Hur är eran K/D overall i spel?

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Medic Only, M16A3 är det lättaste vapnet, det är fakta.

Jag sa aldrig att du suicide ressar, jag sa att det är meningslöst att ressa nybörjare som springer och dör 2 sekunder efter du ressat dom.

Var inte så säker på det, rätt förare i en Tunguska är mer eller mindre ostoppbar.

Medic är den bästa klassen och har varit det sen Battlefield 2.

Men det går inte att komma ifrån det, du kör samma klass, den enklaste klassen (som råkar vara den bästa) och som har det enklaste vapnet (som råkar vara det bästa).

Du har kört med samma sak i nästan 400 timmar, börjar du inte bli trött på det? Anser du dig själv vara "duktig" så borde du köra Recon, då det är den mest skillkrävande klassen, och även den kraftigaste. Sen så är Rush game modet som gjort för Recon.

"Medic den mest användbara klassen"

O rly?

http://i.imgur.com/GWwO8H9.jpg

(Anledningen till att jag dött är för att jag fått slut på skott, är för bra)

Som Defender, tar varje chans jag får på en kill, lägre accuracy men fler kills

http://i.imgur.com/rprwlm2h.jpg

Jag håller med om att som defender kan de vara bra och roligt att vara recon, och som du kanske ser på min battlelog så har jag spelat lite recon (inte mycke) då m98 är det vapnet som jag fått 5:e mest kills med, man ressar ju dom man ser eller? man vet inte om du e nybörjare eller ej? nej jag tycker fortfarande det är kul att lira medic, det är därför jag gör de? nej jag har inte tröttnat.. klart att recon kan vara bra om man spelar den klassen rätt.. men som jag sa så sitter 95% längst bak på banan å lyckas få in ett hs då och då..

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Fattar du inte vad jag menar.

Använder man vapnen mer så har man större % chans att döda folk.

ja men skjuter man dom man ser och dödar dom också så får man bra K/D och bra Accuracy? fattar fortfarande inte hur du kan säga att bra accuracy=ligga å campa i ett hörn och att man ska ha så låg accuracy som möjligt..

Permalänk
Medlem

BF3 ligger min KD på 2,62 och den fortsätter öka..
Jag har jobbat upp från cirka 1,8 från att leka springande medic/ engineer på operation firestorm och ta objectives

Cod4 är min KD 3,2 efter en massa skoj, men spelade så klart bara Promod senaste åren jag spelade

Visa signatur

AMD 7800X3D | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+/FE

Permalänk

Det varierar ju väldigt mycket vad för KD man har i diverse spel.
BF3 hade jag 7.3 och som mest 14.4
CS ligger väl där omkring också.
Dota är jag support, så kanske 0.8kd

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk

sad but true

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av FreddeReinfeldt:

ja men skjuter man dom man ser och dödar dom också så får man bra K/D och bra Accuracy? fattar fortfarande inte hur du kan säga att bra accuracy=ligga å campa i ett hörn och att man ska ha så låg accuracy som möjligt..

Lägger ner diskutionen.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Har inte lirat FPS spel sen jag brukade vara med och LANa när jag var yngre.
Var mest CS, BF1942 och UT2003 som lirades då.

Gissar att jag låg någonstans runt 0,3-05 i K/D i CS, runt 1 i UT2003 och ytterligare lite högre i BF1942 då jag var (jämfört med de jag lirade med) väldigt bra på att leka med tanks.

Köpte dock BF3 när det var med i humble bumblen och gav mig på att köra ett par rundor med ett par polare, och resultatet var långt under 1.0 i alla fall, men det var väll inte så oväntat när man kör första gången

Permalänk
Medlem

brukar ligga runt 1, inte helt ovanligt att jag ligger strax under 1.
Dock tycker jag inte att multiplayer i FPS är jättespännande så jag blir aldrig bättre.
Nöjer mig med långsamma rollspel jag!

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem

Har 3.11 i Far Cry 3
och tror jag har live över 1.00 i Blacklist. Det är väl de enda spelen jag har spelat online de senaste åren

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Jag är totalt katastrofal på FPS, jag bara spelar för att ha kul så. Min K/D i BF3 ligger på 0.74 och jag har 106 timmar spelade. Jag blir aldrig bättre på spelet heller utan är jämndålig hela tiden på att aima och döda folk. Men jag tar mycket objectives med mera oc vinner på så sätt de flesta matcherna. Kört uteslutande conquest i stort sett eftersom jag knappt får 5 kills i TDM med mera.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Entusiast

Kollar jag de fem senaste rundorna i BF3 så har jag
21-6
16-8
9-2
7-2
4-2

Hund med rännskita och sjuk fru...

Permalänk

I BF3 ligger jag på 1.72 nu, går dock uppåt hela tiden, var på 1.3-1.4 innan. I CS Source beror det på men lirar jag pub på D2 brukar jag kanske ligga på 2-3 K/D.

Permalänk
Medlem

Röstade efter min KD i HoN, då det är det enda jag lirar för tillfället...
Lirar ganker och har lätt över 2kd,

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem

Den har varit över 2.00 väldigt länge för mig i alla spel,bortsett från de spelen som man nästan aldrig är seriös i

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Räknas dota så har jag över 3 K/D iaf

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

1.5-1.6 ungefär. Jag spelar aldrig med med klaner eller liknande, bara med kompisar ibland.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk

Om DOTA2 passar in här så är det väldigt olika. Generellt när man kör den karaktär man vill, och polarna håller sig i skinnet, brukar det landa på kanske 20/1 en bra match, och runt 10/7 en dålig.

I BF3 låg den runt kanske 2-5 kills på varje death, och i TF2 blir det oftast kanske 5-10 kills på varje death, om det inte är ett väldigt obskyrt läge, med ett obalanserat lag.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Ingen aning, brors helt på vilket spel.
K/d är ungefär som kukmätar tävling ... Du kan ha stor kuk men det betyder ingenting om du kommer efter 2 sekunder ( inte spelar objectives, eller hjälper ditt team ). Mellan / liten kuk men du håller dig länge > stor kuk kommer efter 2 sekunder :P....

Sen handlar det ju också om en hel del tur, har spelat LoL matcher då jag haft uppemot 40 kills och inte dött en enda gång och andra jag ligger 1:1.