Permalänk
Medlem

Nytt Mekaniskt Tangentbord. Behöver Hjälp!

Tja!
Ska köpa nytt mekaniskt t-bord och behöver som sagt hjälp med vad jag ska välja.
Har just nu ett Q-Pad MK-85, men bakgrunds belysningen har slutat fungera och det visa sig att det var ett vanligt fel på dom.
Jag gillar dock detta t-bord som fan, men jag vet inte om jag vill lägga pengar på ett till likadant som har ett sånt vanligt fel.
Jag har kollat på razer blackwidow ultimate 2013, och d verkar sjysst men har ni andra förslag så länka gärna.

TY!

Permalänk
Medlem
Skrivet av punTZ:

Tja!
Ska köpa nytt mekaniskt t-bord och behöver som sagt hjälp med vad jag ska välja.
Har just nu ett Q-Pad MK-85, men bakgrunds belysningen har slutat fungera och det visa sig att det var ett vanligt fel på dom.
Jag gillar dock detta t-bord som fan, men jag vet inte om jag vill lägga pengar på ett till likadant som har ett sånt vanligt fel.
Jag har kollat på razer blackwidow ultimate 2013, och d verkar sjysst men har ni andra förslag så länka gärna.

TY!

Har du ingen garanti kvar?
MK-85 är ju en rätt dyr pjäs, inget jag skulle kasta bort utan att kontakta Q-Pad först. Även om din garanti är slut faktiskt.

Permalänk
Avstängd

corsiar k70

bästa snyggaste tangenbordet jag har ägt älskar det

enda jag inte älskar är att inte bakrundsbelysningen är vit istället för röd på den svart modellen

Permalänk
Medlem

Bra idé att vänta på Ducky shine 3? Jag har inte koll på corsair och qpad riktigt, men jag ser inte varför jag skulle köpa qpad längre.

Visa signatur

5820k - 6950 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av punTZ:

Tja!

TY!

Vad har du för krav? Har precis köpt två stycken mk-50, ett till jobbet och ett till hemmet, just därför att ja läst så mycket problem med mk80 och 85.
Dock kan du ju använda ditt tangentbord utan bakgrundsbelysningen och i stort sett ha ett mk-50 redan, så de tipset var väl inte mycket värt xD

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av punTZ:

Tja!

TY!

Qpad har en sjukt bra support, du får garanterat ett nytt, bara kontakta dom som ovan sa.
Jag rekommenderar dig att vänta på Ducky Shine 3

Ha en bra dag.

Visa signatur

| FD R4 Black | i7 4770K@4.6GHz / luft | Gigabyte GA-Z87X-OC | 1x Ezio Foris FG2421 + 2x Benq XL2411T | Asus Xonar STX / Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω | G.Skill Trident X 2x8GB 2400MHz | Corsair AX760 80+ Platinum | Evga GTX 780 Ti 3gb SC ACX | Samsung EVO 250gb + 2x2tb WD Black| Ducky Shine 3 mx brown |

Permalänk
Medlem
Skrivet av punTZ:

Tja!

TY!

Om det är ett vanligt fel så borde det väll finnas en Youtube vid på hur man fixar det? Borde inte vara något avancerat. Men så klart har du garanti så skicka tillbaks den!
Dock så ser jag inte varför du ska ha nytt bara för att den inte lyser, är det så viktigt? Om så är fallet så håller jag med om att Ducky Shine 3 är ett bra alternativ!

Permalänk
Medlem

Nej tyvärr har jag ingen garanti kvar, d känns riktigt jävligt att behöva göra sig av med det för som sagt det är rätt dyrt.
Men jag ska prova ringa Q-Pad o se vad dom kan göra.
Tack för alla svar. Jag ska kolla närmre på Ducky Shine 3
Men är där ingen som tycker Razer Blackwidow Ultimate 2013 verkar bra?

Permalänk
Skrivet av punTZ:

Nej tyvärr har jag ingen garanti kvar, d känns riktigt jävligt att behöva göra sig av med det för som sagt det är rätt dyrt.
Men jag ska prova ringa Q-Pad o se vad dom kan göra.
Tack för alla svar. Jag ska kolla närmre på Ducky Shine 3
Men är där ingen som tycker Razer Blackwidow Ultimate 2013 verkar bra?

Razer ultimate 2013 har förvisso mx blå. Som jag gillar, men de gav inte lika samma känsla som ducky med mx blå. Tyckte att de var ännu lättare, knappt någon motstånd. Tänk typ röda med klickljud och taktil. Ducky tyckte jag var perfekt. Om du inte orkar vänta så finns 2:an hos de välkända webshop. Och de är tillräckligt bra för mig. För mig är de alldeles för julgrans-flashigt med allt blinkande så jag skulle tröttna efter 5min. Jag nöjer mig att välja ut vilka enskilt som ska lysa.

Permalänk
Medlem

Var det inte denna månad som funcs nya tbord skulle komma? Verkar fett värt ju, med de funktionerna för det priset. Min bror ska ha ett, så får åka å klämma lite innan jag beställer mitt

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Bra idé att vänta på Ducky shine 3? Jag har inte koll på corsair och qpad riktigt, men jag ser inte varför jag skulle köpa qpad längre.

Jag var länge inne på att köpa deras Ducky Shine 2, men det blev aldrig av... Jag tycker däremot att det verkar riktigt gediget, och det mesta jag har läst om den (2an) är jätte bra!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Processor: Intel i7 2700k @ 4,6 GHz | Kylare: Thermalight Silver Arrow | Grafikkort: Asus GTX 560Ti DirectCU II TOP | Chassi: NZXT H2 | Mobo: MSI Z68-GD55 (B3) | RAM: Corsair Vengance Black Low Profile 16 GB | HDD: 2x 1 TB Segate Barracuda 7200 RPM | SSD: N/A | Nätagg: Corsair 560 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av punTZ:

Tja!

TY!

Om jag bara fick ge dig 1 råd: HÅLL DIG BORTA FRÅN RAZER!!!!!!!!!!
Ja, många är nöjda med deras produkter, men det verkar vara en lite högre andel missnöjda ägare än hos andra märken.
Personligen har jag haft problem med 4 av 4 produkter! JA 4 av 4!!!

Så... välj ett simpelt mekaniskt t-bord, inte massa fancy macroknappar och "customised lightning in 45 different zones" och sådant skräp som bara kan krångla.

ex.
http://www.inet.se/produkt/6101858/corsair-vengeance-k65-mech...

http://www.inet.se/produkt/6606246/steelseries-7g-mechanical-...

Men, vill du vara lite whilde n´crazy, go Razer

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Vill du ha kvalite köp Ducky eller Filco.
Men i nuläget så känns Ducky som bästa köpet.

Shine3 är dessutom sexigt

Permalänk
Medlem

Det här http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/95393-logitech_g19_ga... men vet inte om det är mekaninskt. Jag har själv ett sådant och det är jätte bra med skärmen.

Visa signatur

INTEL i7-4770K, OC to 4,1Ghz - 16GB - NV GTX780, 2GB - 1TB - SSD 128GB - DVD-RW - USB KBM - Win 8 - Water Cooling