Prioritera kort med många displayportar?

Permalänk
Medlem

Prioritera kort med många displayportar?

Sitter och funderar på vilket kort jag ska köpa. Vill ha ett som klarar Eyefinity hyffsat bra iaf. Vill bara ha ett kort så förstår väl att jag inte kan köra allt på max. Men det lutar väl åt nåt 7970 kort.
Hade tänkt mig Dell u2412m skärmar och tänkte att jag skulle bara använda displayport, har fått för mig att det är att föredra för att få allt att funka smärtfritt.

Men funderar nu på om jag begränsar mig för mycket i utbudet genom att leta efter kort med 3 displayportar? Men tänker också lite att prismässigt blir det kanske dyrare om jag måste ha massa adaptrar? Utöver det så vill jag gärna ha ett kort som inte för allt för mycket oväsen. Kommer inte spela några FPS, kanske lite bilspel och simulatorer. Är heller inte ute efter att överklocka eller nåt.

Vilket upplägg skulle ni rekommendera?

Permalänk
Medlem

Eftersom 7970 har en dual-DVI och 2st mini displayportar så kan du köra på en sådan setup.

Permalänk
Medlem

Jag såg till att köpa kort med 4 DisplayPorts. På mina gamla kort hade jag 2xdvi 2xdp och då hade jag lite problem med tearing i desktop mode (6870 DCII). Det problemet har jag inte nu med 3x DP.

Det är absolut prismässigt dyrare, men flera av korten med 3+ DP portar har även bättre komponenter. Matrix varianten som jag har är mycket större och har annan PCB, bättre ström etc etc än andra kort. - Sen om det egentligen är så mycket bättre vet jag inte, men man kan klocka dem väldigt högt och sen är det ju tufft med de-lyx!