet också.

Menar du att QF Rapid och QF Rapid Pro är Costar eller?

Detta t.ex;

Är inte det helt fel uppgifter?
CM har väl inget bord som heter QF Rapid Pro? Det bordet är väl bara ett QF Pro, varken mer eller mindre?

Hur kan återförsäljarna få skriva så felaktiga uppgifter? Ok om det är en återförsäljare som missar, men de flesta skriver QF Rapid Pro...

Permalänk
Medlem
Skrivet av XideNathyz:

eller stelseries apex det nya med 16 miljoner färger... det är ett fint tagentbrd

Vad i hela världen baserade du det där tipset på?
Det är ett tangentbord han söker, inte en discolampa. Det är inte mekaniskt, men kostar lik förbannat över 800kr.

Känns som ett fantastiskt dåligt köp faktiskt..

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Falcon:

Detta t.ex;

CM har väl inget bord som heter QF Rapid Pro? Det bordet är väl bara ett QF Pro, varken mer eller mindre?

Hur kan återförsäljarna få skriva så felaktiga uppgifter? Ok om det är en återförsäljare som missar, men de flesta skriver QF Rapid Pro...

Det är BARA Quickfire RAPID som är Costar, Quickfire PRO är iOne.

Permalänk
Medlem

Har hört att CM's mekaniska tangentbord du länkat ska ha samma byggkvallité och tillverkare som Filco.
Därav röstar jag på någon av dem, för Filco har grym kvalité

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Detta t.ex;

Som också huttala skriver längre ned är det endast QFR som är tillverkat av "Costar".

Skillnaden mellan OEM:erna kan jämföras med att kolla på t ex ett billigt plastchassi och jämföra med ett premiumchassi. Kvalitén, materialet, passformen, PCB osv är helt enkelt bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det är BARA Quickfire RAPID som är Costar, Quickfire PRO är iOne.

Som också huttala skriver längre ned är det endast QFR som är tillverkat av "Costar".

Skillnaden mellan OEM:erna kan jämföras med att kolla på t ex ett billigt plastchassi och jämföra med ett premiumchassi. Kvalitén, materialet, passformen, PCB osv är helt enkelt bättre.

Tack för svar, till er båda.

Delvis har jag en obesvarad fråga, om ni läser mitt inlägg igen.

Väldigt många återförsäljare namnger produkten som QF Rapid samt QF Rapid Pro, det är ju oerhört vilseledande?
Jag hade före mitt köp hört att Rapid vara av högre kvalisort, och valde därför ett QF Rapid Pro. Och jag är därmed lurad.

Har mina 14 dagars öppet köp kvar, så det är lugnt för min egen del, men jag tänker på alla andra mindre insatta spelare som mig själv.
Rapid Pro är om jag förstår er rätt en helt felaktig beskrivning? Ändå är det väldigt många ÅF som namnger produkten just så.
Allt ifrån maxfps, billigteknik.se, komplett.se samt CDON.com osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Tack för svar, till er båda.

Delvis har jag en obesvarad fråga, om ni läser mitt inlägg igen.

Väldigt många återförsäljare namnger produkten som QF Rapid samt QF Rapid Pro, det är ju oerhört vilseledande?
Jag hade före mitt köp hört att Rapid vara av högre kvalisort, och valde därför ett QF Rapid Pro. Och jag är därmed lurad.

Har mina 14 dagars öppet köp kvar, så det är lugnt för min egen del, men jag tänker på alla andra mindre insatta spelare som mig själv.
Rapid Pro är om jag förstår er rätt en helt felaktig beskrivning? Ändå är det väldigt många ÅF som namnger produkten just så.
Allt ifrån maxfps, billigteknik.se, komplett.se samt CDON.com osv

Vilseledande ja, dock har jag ingen aning hur det juridiska fungerar men dem försöker väll rida på den våg av gott rykte QFR har.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör på CM Storm QuickFire TK, cherry stabilizers och du får "allt i ett" så att säga, för ett bra pris. Att välja switchar är upp till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BohmaN98:

blir nog ett quickfire rapid då

Du kommer bli förvånad över den höga kvalitén kontra övriga CM-bord.
Kvalitétsmässigt så är Rapid längder bättre, har just nu både ett QF Pro och ett QF Rapid här hemma.

Var också noga med att kolla upp återförsäljarna, som jag skrev längre upp så skriver de flesta QF Rapid fast det inte alls är ett Rapid.

Rapid-bordet spelar i en helt annat annan liga, bordet låter inte alls lika "rappligt" och har betydligt skönare tangenter än t.ex Pro.
Jag skulle helt klart avråda från alla bord från CM, utom just det riktiga Rapid bordet, som man märker har en helt annat byggkvalité.

Behöver du ha numpad eller belysning, titta åt en annan tillverkare än CM.

Jag vill också passa på att tacka Sheik och Huttala för den information jag fått om iOne och Costar.

Permalänk
Medlem

Tack alla ovan för all info angående QF Rapid, blir troligen ett köp! Jag har kollat efter ett prisvärt tangentbord med röda switchar utan blingbling. Filco är nice men kostar en aning mycket;).

Mitt nuvarande tangentbord är ett razer blackwidow som jag köpte för 2 år sen vilket jag tröttnat på helt. Layouten är konstig, pianolacken drar åt sig damm, etc etc. Föredrar även definitivt röda switchar jämtemot blåa switchar för att skriva och spela på.

Permalänk
Medlem

finns bara ett svar= hitta en butik och gå o pilla lite ... det e väldigt personligt vad det gället tangentbord samt möss

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro