Permalänk
Medlem
Skrivet av Mest:

Kastar ut frågan här: Är det några konstigheter att uppdatera till iOS7 från ett jailbreakat iOS 6.1?

Du måste trycka på "Återställ" i iTunes. Om du bara uppdaterar så kommer den bli "softbrickad" och inte starta upp. Gör du det måste du då sätta den i DFU-läget och återställa.
Se till att ta backup och föra över dina inköp om du vill slippa vänta en evighet på att apparna laddas ner.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Säkerligen nån som redan frågat detta, men kan nån rekommendera att man installerar IOS7 på en Ipad 4th gen?

Visa signatur

/ John
| Chassi: Fractal Design White Meshify 2 | Mobo: ASUS ROG Z390-F Gaming | CPU: Intel i7-9700K (5,1ghz) | Kylare: Fractal Design Celsius+ S36 AIO | RAM: 2x32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz | GPU: MSI RTX 2070Super Gaming X Trio | SSD: 1x 250gb Sandisk , 1x512gb Intel 660p M.2 , 1x960gb Kioxia Exceria , 1x960gb Samsung 860 Evo | PSU: Seasonic Focus 650W 80+ Gold | OS: Windows 11 Pro |

Permalänk

Tänkte bara säga att det funkade för mig, det tog ungefär 30-35 min att ladda ner OTA och sedan ytterliggare 45 min tills allt var klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mest:

Kastar ut frågan här: Är det några konstigheter att uppdatera till iOS7 från ett jailbreakat iOS 6.1?

Nej men du BÖR Återställa telefonen innan du uppdaterar. Annars kan en del "jailbreaks-filer" ligga kvar och det kan bli ett helvete i framtiden ^^

Dock så vet jag ju inte om det är så nu med iOS 7 men man brukar alltid säga att man ska återställa innan uppdatering om man har jailbreakat. Gjorde inte det på min iPod touch förut. Gick inte att göra något med den tills batteriet tog slut.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

Tänkte bara säga att det funkade för mig, det tog ungefär 30-35 min att ladda ner OTA och sedan ytterliggare 45 min tills allt var klart.

Märkligt. Jag kommer ingenstans överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Märkligt. Jag kommer ingenstans överhuvudtaget.

Samma här. Ser en liten blå plutt i "progress bar":en och så har det sett ut i över en timma

"Cirka 5 timmar återstår"...

Permalänk
Medlem

Ska prova genom Itunes istället. Ska bara få ner senaste itunes först. Det verkar ungefär lika segt hehe

Permalänk
Medlem

Nu håller äntligen min telefon på och installerar ios7. Jag hoppas att man fortfarande kan blockera nummer i denna version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Mycket fräscht och bra funktioner men lite slött..? Kanske ipad mini som inte riktigt orkar! Syftar mest på nya menyer och effekter som får lite hack ibland..

Är likadant på min Ipad 4.

Men usch vad fult det är. Hur lång tid brukar det ta innan de lyckas jailbreaka nya versioner?

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: PowerColor RX 9070 XT Reaper | Ssd: Kingston Fury Renegade 500GB, Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitor: Dell Alienware AW2723DF

Permalänk
Medlem
Skrivet av sqiid:

Säkerligen nån som redan frågat detta, men kan nån rekommendera att man installerar IOS7 på en Ipad 4th gen?

Ja, såklart. iPad 4th gen är ju deras senaste surfplatta. Sen är det ju en annan fråga om utseendet på iOS7 är något man stör sig på eller så

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Tog 2 timmar att ladda ner med alla felmeddelanden och nunär allt är installerat så går det inte att aktivera den..

"iPhone kunde inte aktiveras eftersom aktiveringsservern inte kan nås"

Någon annan än jag som har det problemet?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakkahe:

Läskigt likt android

Det kan jag tro, särskilt nu när de infört sitt "control center".

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Tog 2 timmar att ladda ner med alla felmeddelanden och nunär allt är installerat så går det inte att aktivera den..

Stäng av brandväggar och antivirus om du har ngt sånt skit igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Sitter här och har exakt samma fel och skulle uppskatta en lösning :/

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rudeez:

Sitter här och har exakt samma fel och skulle uppskatta en lösning :/

Lika många människor som försöker ladda ner iOS7, lika många försöker sen aktivera sina telefoner ... Säger sig självt att du får vänta och prova, prova och prova igen till du får komma in och aktivera den.

Tyvärr råkar du ha mer otur än många andra.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk

Tog ca 1h för mig allt som allt.

Jag hade en del problem i början fick nått error meddelande, men jag försökte bara igen ca 5-6ggr innan den gav med sig.

Antar att det är många som försöker ladda ner IOS 7, så det är säkert därför det är strul för vissa.

Permalänk
Medlem

Men för i helvete, Apple... varför består tangentbordet alltid av versaler?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Sådär ja. Återställa genom itunes är nog modellen. 12 minuter ska det ta att ladda ner.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ozo64:

9006 betyder att ngt blockar signeringen. Brandvägg tex.

Typ hela windows är en enda stor bromskloss

Permalänk

11 minuter kvar här på min ipad 2. Förbereder mig för en väldigt dålig upplevelse.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wifi:

Men för i helvete, Apple... varför består tangentbordet alltid av versaler?

För att du har dubbelklickat på shift.... Dubbelklicka på shift igen så blir det bättre ska du se.

Permalänk
Medlem

Jag har problem med att uppdatera till iOS 7 GM när jag sitter på Beta 6. Den säger att jag inte har behörighet över resursen. Någon som har något tips?

Visa signatur

"Art is making something out of nothing and selling it."
- Frank Zappa

Permalänk
Medlem

Efter några försök och en ganska lång väntan så är allt hämtat och installerat. Första gången den gick helt smärtfritt vad det gäller innehållet. Allt följde med, behövde inte göra någon säkerhetskopia osv. Har pysslat runt och möblerat runt lite och ja, min mobil har blivit enormt mycket trevligare nu. Förra version frös till ganska ofta när man gjorde många saker samtidigt och scrollade snabbt (iPhone 4s), men det verkar faktiskt ha försvunnit nu vilket jag är otroligt glad för. Såhär har en dag sett ut för mig det senaste året: Smsar med frugan, byter låt på spotify, får svar, switchar tillbaka, börjar skriva.. och så står allting stilla i typ 1 minut. Detta hände senast idag, och det var förhudligen sista gången.

Hittills jättenöjd, nya multitaskingen<333 Det jag hatar dock är nya Safarisymbolen som kunde ha fått sig en omgång till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alx2331:

Jag har problem med att uppdatera till iOS 7 GM när jag sitter på Beta 6. Den säger att jag inte har behörighet över resursen. Någon som har något tips?

Prova återställa istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Prova återställa istället

Provade, får samma meddelande. Nollställde telefonen från telefonen och ska prova nu. Ska prova sätta den i DFU ytterligare en gång nu.

Visa signatur

"Art is making something out of nothing and selling it."
- Frank Zappa

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

För att du har dubbelklickat på shift.... Dubbelklicka på shift igen så blir det bättre ska du se.

Haha, sluta dumförklara mig. Knapparna har hela tiden versaler på sig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ahmen shit vad sega animationer. Det segar ju ner allting! Jag vill kunna navigera snabbt i min lur, inte fan vänta på animationer i 10 år. Deras "fade in" och "fade out" animationer irriterar mig sjukt mycket.

Permalänk
Medlem

Gjorde yttligare en återställning, fortfarande samma fel med att telefonen inte kan aktiveras...
Sjukt trist... Andra med samma fel?

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av vondran:

Ahmen shit vad sega animationer. Det segar ju ner allting! Jag vill kunna navigera snabbt i min lur, inte fan vänta på animationer i 10 år. Deras "fade in" och "fade out" animationer irriterar mig sjukt mycket.

Instämmer. Det suger.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Alx2331:

Provade, får samma meddelande. Nollställde telefonen från telefonen och ska prova nu. Ska prova sätta den i DFU ytterligare en gång nu.

Återkom gärna med resultat!