Microsoft: "Xbox One ställs vertikalt på egen risk"

Permalänk
Entusiast

Jag fick "Perfect circle of death" 2 gånger på min vertikalt stående Xbox 360 så jag håller med om detta uttalande och det borde stå väldigt tydligt när man köper konsolen.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jag fick "Perfect circle of death" 2 gånger på min vertikalt stående Xbox 360 så jag håller med om detta uttalande och det borde stå väldigt tydligt när man köper konsolen.

Det är uppenbart att man får sämre kylning om man ställer konsoler vertikalt dock är det inte säkert att det har någon större betydelse för kylningen på Xbox One. Den är ju bred och blir väldigt lång om man ställer den upp så det känns inte optimalt att chansa att den inte välter heller.
Xbox One klockar ner sig självt om den skulle bli för varm är det sagt, den funktionen fanns uppenbarligen inte i gamla Xbox 360.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av pcnoob:

Varför raderade ni kommentaren "nyhetstorka"?

känns lite som aftonbladet...

I det här fallet togs kommentaren bort då den helt enkelt inte bidrog till att föra diskussionen framåt (§ 1.6) och var ett onödigt/tramsigt inlägg. Bara för att en nyhet saknar värde för dig betyder det inte att den är onödig eller inte är konsumentvägledande för andra läsare.

Har du fler åsikter om nyhetsrapporteringen ges det bäst via "Rätta artikeln" i artikeln eller Kontaktformuläret. Det sista används med förmån om du absolut vill diskutera vidare och har synpunkter på modereringen.

Mvh,
Jacob Hugosson

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

man ska inte ta en VHS spelare vertikal heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

En kommentar på aftonbladet-nivå förtjänar moderation på aftonbladet-nivå.

Detta anser jag inte vara en "nyhetstorka"-nyhet. Om nu 80% har sin konsol i vertikalt läge är ju detta något som kommer påverka många.

Citat:

Panello avslutar med att 80 procent av ägarna till Xbox 360 placerar spelkonsolen horisontellt och att övriga 20 procent således placerar den vertikalt.

Nu var det dock inte 80% som har den vertikalt.

Känns säkrare att ha en konsol horisontellt då den inte kan ramla, det känns nästan som om min Wii kommer ramla även fast den står i sin fot.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av leafbranch:

Det är uppenbart att man får sämre kylning om man ställer konsoler vertikalt dock är det inte säkert att det har någon större betydelse för kylningen på Xbox One. Den är ju bred och blir väldigt lång om man ställer den upp så det känns inte optimalt att chansa att den inte välter heller.
Xbox One klockar ner sig självt om den skulle bli för varm är det sagt, den funktionen fanns uppenbarligen inte i gamla Xbox 360.

Inte Red ring of death utan perfect circle of death dvs att det lät som en vinkelslip och sedan så fick skivan som satt i en fint slipad cirkel och blev oanvändbar.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Inte Red ring of death utan perfect circle of death dvs att det lät som en vinkelslip och sedan så fick skivan som satt i en fint slipad cirkel och blev oanvändbar.

Detta har tyvärr hänt ganska många av mina Xbox spel fått en cirkel och fungerar då inte längre. Men så är tydligen livet och det är bara att leva med det.

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Inaktiv

Satan vilken miss av Microsoft!

Permalänk
Medlem

Känns så otroligt korkat att inte se till så att konsolen kan stå i båda lägena. detta visar hur lite dom kämpar för att få ut en bra produkt.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Men .. borde inte det här vara en självklarhet i planeringen inför en konsol som släpps år 2013.
Jag menar .. kom igen?

Permalänk
Medlem

Ha konsollen "liggande", problem solved

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Vem fan vill ställa den upp skulle se bedrövligt ut passar bäst att ligga ner.Även PS4 skulle inte passa och stå upp heller..

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Titanium, 3930k GTX 690 Asus X79 Pro Intel 240gb SSD Segate Barracuda 3TB, WD-1.5TB 16gb Kingston Internminne Thermalright Silver Arrow SB-E Antec High Current Gamer 900W Windows 7. Logitec G35. Logitec Z5500. Gigabyte Osmium Gaming.SteelSeries Sensei - Fnatic edition. Philips 52 8605H + 3D Kitt. Samsung S27A950+ 3D Brillor Epson tw3600 + 117 duk

Permalänk
Medlem

Ligga ner? Hallå VHS-80-talet ringde och ville ha tillbaka sin toppmatade kasettspelare. Absolut SNYGGAST när den står upp i ett ställ, hur snygg nu en Xbone-VHS kan bli...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamer2010:

Vem fan vill ställa den upp skulle se bedrövligt ut passar bäst att ligga ner.Även PS4 skulle inte passa och stå upp heller..

Faktiskt ser PS4an riktigt snygg ut i stående form men skulle aldrig ha den stående ändå.
Risk för att den ramlar och den är ganska onödig att ta

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Ligga ner? Hallå VHS-80-talet ringde och ville ha tillbaka sin toppmatade kasettspelare. Absolut SNYGGAST när den står upp i ett ställ, hur snygg nu en Xbone-VHS kan bli...

Xbox One's design är klockren. Den kommer smälta in hos alla som har riktiga hifi-produkter och tänker på hur en stilren hemmabioanläggning ska se ut.

en liggandes Xbox passar riktigt bra över en sån här:

Permalänk
Medlem

Microsoft har verkligen inget bra flyt längre Konstruktions miss på konstruktions miss. Man får väl hoppas det slutar här och inte fortsätter efter konsolen börjar säljas.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Microsoft provade väl först att ställa alla kontor på marknadsföringsavdelningen vertikalt och upptäckte att det kanske inte var en bra idé, så nu kanske de känner att det är dumt att prova samma sak med sin konsol.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: GeForce RTX 3070 | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Detta fiaskot med xbox one blir bara bättre o bättre... heja microsoft ! visa vart skåpet med det dyraste skräpet ska stå*!

*Rättning - Ligga

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Skrivet av anon179502:

Frågan är, hur vet Microsoft att 80% av sina konsumenter har sin konsol i horisontellt läge? Det verkar som en siffra antingen tagen ur luften eller... har alla konsolerna gyroskopiska sensorer för att kolla vilket läge konsolen står i?

Jag vet inte om någon annan redan har besvarat den här frågan men ja, xbox 360 hade sensorer för att avgöra åt vilket håll det stod.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Min 360 är stående, sparar plats horisontellt för mina andra konsoler.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Sådana där stora klumpiga förstärkare är väl inte lika vanliga idag? Förutom hemma hos hemmabionördarna?

Det kan jag inte svara på. Men vill man kunna driva bra högtalare så är en rejäl förstärkare ett måste.

Permalänk
Avstängd

Vill man leva farligt så

Permalänk
Medlem

Jag börjar nästan tycka synd om Microsoft. Alltid något fel/konstigt. Media verkar har någonting emot dem.

EDIT: Är inte på någons sida. Säger bara vad jag tror/tycker.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Väntar på ett klipp från Sony där de ställer PS4 upp...i samma stil som spelbytarklippet

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

I det här fallet togs kommentaren bort då den helt enkelt inte bidrog till att föra diskussionen framåt (§ 1.6) och var ett onödigt/tramsigt inlägg. Bara för att en nyhet saknar värde för dig betyder det inte att den är onödig eller inte är konsumentvägledande för andra läsare.

Har du fler åsikter om nyhetsrapporteringen ges det bäst via "Rätta artikeln" i artikeln eller Kontaktformuläret. Det sista används med förmån om du absolut vill diskutera vidare och har synpunkter på modereringen.

Mvh,
Jacob Hugosson

Det är rätt Hugosson, förövrigt så var det en förbannat viktig artikel, då jag förvisso själv inte kommer köpa någon, men istället kan för-varna eventuella köpare i min umgängeskrets.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Tycker att ni grabbar missar poängen lite grann. Det är inte världens problem och jag har själv mina konsoler liggandes horisontellt 90% av tiden, men varför tog de inte med friheten att kunna ställa den vertikalt? Det är ju skitbra att kunna göra! Speciellt om man har fest hemma t.ex. då är det bra att ställa upp den bredvid TVn, undangömd, om man inte har en riktig TV-möbel (speciellt om det blir dansfest!). Samma gäller om man vill använda den i t.ex. husvagn, det tar ju fett stort plats om man ska ha den horisontellt.

Som sagt, inte världens problem, men ändå korkat - så jävla svårt och dyrt skulle det väl inte bli om de möjliggjorde det?

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

Jag tror folk blir sura när någon säger till dom vad dom inte "kan" (får) göra. Spelar ingen roll vad det egentligen har med att göra. Det är väl en principsak att folk blir sura när någon säger åt dom vad dom inte kan/får göra.

Permalänk
Medlem

"We found, interestingly enough, that 80 percent of people, believe it or not, have their Xbox [360] horizontally."

ALLA jag känner har sin Xbox verikalt! Vad fan är det här??

Microsoft säger att folk älskar MUI och ingen har svårt att vänja sig... De jag känner är precis tvärt om.

Microsot säger att ingen stänger av sin dator via mjukvara... Alla jag känner gör det..

Microsoft säger "We found, interestingly enough, that 80 percent of people, believe it or not, have their Xbox [360] horizontally." men alla jag känner ställr den vertikalt.

Jag börjar tro att jag och Microsoft inte bor på samma planet.

Dock har jag ingen Xbox 360 och tänker inte skaffa Xbox one, så för min del blir jag nu inte drabbad av det här, även om det naturliga för mig annars hade varit att ställa konsolen... Just det, vertikalt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ser att de fortsätter att skjuta sig själva i foten.

Permalänk
Medlem

Så de bryr sig alltså inte om hur 1 av 5 Xbox kunder kunder vill ha det redan idag? Jag hade förstått om man skippar en funktion som bara en mycket liten andel kunder använder, men inte nått som så mycket som 20% använder.

Det är aldrig ett smart drag att säga åt sina kunder att de gör fel när man redan gett dem valmöjligheten.

Jag undrar hur stor andel av de nuvarande kunderna som använder Kinect...?

Visa signatur

| Core i7 3930K | ASRock x79 Extreme4 | 4*2GB GeiL PC3-17000 2133MHz DDR3 Ultra | EVGA GTX580 Classified | Point of View GTX470 | 1TB Samsung 850PRO | 2TB Samsung 850EVO | 4TB Samsung 860QVO | 1TB WD Raptor | 2TB WD Black | Cooler Master Real Power M850 | Corsair H80i | Cooler Master Cavalier 3 | + | Core i7 6700K | ASRock Fatal1ty z170 Gaming-ITX/ac | 2*4GB TeamGroup Xtreem DDR4 PC4-31200C18 3866MHz | EVGA GTX1080ti SC | 160GB Intel X25-M G2 | 1TB Samsung 840EVO | 2x10TB WD RED | Seasonic G-series 550W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Fractal Design Node 304 | + | 24" HP LP2475w | + | Surface Pro |