Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Jag har alternativet "titta"

Men inte klocka etc som folk snackar om?

Hur löser jag problemet om det inte uppdaterats ordentligt?

Om du inte får några uppdateringspåminelser via OTA prova att ladda ned appen "sysapp pusher" som Telepati tipsade om.
Med den borde du få lite påminnelser.

Permalänk
Medlem

Laddade själv ned appen "sysapp pusher" nu.
Vekar vara en kompetent och trevlig sak.

Men den stora frågan är nu, hur man tar reda på vilken version av de redan installerade apparna man har??

Permalänk
Medlem

Svarar på min egen fråga ovan efter att ha labbat lite.
Det verkar som att "installera-knappen" inte visas då man redan har den senaste versionen av en app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Laddade själv ned appen "sysapp pusher" nu.
Vekar vara en kompetent och trevlig sak.

Men den stora frågan är nu, hur man tar reda på vilken version av de redan installerade apparna man har??

Kör en check, om du har senaste versionen av sysapp så klickar du på den vänstra av två i den nedre fältet, den scannar av alla appar i sysapp, och letar upp updates. Så du behöver inte gå runt manuellt, som man var tvungen att göra innan (puh) och sedan visar appen om det är någon av Nokias egna eller om det är någon av systemapparna som behöver uppdateras. Hittar den inga updates, så är det detsamma som att du har den senaste versionen av alla de appar som ingår i sysapp. Man ser även en lite grön prick framför den appen som behöver uppdateras. Enkelt och mycket bra.

Skrivet av Wickman:

Det verkar som att "installera-knappen" inte visas då man redan har den senaste versionen av en app.

Precis

Permalänk
Medlem

Jag tycker det här med installerad version ändå hänger lite i luften. Det finns alltså inget sätt man kan kolla det på??

Och appen "sysapp pusher", hur vet man att man har den senaste? Eller kollar den sig själv?

Permalänk
Medlem

Lyfter fram min gamla fråga som kom bort i uppdateringsbruset.

Hur gör man för att radera alla sina kontakter? Eller går inte detta?

Permalänk

Gjorde en återställning av min telefon igår - det skulle jag inte gjort...

kugghjulen snurrar fortfarande 1,5 dag senare

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

Gjorde en återställning av min telefon igår - det skulle jag inte gjort...

kugghjulen snurrar fortfarande 1,5 dag senare

Gjorde massa softreset och bla....
Fick igång den.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Är 925 sämre än 920?

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

Är 925 sämre än 920?

Bättre förutom trådlös laddning enligt mig. Kameran på 925 är märkbart skarpare. 925 känns mycket läckrare i handen och har amoledskärm.

Trådlös laddning får man fixa med ett skal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big_R:

Bättre förutom trådlös laddning enligt mig. Kameran på 925 är märkbart skarpare. 925 känns mycket läckrare i handen och har amoledskärm.

Trådlös laddning får man fixa med ett skal.

IPS har bättre bild än Amoled enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

IPS har bättre bild än Amoled enligt mig.

generellt eller 920 vs 925? Jag har haft båda och svärtan i 925 är märkbart bättre. Färgen på 925:s amoled är också toppen från start, men om det inte passar kan man justera, något jag inte tycker behövs. 925 är nog den telefonen Nokia borde släppt från början. Framförallt 920:S vikt var störande jämfört med 925.

920 var inte dålig, men kamera, skärm och vikt fick mig att lessna, därför är 925 det bättre valet.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Big_R:

generellt eller 920 vs 925? Jag har haft båda och svärtan i 925 är märkbart bättre. Färgen på 925:s amoled är också toppen från start, men om det inte passar kan man justera, något jag inte tycker behövs. 925 är nog den telefonen Nokia borde släppt från början. Framförallt 920:S vikt var störande jämfört med 925.

920 var inte dålig, men kamera, skärm och vikt fick mig att lessna, därför är 925 det bättre valet.

Använde du den Amber-uppdaterade 920? Kameran är för mina ögon bättre nu på 920 än 925. Man får ju också 32GB minne, dubbelt upp från 925. Sedan tycker jag att 920 är en snyggare telefonen, men det är ju subjektivt.

http://allaboutwindowsphone.com/features/item/18194_Amber-pow...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

och nu får jag inte pro cam att fungera med min 920 TROTS att den säger i extra info att jag har amber....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Använde du den Amber-uppdaterade 920? Kameran är för mina ögon bättre nu på 920 än 925. Man får ju också 32GB minne, dubbelt upp från 925. Sedan tycker jag att 920 är en snyggare telefonen, men det är ju subjektivt.

http://allaboutwindowsphone.com/features/item/18194_Amber-pow...

Nix, jag bytte innan AMber. Du har att att 32-GB minnet är en fördel.

Skillnaderna kan jag inte uttala mig om ännu eftersom webbsiterna som vanligt visar upp bilder på horisonter, panorama och stilleben. Jag hade mest problem med action shot. Inga sådana problem har jag nu med Lumia 925. Jag gissar att den extra linsen i optiken gör skillnad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu fick jag en uppdatering av skärm+pekfunktion! Vilket medförde att jag fick snabbkolldlätmrn under inställningar samt alternativ om meddelande och klocka. ��

Visa signatur
Permalänk
Medlem

I inställningarna för "Snabbkollsskärmen" finns numera läget "Intervall" som har beskrivningen: "På med jämna mellanrum för att spara på batteriet".
Någon som vet lite mer exakt hur detta läge fungerar?

Permalänk
Medlem

Hallå där alla glada nattmänniskor!
Det är så att jag nu under en tid har upptäckt ett problem med min laddplatta (dt-901/fatboy) att den ibland slutar ladda och då "blinkar" laddlampan på själva plattan, för att sedan efter en stund börja lysa helt och fortsätta laddningen.
Är det ett vanligt fenomen eller är det något konstigt som lurar i måssen?
Jag har en som är beställd ifrån UK, så jag har en adapter för att kunna plugga in den i väggen, kan det vara problemet? har kollar på själva adaptern men den ska funka och ge rätt mängd volt/ström.
Eller har det med värmen att göra, så att istället för att överhätta så låter den batteriet "vila"?

Det egentliga problemet är att den plingar till varje gång detta händer, och är det på natten är det lite småjobbigt

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk

Okej! Jag är inte nöjd med Windows 8 men Nokians hårdvara känns kvalité rakt igenom.

Några frågor och ventilerande punkter.

1. Hur ändrar man så man får ljudet via microusb alltså docking ljud som det kallas.

2. Varför kommer alla medelanden upp sent, som tex facebook notifikations.
Hade ett notifikation som kom upp en eller om det var två veckor senare och det kom samma notifikation säkert 20 gånger. medans andra facebook händelser inte kommer upp alls. samma med Badoo. kommer inte upp alls. Det gjorde det på android. Kik kommer ibland en 30 minuter en timma efter medelandet? Är det inte underbart när allt synkar som Nokia säger i sin reklam....

3 Varför vill man ha notifikations i medelanden? Vist visa att jag har fått et meddelande. Men jag vill inte visa för mina arbetskamrater vad min nya kk skriver till mig, som nokia verkar tro. Jag är nervös och står på tå så fort någon vill titta på min telefon eller om jag ska visa en bild på något osv.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Hmm, har försökt koppla ihop min Motorola Motoactv med min Lumia 920 via blåtand, men det går inte bra! Den kopplar bort blåtanden helatiden och sen tillbaka, sen koppla bort, osv osv. Jag hade inte några problem med det här förut, utan det har kommit på sistone, förmodligen efter någon uppdatering.

Är det någon med här som har något liknande blåtandsproblem? Som har en lösning?

EDIT: 1 min efter jag skrev det här meddelandet så fungerar det fint igen?! Konstigt, nu funkar det som det ska iaf (:

Permalänk

Detta kan vi evenuellt få i Bittersweet Shimmer/GDR3:

System wide orientation lock
Driving mode
“x” to close apps in multitasking

Custom sounds for text, voice mail, e-mail, and reminders
Restore over Wi-Fi when you reset your phone
Huge amount of work on Bluetooth with various vehicles and devices

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av phonexx:

I inställningarna för "Snabbkollsskärmen" finns numera läget "Intervall" som har beskrivningen: "På med jämna mellanrum för att spara på batteriet".
Någon som vet lite mer exakt hur detta läge fungerar?

Vågar du inte testa själv?

Well, jag gjorde det och kan berätta att i intervalläget så ser man klockan i ca. 15 min efter att skärmen släckts, sedan försvinner den och kommer inte fram förrän man öppnat skärmlåset och skärmen släcks igen.

Känns lite bakvänt. Då man precis använt telefonen är det ju sannolikt att man vet vad klockan är men nångång efter att 15 min passerat vill man kanske snegla på luren för att se vad klockan är, men då är den borta.

Permalänk
Medlem

Nokia hårdvara, Wp8 utseende och Android funktionalitet.

Det hade varit grejer det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Detta kan vi evenuellt få i Bittersweet Shimmer/GDR3:

GDR3/Bittersweet Shimmer demonstrerad.
Kommer till oss i November.

http://www.youtube.com/watch?v=PWRTFy0JPmI#t=108

EDIT: Av någon anledning hoppar visningen i länken ovan till mitten, så ni får spola tillbaka till start manuellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

och nu får jag inte pro cam att fungera med min 920 TROTS att den säger i extra info att jag har amber....

Jag tror att min telefon är drabbad av detta också. Store säger att inte denna appen är tillgänglig för min enhet. Självklart har jag Amber. Har testat att stata om men samma meddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

Jag tror att min telefon är drabbad av detta också. Store säger att inte denna appen är tillgänglig för min enhet. Självklart har jag Amber. Har testat att stata om men samma meddelande.

Inte bara ditt problem.

http://wmpoweruser.com/nokia-pro-camera-no-longer-available-f...

Permalänk
Medlem

Okej har missat detta

Permalänk

Efter Amber så har min mobil ballat ur helt! Nu så släcks inte skärmen när jag håller den mot örat.. Det kunde hända innan också! Men då startade jag bara om mobilen och så funkade det igen.. Nu när jag startar om den så funkar det typ första samtalet efter men sedan så är det samma visa igen...
Nu så händer det också att laddplattan inte svarar på den utan jag måste starta om mobilen för att den ska kunna ladda.. aldrig hänt innan!

Måste säga att (förutom de här felen) så är L920 den bästa mobilen jag har ägt.. Kan inte vara mer nöjd! Är själv överraskad över att jag fäst mig så hårt vid Wp8 och framför allt kvalitén på hårdvaran!
Dock så känner jag att mobilen är alldeles för stor och tung.. Så kommer nog att bli en Iphone 5S för min del enbart för storlekens skull..

Tycker det är så jäkla trist att trenden går mot allt större telefoner! Alla nya WP8 lurar är över 4.5" vilket inte passar mig längre!
Vill man ha en mobil i toppskiktet idag som fortfarande är i rimlig storlek så finns det bara Iphone att välja på!

Varför kan dom inte släppa en WP8 i 4" som är lika bra som det senaste? Vill ju så gärna ha kvar WP8 men man tvingas ju in i Iphone världen tyvärr..

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Varför kan dom inte släppa en WP8 i 4" som är lika bra som det senaste? Vill ju så gärna ha kvar WP8 men man tvingas ju in i Iphone världen tyvärr..

Håller med dig, jag vill också ha en 4 tums med WP8 med likadan prestanda som Lumia 925.

Permalänk
Master of Overkill

http://www.komplett.se/k/kl.aspx?mfr=&bn=11135&sortBy=p&zbo2=....

Man kan få 820 och 920 snor billigt nu på komplett

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240