Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Grand Theft Auto V (Konsol)

Permalänk
Medlem

Nån som har tips på vars man får tag i samma utrustning man hade i bankrånet i byn ?

Alltså den armorn?

Visa signatur

#1 I7 7700K@5Ghz | 32gb DDR4 | 7900XTX |
#2 I5 6600K@4600Mhz | 8gb DDR4 | GTX1070 |
#3 AMD X2 4200+ | ASUS A8N32-SLI-Deluxe | Zalman CNPS9700LED | 2048mb pc3200 | x1950Pro 512Mb | 6x250gb sata | SB Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

fick se GTA V idag hos brorsan.. verkar mucho skoj!
måste skaffas snart. haha

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Visst var det 1a oktober för GTA Online? Hållt på att lira singleplayer kampanjen lite, men dom extremt linjära uppdragen driver mig till vansinne så blir mest frustrerad efter en stund, så nu blir det att vänta på GTA Online och hoppas det kan rädda spelet för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jävlar vilken skillnad! Blir lätt att slänga in en SSD innan online kommer.

Vad är skillanden? Jag har lite svårt att se det. Förrutom laddningstiderna då, men det är ju ganska väntat. Kanske var dem du menade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Har kommit drygt 25% in i storyn o fick för mig att spela om den första riktiga stöten (juvelbutiken) för att få lite mer cash o pimpa bilar för, efter stöten kom statsen upp o det stod hur mycket alla medverkande skulle få av bytet men jag har inte sett röken av de pengarna efter det. Är det så att man bara kan spela om uppdragen för att få guld (och inte får några pengar för det) eller måste jag vänta lika länge på pengarna som efter första gången man gör det?

En annan fråga, det är bara bilar man köpt som går att få tillbaka för 250$ hos polisen va? Alltså det e ingen idé att fixa till en kärra man snott då den kommer försvinna om man dör eller dylikt?

Näh, snodde en Infernus, parkerade den utanför en klädesbutik men lämnade den där. Fick senare notifikation om att "min" Infernus blivit beslagtagen och tillgänglig för uthämtning för 250$.

Visa signatur

Mvh Pappa
-
R5 3600X, MSI RTX 3070, 16GB DDR4 3200Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av robineng:

Visst var det 1a oktober för GTA Online? Hållt på att lira singleplayer kampanjen lite, men dom extremt linjära uppdragen driver mig till vansinne så blir mest frustrerad efter en stund, så nu blir det att vänta på GTA Online och hoppas det kan rädda spelet för mig.

Jag tycker att uppdragen är ett steg upp från tidigare spel i serien. Det är fler typer av uppdrag, väldigt mycket sidouppdrag och flera olika uppdrag att välja mellan hela tiden, det är inte att man gör ett uppdrag och sen låses ett nytt upp efter det, hela tiden. En del uppdrag får man välja hur man ska lösa dem också, stealth, full-attack etc.

Men det beror ju helt klart på vad man jämför med. Tycker det flesta spel med "uppdrag" har ganska linjära uppdrag. Kom gärna med ett exempel på något open world sandbox med icke linjära uppdrag.

Permalänk
Medlem

För er som har problem med att spara bilar så verkar det finnas lite buggar tyvärr.

http://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/200218557-...

Får hoppas det kommer buggar snart.

En sak jag inte riktigt gillar med spelet är safehousegarage/stor-garage/impound-systemet. Känns lite onödigt rörigt och komplext...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Jag tycker att uppdragen är ett steg upp från tidigare spel i serien. Det är fler typer av uppdrag, väldigt mycket sidouppdrag och flera olika uppdrag att välja mellan hela tiden, det är inte att man gör ett uppdrag och sen låses ett nytt upp efter det, hela tiden. En del uppdrag får man välja hur man ska lösa dem också, stealth, full-attack etc.

Men det beror ju helt klart på vad man jämför med. Tycker det flesta spel med "uppdrag" har ganska linjära uppdrag. Kom gärna med ett exempel på något open world sandbox med icke linjära uppdrag.

Jag hade gärna försökt komma på ett spel med icke linjära uppdrag. Men just dom linjära uppdragen gör det ju omöjligt att kalla spelet för en sandbox då man inte direkt har något val. Det uppdrag jag gillat än så länge var heisten, utöver det så känns det som att man failar uppdrag av helt random anledningar som hade kunnat lösas genom att bara låta uppdraget bli till en biljakt eller pistol fight istället ifall man misslyckas med att stoppa målet som det är planerat.

Permalänk
Inaktiv

Om man inte redan har en konsol och vill spela nya GTAV, är det PS3 eller 360 som gäller då?
360 är cirka 1000:- billigare men PS3 kanske väger upp det på annat sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Har kommit drygt 25% in i storyn o fick för mig att spela om den första riktiga stöten (juvelbutiken) för att få lite mer cash o pimpa bilar för, efter stöten kom statsen upp o det stod hur mycket alla medverkande skulle få av bytet men jag har inte sett röken av de pengarna efter det. Är det så att man bara kan spela om uppdragen för att få guld (och inte får några pengar för det) eller måste jag vänta lika länge på pengarna som efter första gången man gör det?

En annan fråga, det är bara bilar man köpt som går att få tillbaka för 250$ hos polisen va? Alltså det e ingen idé att fixa till en kärra man snott då den kommer försvinna om man dör eller dylikt?

Cashen förs över vid ett senare tillfälle.

Permalänk
Medlem

Det är ju olika färger på själva uppdragen på kartan? Vilka är för vem?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av anon59807:

Om man inte redan har en konsol och vill spela nya GTAV, är det PS3 eller 360 som gäller då?
360 är cirka 1000:- billigare men PS3 kanske väger upp det på annat sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Om spelet fungerar bättre på Ps3 eller 360 vet jag inte, men du får ju gratis Online/multiplayer och en bluray-spelare på Ps3. Om det väger upp till prisskillnaden bestämmer du själv.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nasso:

För er som har problem med att spara bilar så verkar det finnas lite buggar tyvärr.

http://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/200218557-...

Får hoppas det kommer buggar snart.

En sak jag inte riktigt gillar med spelet är safehousegarage/stor-garage/impound-systemet. Känns lite onödigt rörigt och komplext...

Hur är det tänkt att fungera? Om jag tar en bil, customizar den till en superbil, kan jag då spara den på något sätt? En "olycka" händer ju så lätt, och jag vill gärna kunna köpa/få en ny utan att behöva gå igenom allt en gång till. Är detta möjligt?

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Hur är det tänkt att fungera? Om jag tar en bil, customizar den till en superbil, kan jag då spara den på något sätt? En "olycka" händer ju så lätt, och jag vill gärna kunna köpa/få en ny utan att behöva gå igenom allt en gång till. Är detta möjligt?

Det är väl det som är tanken. Du ska kunna spara i garage, och vad jag förstått ska den återvända dit om den råkar förstöras. Och lämna man den på stan blir den "impounded" och man får lösa ut den för $250. Men det hela fungerar inte om tänkt just nu, bilarna försvinner från garagen oavsett om man använder dom eller ej.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Det är ju olika färger på själva uppdragen på kartan? Vilka är för vem?

Grön: Franklin, Blå: Michael, Orange: Trevor

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Angående PSN versionen och pop-ins, visst, jag det finns en del pop-ins men den är inte så farligt. Vad som är värre tycker jag är att fpsen är så förbannat låg. Det gör ju att vissa moment (speciellt när man ska skjuta etc) blir extremt svåra eftersom det inte blir någon som helst precision i kontrollerna.
Spelet är sjukt snyggt på sina ställen men är det verkligen lönt att tex ösa på med dynamiska skuggor när man blir jagad av en helikopter, reflektioner från lyktorna i asfalten när det rengar, riktiga skuggor etc när framraten är så himla dålig. Hade ju lätt offrat det för att spelet skulle ligga på iaf 30fps stabilt. Tycker nästa det känns som om Rockstar har gjort så att man kommer att köpa spelet två gånger. En gång på denna generationens konsoller, och en gång till på pc/xboxone/ps4 för att uppleva det smärtfritt och utan att man blir helt knasig eftersom det hackar så.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av n_sandstrom:

Det är väl det som är tanken. Du ska kunna spara i garage, och vad jag förstått ska den återvända dit om den råkar förstöras. Och lämna man den på stan blir den "impounded" och man får lösa ut den för $250. Men det hela fungerar inte om tänkt just nu, bilarna försvinner från garagen oavsett om man använder dom eller ej.

aha, har bara testat att hämta en bil från inpounden en gång, då fattar jag!

Vore dock bra med en funktion som gör att jag själv får välja vilken bil som ska sparas, som en knapp i mobilen eller liknande.

Permalänk
Medlem

Kostar verkligen ett PS3 med GTA 5 2800kr, låter sjuktligt dyrt?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Kostar verkligen ett PS3 med GTA 5 2800kr, låter sjuktligt dyrt?

Tydligen. Känns som det priset ännu inte anpassats till det redan pressade priset på lösa basenheter.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Jag har "fastnat" innan första hiesten, jag har varit och pratat med Lester och bestämt mig för att gå in tyst. Men vips så har jag inte längre något aktivt uppdrag. Lester savarar inte när jag ringer och min nya kontakt Franklin (kan ha varit ett annat namn men jag misstänker att det är en av snubbarna man ska göra heisten med) har bara upptaget när jag ringer.

Det enda som finns att göra enligt kartan är ett random event (frågetecken).

Vad ska jag ta mig till?!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr Higgs:

Näh, snodde en Infernus, parkerade den utanför en klädesbutik men lämnade den där. Fick senare notifikation om att "min" Infernus blivit beslagtagen och tillgänglig för uthämtning för 250$.

Skrivet av Apachi:

Cashen förs över vid ett senare tillfälle.

Okej, tackar för båda svaren Märkte det med bilarna men har inte sett röken av mina cash ännu...

Något helt annat nu, vet inte om det beror på att jag inte är van vid den lägre uppdateringsfrekvensen men efter en 1 ½ - 2h spelsession kan jag få riktigt ont i huvudet o känna mig irriterad i ögonen. Har inte haft ett xbox på 3 år men på den tiden kunde jag lira forza o CoD utan problem. Har GTA V ovanligt låg FPS? (jämfört med andra konsolspel)

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Skrivet av Ingemansson:

Jag har "fastnat" innan första hiesten, jag har varit och pratat med Lester och bestämt mig för att gå in tyst. Men vips så har jag inte längre något aktivt uppdrag. Lester savarar inte när jag ringer och min nya kontakt Franklin (kan ha varit ett annat namn men jag misstänker att det är en av snubbarna man ska göra heisten med) har bara upptaget när jag ringer.

Det enda som finns att göra enligt kartan är ett random event (frågetecken).

Vad ska jag ta mig till?!

Hur länge har du väntat? Det dröjer ett litet tag innan Lester tar reda på vart sakerna ni behöver finns, först då dyker uppdragen upp.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Galet billigt

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Hur länge har du väntat? Det dröjer ett litet tag innan Lester tar reda på vart sakerna ni behöver finns, först då dyker uppdragen upp.

Ah okej, missade kanske det i dialogen, har väntat ett tag men kan nog vänta ett tag till. Får bli en en upptäcksfärd undertiden helt enkelt!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Är aktierna helt beroende av uppdragen? Tänkte för alla aktier står helt stilla för mig atm.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Är aktierna helt beroende av uppdragen? Tänkte för alla aktier står helt stilla för mig atm.

Nej de ändrar sig beroende på vad som händer i staden. Om du förstör en jävla massa bilar så kommer bilförsäljningen öka tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej de ändrar sig beroende på vad som händer i staden. Om du förstör en jävla massa bilar så kommer bilförsäljningen öka tex.

Läste just det, men tydligen så gör uppdrag (Lester) störst skillnad.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Tydligen. Känns som det priset ännu inte anpassats till det redan pressade priset på lösa basenheter.

Känns så också, har ingen användning av 500GB heller direkt, hade gärna valt PS3 för The Last Of Us men priset Webhallen har för en Xbox med 3 spel ink GTA 5 för 1800kr är svårslaget då. Hmm svårt val!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Det är väl det som är tanken. Du ska kunna spara i garage, och vad jag förstått ska den återvända dit om den råkar förstöras. Och lämna man den på stan blir den "impounded" och man får lösa ut den för $250. Men det hela fungerar inte om tänkt just nu, bilarna försvinner från garagen oavsett om man använder dom eller ej.

Nu har jag bara drygt 15 timmar men jag har inte förlorat en enda bil än från något av Franklins garage. En tanke dock kan det ha med missions att göra för jag har inte gjort några missions än utan enbart free roam.

Visa signatur