Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Gammla Kodak photo cd?

Sitter med några gammla Kodak photo cd som jag vill plocka in på burken. Skivorna är från -95 och vad jag minns från den tiden så var det ett helsike att importera dom till photoshop. + Att ingen sk kodak photo cd uppspelare klarade av dom. Finns det något bra program som kan importera dom rakt av eller kan man göra ett script till photoshop?

Permalänk
Medlem

Det ska nog bara vara att kopiera över dem till hårddisken. Sen kan du ju snabbt göra en liten macroinspelning i photoshop om du vill spara om dem i något annat format.

Permalänk
Skrivet av Ernesto:

Det ska nog bara vara att kopiera över dem till hårddisken. Sen kan du ju snabbt göra en liten macroinspelning i photoshop om du vill spara om dem i något annat format.

Ahh just det ett makro, men minns att det var en jäkla massa inställningar för fixa det, jaja ska starta upp photoshop ikväll få se.
Tackar

Permalänk
Medlem

Nja, inte speciellt många inställningar alls. Man trycker på inspelningsknappen, gör det man ska, sen stoppar man, trycker play. Rassel rassel. Klart

Permalänk
Skrivet av Ernesto:

Nja, inte speciellt många inställningar alls. Man trycker på inspelningsknappen, gör det man ska, sen stoppar man, trycker play. Rassel rassel. Klart

Dum fråga vad var upplösningen på bilderna och antal färger, minns att det var kuggen för att få ut bra bilder via photoshop.

Permalänk
Medlem

5184 x 3456 14bit Canon RAW antar jag.

Oftast förminskar jag dem och sparar som PNG-for-webb i 24-bitar eftersom jag inte skall skriva ut dem.

Annars hade jag väl sparat om dem antingen som TIFF eller helt enkelt låtit dem vara som de är och skickat RAW filerna direkt för utskrift om det är så.