Permalänk

Garderobs Server Bygge!

Hej!

Tänkte dela med mig av mitt lilla Garderobs Server Projekt, tänkte att det var lite av det unika och tänkte lägga upp det här.
Har alltid velat ha ett eget server Rackskåp men har aldrig haft råd, så jag tänkte att man kunde bygga något liknande.

Server Specs:

Datorn är en HP Compaq (något special bygge från HP)

Moderkort: IPIBL-LB (Tror det är skapat av HP men är inte säker)
Grafikkort: Använder det som sitter i moderkortet!
RAM: 4 GB DDR2
Processor: Intel Pentium Dual-Core E2200 2.8 Ghz

Switch:

Netgear 24 x Gigabit Smart Managed

Mer info på bilderna!
Ber om ursäkt för alla suddiga bilder tog alla bilder med min mobil! förlåt!

Garderobs Server Bygge!

Visa signatur

Aldriuz! :)

Permalänk

Fan vad cleant, vad behöver du en 24 Gigabit switch för?

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

1: Vad ska du använda servern till och varför en 24p switch? känns ju overkill om det bara är en hemmaserver
2: Varför vill du att switchen ska sticka ut genom dörren O.o??
3: Är det i ditt sovrum den står?

Permalänk
Skrivet av Swedishg33k95:

Fan vad cleant, vad behöver du en 24 Gigabit switch för?

Jadu bra fråga kommer ha fler kablar inkopplade än dom du ser men sen var den på kompletts super weekend så det var ett riktigt kap

Visa signatur

Aldriuz! :)

Permalänk
Skrivet av Minimupp:

1: Vad ska du använda servern till och varför en 24p switch? känns ju overkill om det bara är en hemmaserver
2: Varför vill du att switchen ska sticka ut genom dörren O.o??
3: Är det i ditt sovrum den står?

1: Som jag skrev det var ett riktigt kap på kompletts super weekend och kommer ha mer kablar inkopplade i den.
2: En design miss men det vart ganska nice när den stack ut men kommer fixa det senare tror jag!
3: Japp

Visa signatur

Aldriuz! :)

Permalänk
Medlem

Fin mus!

Permalänk

Fin mus!

edit: Äsh då någon annan hann före

Permalänk

Fett nice! Får man fråga vad den tjänar för syfte ?

Visa signatur

Wicked Gaming Community - http://wickedgc.com | Server host / Spel community

Permalänk
Skrivet av the1447elite:

Fett nice! Får man fråga vad den tjänar för syfte ?

Jag hostar en Cs 1.6 server och lite filer te.x filmer

Visa signatur

Aldriuz! :)

Permalänk

Awesome!

Visa signatur

Wicked Gaming Community - http://wickedgc.com | Server host / Spel community

Permalänk

Har haft liknande fast utan den enorma switchen och den enorma skärmen.
Ett trådlöst tangentbord med track-ball rekommenderas - då slipper man luta sig in i garderoben hela tiden.

Jag tycker att du ska göra hål i taket och sätta en fläkt där.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x7...
Så hade jag det. Inte taket men en av hyllorna inuti garderoben - funkar när dörren ändå inte är helt tät

Visa signatur

Citera vänligen

Permalänk
Skrivet av NintendoRobin:

Har haft liknande fast utan den enorma switchen och den enorma skärmen.
Ett trådlöst tangentbord med track-ball rekommenderas - då slipper man luta sig in i garderoben hela tiden.

Jag tycker att du ska göra hål i taket och sätta en fläkt där.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x7...
Så hade jag det. Inte taket men en av hyllorna inuti garderoben - funkar när dörren ändå inte är helt tät

Jag ska skaffa en fläkt om några dagar, som ska sitta i taket och en i botten så det blir cirkulation.

Trådlöst tangentbord är en riktigt bra idé. det jag har nu är ett som jag hadde hemma så det var därför jag använde det

Men tack för tipsen!

Visa signatur

Aldriuz! :)

Permalänk
Skrivet av AldriuzTV:

Jag ska skaffa en fläkt om några dagar, som ska sitta i taket och en i botten så det blir cirkulation.

Trådlöst tangentbord är en riktigt bra idé. det jag har nu är ett som jag hadde hemma så det var därför jag använde det

Men tack för tipsen!

Kör med http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=17916 och är sjukt nöjd. Finns många varianter med konstig layout men detta gillar jag.

Det dåliga hos mig var ljudnivån. Om jag hade gjort om det så hade jag haft någon form av fläktstyrning :). Det är faktiskt oftast overkill att köra fullt ös ändå.

Visa signatur

Citera vänligen

Permalänk
Skrivet av NintendoRobin:

Kör med http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=17916 och är sjukt nöjd. Finns många varianter med konstig layout men detta gillar jag.

Det dåliga hos mig var ljudnivån. Om jag hade gjort om det så hade jag haft någon form av fläktstyrning :). Det är faktiskt oftast overkill att köra fullt ös ändå.

Tackar!

har hittat en ganska tyst ventelationsfläkt på biltema

Visa signatur

Aldriuz! :)

Permalänk

Känns som slöseri på förvaringsutrymme. Varför inte fjärrstyra servern istället för att ha en skärm och tangentbord i en garderob?

Permalänk
Skrivet av NoiseMaker:

Känns som slöseri på förvaringsutrymme. Varför inte fjärrstyra servern istället för att ha en skärm och tangentbord i en garderob?

Jag har 5 garderober så jag har ganska mycket förvarings utrymme.

Visa signatur

Aldriuz! :)

Permalänk
Medlem

Onödigt med skärm, tangentbord och mus när du kan fjärra skiten

Permalänk
Skrivet av KipZ:

Onödigt med skärm, tangentbord och mus när du kan fjärra skiten

och? Fjärrstyr alltid när ja är borta med TV men det ska ju se "coolt" ut också.

Visa signatur

Aldriuz! :)

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa en cirkelborr och göra det ordentligt? Varför förstöra garderobsdörren? Varför ska "switchen" (skräpmärke) synas?

I don't get it.

Permalänk
Skrivet av gonace:

Varför inte köpa en cirkelborr och göra det ordentligt? Varför förstöra garderobsdörren? Varför ska "switchen" (skräpmärke) synas?

I don't get it.

Detta Gjorde jag över en dag, alltså jag hade begränsat med verktyg/annat, o jag förstörde inte garderoben jag TOG bort två "reglar" i dörren för att kunna nå switchen enklare + om du läste vad jag skrev tidigare så var det ett "design" fel, switchen stack ut en bit det var därför jag tog bort 2 Reglar i dörren.

Sen är smaken som baken, jag tycker om Netgear switchar men det kanske inte du gör så.

Visa signatur

Aldriuz! :)

Permalänk
Medlem

Trevligt bygge!

Känns lite halvgjort ut, overkill bara för att göra en server enligt mig.
1. 24port switch kommer att få hela ditt rum att se ut som ett spindelwebb om den e full, vilket känns grymt konstigt att ha i en gaderob om du inte har företagsverksamhet under sängen

2. Varför skärm/tangentbord? 1.st närverksladd + 1st elsladd = Remote och du är hemma

3. hur fungerar det med värmen? i en gaderob blir det lätt varmt, du borde slänga in en fläkt.

Hoppas du inte tar illa upp av mina åsikter, inget illa menat