Kommer det nya mobiler SNART?

Permalänk
Medlem

Kommer det nya mobiler SNART?

Hejsan! Jag håller inte koll på mobilmarknaden särskilt mycket, har ägnat några timmar till det nu. Och vad jag förstått så är Snapdragon 800 det nya topp kortet. Men jag har länge varit insnöad på HTC One, men den har ju Snapdragon 600. Jag vill ha en telefon som håller ett tag och inte är för stor. HTC one känns bra i storleken och ljudet är ju trots allt av det bättre, även om det är från beats audio. Men börjar inte HTC one bli lite gammal? Borde det inte komma en ny telefon från HTC snart? En uppgraderad version kanske? Köpte min 3GS precis innan 4:an släppte och vill inte göra om det misstaget.
Är fullt medveten om att detta är en fråga som kanske ingen vet svaret på, men ville bara kolla med någon som är mer insatt. Tack på förhand.

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Givetvis bara spekulationer från min sida. Men Sony lansering av Z1an verkar vara ett mycket lyckat drag... för första gången ger Sonys "spam" av nya enheter resultat. De har lyckats hitta en lucka i lanseringen från andra tillverkar. Men tror inte HTC eller Samsung ger Sony de nöjet allt för länge... Ska vi gissa att de hinner eller vart fall försöker få ut något till julhandeln?

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Google kommer antagligen lansera Nexus 5 under oktober.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk

Lg G2 verkar vara den mest intressanta just nu enligt mig. Riktigt bra yttermått trots 5,2" Skärm (bättre eller lika som många 5" mobiler) och den kör snapdragon 800 och har dessutom bättre pris än de övriga. Att vänta på Nexus 5 är också ett alternativ men man vet ju inte när den kommer till sverige.

Här har du en väldigt utförlig recension på G2, den fick mycket bra kritik:

http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/recension-lg-g2/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr.Azum:

Hejsan! Jag håller inte koll på mobilmarknaden särskilt mycket, har ägnat några timmar till det nu. Och vad jag förstått så är Snapdragon 800 det nya topp kortet. Men jag har länge varit insnöad på HTC One, men den har ju Snapdragon 600. Jag vill ha en telefon som håller ett tag och inte är för stor. HTC one känns bra i storleken och ljudet är ju trots allt av det bättre, även om det är från beats audio. Men börjar inte HTC one bli lite gammal? Borde det inte komma en ny telefon från HTC snart? En uppgraderad version kanske? Köpte min 3GS precis innan 4:an släppte och vill inte göra om det misstaget.
Är fullt medveten om att detta är en fråga som kanske ingen vet svaret på, men ville bara kolla med någon som är mer insatt. Tack på förhand.

Rykten säger att HTC släpper en telefon med NVidia Tegra 4, som kan jämföras med Snappdragon 800. Ingen vet när.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Om du är intresserad av att alltid ligga i framkant vad gäller nya android versioner så vänta på "Nexus 5"! Den borde släppas när som helst nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Google kommer antagligen lansera Nexus 5 under oktober.

Hoppas, hoppas!
Rumour
En polare köpte en HTC One när de lanserades men lämnade tillbaka sin efter drygt två veckor. Smårepor överallt. Räckta att man tittade på telefonen för att den skulle bli repig enligt honom. Kan ju dock tilläggas att han är inbiten Apple fantast. Kan vara därför också...

Visa signatur

Burken:
| CoolerMaster HAF 922 | Intel i5 2500K@4.4GHz | Corsair H100 | Asus GTX670 DirectCUII 2GD5 Boost@1201MHz, Mem@6412MHz | GIGABYTE Z68X-UD3H-B3 | Corsair Vengence 8Gb | Corsair TX650W | SSD OCZ-Vertex3 | HDD1 SamsungSpinPoint 1TB | HDD2 Seagate Barracuda 225Gb | HDD3 Seagate Desktop 1TB | HDD4 WD Desktop 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan_93:

Lg G2 verkar vara den mest intressanta just nu enligt mig. Riktigt bra yttermått trots 5,2" Skärm (bättre eller lika som många 5" mobiler) och den kör snapdragon 800 och har dessutom bättre pris än de övriga. Att vänta på Nexus 5 är också ett alternativ men man vet ju inte när den kommer till sverige.

Håller med, LG G2 är mycket intressant och väldigt prisvärd (ca 4500 obunden) jämfört med övriga high-end-lurar som ligger runt 6+ eller mer.
Däremot tycker jag det är väldigt surt att den internationella G2;an saknar microSD-slot och löstagbart batteri, något som en koreanska versionen har.
Däremot kommer den koreanska varianten enbart med ett batteri på 2600mAh jämfört med 3000mAh på den internationella.

Tycker det är en rätt OK trade-off faktiskt, då batteriet säkerligen räcker minst lika länge som andra fullHD-telefoner ändå.
Håller på att undersöka om det finns några egentliga nackdelar med att köpa en koreansk, i annat fall kommer jag göra det tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan_93:

Ryktet säger att Nexus fem kommer att vara tillverkad av LG och baserad på just G2an. Mycket intressant telefon om det stämmer!

Håller med om att G2 verkar riktigt bra! Gillar verkligen att de har lyckats med att få plats med en så stor skärm på liten yta!

EDIT: Som svar på fråga i första inlägget: Nej, jag tror att det dröjer ett tag innan de flesta tillverkare släpper sina nya flaggskepp. Jag tror inte att vi får se så många toppmodeller under kommande vintern.

Permalänk
Medlem

Bra sida att jämföra telefoner förresten:
http://www.gsmarena.com/
Finns allt så fort det börjar närma sig release

Visa signatur

Burken:
| CoolerMaster HAF 922 | Intel i5 2500K@4.4GHz | Corsair H100 | Asus GTX670 DirectCUII 2GD5 Boost@1201MHz, Mem@6412MHz | GIGABYTE Z68X-UD3H-B3 | Corsair Vengence 8Gb | Corsair TX650W | SSD OCZ-Vertex3 | HDD1 SamsungSpinPoint 1TB | HDD2 Seagate Barracuda 225Gb | HDD3 Seagate Desktop 1TB | HDD4 WD Desktop 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azrof90:

Bra sida att jämföra telefoner förresten:
http://www.gsmarena.com/
Finns allt så fort det börjar närma sig release

En svensk motsvarighet är http://androidenheter.se/. Jag gillar särskilt deras storleksjämförelse: http://androidenheter.se/storleksjamforelser/

Här är en storlektsjämförelse mellan nya Sony Xperia Z1 och LG G2. Notera att G2 har större skärm Z1 trots att den är både kortare och smalare: http://androidenheter.se/storleksjamforelser/?sony-xperia-z1&...

Permalänk
Medlem

Telefoner lanseras i regel vår och höst. Det kommer en ny Lumia eller två i November, bortsett från det så har alla tillverkare presenterat sina flaggskepp för den här generationen. Nästa vända kommer om 4-6 månader.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Tack så hemskt mycket för alla svar! Ni har gett mig en heldel att tänka på! hur är LG som telefontillverkare? gör dom bra saker?

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Skrivet av Mr.Azum:

Tack så hemskt mycket för alla svar! Ni har gett mig en heldel att tänka på! hur är LG som telefontillverkare? gör dom bra saker?

Vet inte hur det är på den fronten men de verkar onekligen ha lyckats extremt bra med den nya G2, kommer själv köpa den om någon vecka då mitt abonnemang går ut då.

Har inte varit såhär hypad på en telefon på väldigt länge så kan knappt hålla mig tills jag får lägga vantarna på den!

Då G2an verkar ha överlägset bäst batteritid av alla toppmodeller som inte är stora som en surfplatta så är det ett gigantiskt plus i kanten!

Kolla recensioner på swedroid etc, de finns länkat tidigare i tråden. Jag behövde inte leta länge innan jag förstod att G2 skulle bli perfekt för mig.

Att de har flyttat knapparna till baksidan kan tyckas konstigt men jag tror man vänjer sig relativt snabbt.

Just my four cents

Challe