Ny spel & film dator, budget: 15-18 k

Permalänk

Ny spel & film dator, budget: 15-18 k

Hej!

Funderar på att köpa en ny dator då min gått i botten.
Jag ska ha den till att spela bf3 & bf4 när den kommer ut. Vill kunna maxa det i grafiken.
Kollar på mycket film och så också.
Det ska vara en framtidssäker dator som jag inte bör uppgradera på en sisådär 3-4 år.
Har byggt ihop det själv.
Tänkte kolla vad ni tycker om detta paket https://www.inet.se/kundvagn/visa/3767448/2013-08-24

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Om du inte ska redigera film är i7a onödigt. Och om du funderar på sli i framtiden behåll nätagget, annars byt till ett svagare. Onödiga pengar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vilket agg kan du rekommendera?

Känns väl som i7 är mer kraft?

Permalänk
Medlem

Men om du bara spelar och ser på film kommer du endast använda 4 kärnor som max. Ett 650w agg typ 80+ bronze? Eller corsair 750m. Det kostar ca 750:-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

Fin korg, har man pengarna tycker jag det kan va värt 800:- o ta i7an. . . .samma med AX860

red diskrana är en NAS disk, men visst den funkar. . .

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Jag har låst tråden eftersom det inte är tillåtet att korsposta:

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Uppdatera en av dina olåsta trådar på samma ämne med ny information. Att budgeten ändrats är inget giltigt skäl att skapa en ny tråd, för det handlar fortfarande om samma köpråd av dator.

/KimTjik