Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Mars SSX:

Fan, nu när Ducky Mini äntligen är här kan jag inte riktigt bestämma mig. Ska jag köpa Ducky Mini och sedan PBT caps eller ska jag köpa mig ett HHKB Pro 2?

Exiphi, du som har HHKB Pro 2, vad tycker du om det och kan du jämföra det med något annat mekaniskt tangentbord?

Jag tar och svarar på det där trots att frågan var riktad mot Exiphi..

Kan inte säga annat än att HHKB 2 är det bästa tangentbordet jag haft. Enda nackdelen är ju att det är ANSI, men det går ju att lösa med SWERTY layout eller liknande.

HHKB har bättre respons när man skriver än något cherry tangentbord, det känns som ett rubberdome fast gjort rätt eller vad man ska säga. Första gången jag fick hem ett topre tangentbord tänkte jag "Va fasen, det här är ju som mina gamla rubberdomes". Men ack så fel jag hade, när jag använt tangentbordet ett tag så förstod jag varför topre är såpass poppis som det är bland tangentbordsfantaster.

Det enda jag tycker är skönare än HHKB (HHKB känns lite annorlunda mot Realforce tangentborden pga plattan som håller switcharna) är mitt Filco 5kg Filco med alucase och blå cherry switchar. Men det låter så mycket att jag inte kan använda det, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otur:

kanske kan skriva en post här istället för en ny tråd.

Det är så att jag undrar om avståndet mellan tangenterna är mindre på ett ducky mini vs. ett vanligt tangentbord?
Jag har inga siffor men säg att CC mellan A och S är 2cm på ett standardtangetbord, är det bara 1,5cm på ett ducky mini?

Kan verifiera Huttalas uppgifter att det är exakt samma storlek och layout på Ducky Mini som vilket normalt tangentbord som helst (men färre knappar självsagt).

Fick hem ett Ducky Mini (MX Brown) själv igår som jag tycker är riktigt bra, men blev inte helt nöjd förren jag bytte "keycaps:en" emot PBT-varianter. Tog svarta graverade ifrån Ducky som blev grymt snyggt på mitt Mini (kan slänga upp en bild i helgen) och nu så är även känslan att skriva på det bra.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Extrapaj:

Klart skönaste jag haft. Men ett ducky med PBT caps och blåa switchar är inte fyskam heller, vad vill du veta om det?

Skrivet av huttala:

Jag tar och svarar på det där trots att frågan var riktad mot Exiphi..

Kan inte säga annat än att HHKB 2 är det bästa tangentbordet jag haft. Enda nackdelen är ju att det är ANSI, men det går ju att lösa med SWERTY layout eller liknande.

HHKB har bättre respons när man skriver än något cherry tangentbord, det känns som ett rubberdome fast gjort rätt eller vad man ska säga. Första gången jag fick hem ett topre tangentbord tänkte jag "Va fasen, det här är ju som mina gamla rubberdomes". Men ack så fel jag hade, när jag använt tangentbordet ett tag så förstod jag varför topre är såpass poppis som det är bland tangentbordsfantaster.

Det enda jag tycker är skönare än HHKB (HHKB känns lite annorlunda mot Realforce tangentborden pga plattan som håller switcharna) är mitt Filco 5kg Filco med alucase och blå cherry switchar. Men det låter så mycket att jag inte kan använda det, tyvärr.

Tack för svaren båda två. Ser ut som att det blir riktigt tufft att bestämma sig mellan Ducky Mini PBT Blue och ett HHKB Pro 2... Ljudet hos Cherry MX Blue kommer knappast bli ett problem men då blir frågan om man värkligen kan spela långa stunder med det, om det nu är en switch ägnad åt skrivning?

Edit: Kan man byta ut HHKB Pro 2 sina keycaps till Ducky PBT keycaps?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Mars SSX:

Edit: Kan man byta ut HHKB Pro 2 sina keycaps till Ducky PBT keycaps?

Du kan inte byta caps mellan topre och Cherry, det är olika infästning till switcharna.
Men å andra sidan så är capsen på HHKB 2 PBT dyesubs så det blir inte bättre än så.

Men om ljudnivån inte är ett problem tycker jag veckligen du ska satsa på Ducky med blå switchar, för blå switchar är det skönaste som finns så länge det inte sitter någon i närheten som börjar gnata på en om att det låter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huttala:

Du kan inte byta caps mellan topre och Cherry, det är olika infästning till switcharna.
Men å andra sidan så är capsen på HHKB 2 PBT dyesubs så det blir inte bättre än så.

Men om ljudnivån inte är ett problem tycker jag veckligen du ska satsa på Ducky med blå switchar, för blå switchar är det skönaste som finns så länge det inte sitter någon i närheten som börjar gnata på en om att det låter.

Jag lär nog köra utan skrift oavsett så det spelar nog inte så mycket roll vare sig det är dyesub eller inte. Men PBT är jag ganska intresserad av. Jag tänker nog att jag testar Cherry MX Blue på Ducky Mini med ett eget sett med PBT caps. Får ser hur det blir och om jag gillar det. Annars blir det HHKB Pro 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Jag lär nog köra utan skrift oavsett så det spelar nog inte så mycket roll vare sig det är dyesub eller inte. Men PBT är jag ganska intresserad av. Jag tänker nog att jag testar Cherry MX Blue på Ducky Mini med ett eget sett med PBT caps. Får ser hur det blir och om jag gillar det. Annars blir det HHKB Pro 2.

Du kommer nog sluta med båda 2 ändå, brukar bli så

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Extrapaj:

Du kommer nog sluta med båda 2 ändå, brukar bli så

Lär nog sluta med 3 i slutändan. Ducky Mini, HHKB Pro 2 och ett 10-kronors rubberdome från en loppis som jag låter andra använda xD

Permalänk
Medlem

Quickfire TK med MX green nu me, inte ducky kvalite men lite billigare om folk är sugna på green.
Om det sänks till där dom andra Quickfire TK (runt 800) så lär det ju vara bra pris för Greens.

Men tveksam

http://www.maxfps.se/produkt/6547

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Quickfire TK med MX green nu me, inte ducky kvalite men lite billigare om folk är sugna på green.
Om det sänks till där dom andra Quickfire TK (runt 800) så lär det ju vara bra pris för Greens.
http://www.maxfps.se/produkt/6547

Det är genrellt ett riktigt bra mekaniskt tangentbord med i princip lika hög kvalitet som Ducky. Har ett, fast med bruna brytare, som jag genrellt är väldigt nöjd med. Den största nackdelen är dock att det inte finns att få med PBT-tangenter, och finns inte heller att köpa till (iaf inte original).

Att det finns PBT-tangenter är största orsaken till att jag köpt alla mina andra mekaniska tangentbord ifrån Ducky. Speciellt de tjockare Ducky PBT Dye Sub är riktigt bra (som mina gamla tjocka Cherry ABS Double-Shots, men med skönare yta). Tycker känslan i PBT är så mycket bättre än ABS att jag gärna lägger några tusen extra på det (har köpt flera Ducky G2Pro med PBT i det sista, samt ett Mini som jag eftermonterat PBT på).

Annars så tycker jag att QF-tangentborden är riktigt bra och extremt prisvärda. Rekommenderas varmt för de som står ut med vanliga tunna ABS-tangenter.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Kan verifiera Huttalas uppgifter att det är exakt samma storlek och layout på Ducky Mini som vilket normalt tangentbord som helst (men färre knappar självsagt).

Fick hem ett Ducky Mini (MX Brown) själv igår som jag tycker är riktigt bra, men blev inte helt nöjd förren jag bytte "keycaps:en" emot PBT-varianter. Tog svarta graverade ifrån Ducky som blev grymt snyggt på mitt Mini (kan slänga upp en bild i helgen) och nu så är även känslan att skriva på det bra.

mvh,
martin

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har rätt länge haft ett Filco Majestouch 2 (cherry brown) nu och kände att det nu var dax att införskaffa ett TKL, samt lite nya keycaps till mitt Filco.
Så har nu testat lite olika varianter för att försöka få grepp om vad som skulle passa mig bäst.
Började med att testa ett Filco ninja TKL (cherry red) och tyckte att ninja capsen kändes bättre än de som är "icke ninja" så att säga.
Däremot så trivdes jag inte alls med cherry red switchar, det kändes verkligen inte bra när man inte får respons tillbaka när man skriver och spelar, helt enkelt inte min switch.
Näst på tur var ett Ducky TKL PBT engraved, men jag tyckte inte alls att Ducky bordet levde upp till samma kvalité som Filco, värst var att jag tyckte inte det stod lika stabilt på bordet och kändes som det gled lite.
Men tror även jag föredrar stabilisatorerna i Filco som är lite mjukare än det i Duckyt.

PBT keycaps är däremot en hit och jag kommer förmodligen vilja byta keycaps på både mitt nuvarande Filco men även på det inkommande Filco TKL.

De ända PBT modellerna som verkar finnas i de svenska butikerna är Duckys PBT Engraved.
Finns det andra butiker som erbjuder PBT Dyesub med svensk layout eller är det lika bra att köpa en Ducky bräda och strippa den på keycapsen?

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av dnne:

Har rätt länge haft ett Filco Majestouch 2 (cherry brown) nu och kände att det nu var dax att införskaffa ett TKL, samt lite nya keycaps till mitt Filco.
Så har nu testat lite olika varianter för att försöka få grepp om vad som skulle passa mig bäst.
Började med att testa ett Filco ninja TKL (cherry red) och tyckte att ninja capsen kändes bättre än de som är "icke ninja" så att säga.
Däremot så trivdes jag inte alls med cherry red switchar, det kändes verkligen inte bra när man inte får så lite respons tillbaka när man skriver och spelar, helt enkelt inte min switch.
Näst på tur var ett Ducky TKL PBT engraved, men jag tyckte inte alls att Ducky bordet levde upp till samma kvalité som Filco, värst var att jag tyckte inte det stod lika stabilt på bordet och kändes som det gled lite.
Men tror även jag föredrar stabilisatorerna i Filco som är lite mjukare än det i Duckyt.

PBT keycaps är däremot en hit och jag kommer förmodligen vilja byta keycaps på både mitt nuvarande Filco men även på det inkommande Filco TKL.

De ända PBT modellerna som verkar finnas i de svenska butikerna är Duckys PBT Engraved.
Finns det andra butiker som erbjuder PBT Dyesub med svensk layout eller är det lika bra att köpa en Ducky bräda och strippa den på keycapsen?

Det är bara att öppna plånboken om det är så att du vill ha PBT dyesubs. Det finns bara från Ducky, och säljs inte löst utan man måste köpa ett helt tangentbord för att få tag på dem. Själv tycker jag helt klart att det är värt det med tanke på hur bra dessa caps är och hur länge man kommer kunna använda dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det är bara att öppna plånboken om det är så att du vill ha PBT dyesubs. Det finns bara från Ducky, och säljs inte löst utan man måste köpa ett helt tangentbord för att få tag på dem. Själv tycker jag helt klart att det är värt det med tanke på hur bra dessa caps är och hur länge man kommer kunna använda dem.

Det var det jag var rädd för, får bli en extra funderare innan man eventuellt lägger en order på ett ducky PBT dyesubs bara för att sno capsen till ett Filco..

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem
Skrivet av dnne:

Det var det jag var rädd för, får bli en extra funderare innan man eventuellt lägger en order på ett ducky PBT dyesubs bara för att sno capsen till ett Filco..

Hur är känslan på PBT? Har ett Ducky Shine II som jag är nöjd med men ibland önskar jag att tangenterna vore lite mindre glatta för mitt sätt att skriva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omitron:

Hur är känslan på PBT? Har ett Ducky Shine II som jag är nöjd med men ibland önskar jag att tangenterna vore lite mindre glatta för mitt sätt att skriva.

Har endast testat de PBT engraved på det Duckyt jag hade hemma och det var det ända jag gillade med tangentbordet.
Gillar att ytan har lite mer "grepp" för fingrarna så att säga.
Däremot tyckte jag det kändes som det tangentbordet var långsammare än de övriga jag har testat, om det beror på skillnaden på stabilisatorerna eller om det är PBT tangenterna är svårt att säga.
Det blir i alla fall ett Filco TKL cherry brown till en början, sen börjar keycaps jakten, mitt nuvarande Filco Majestouch 2 cherry brown får hamna på jobbet, men efter en längre periods slitningar så börjar det synas ett behov av nya keycaps där.
Verkar vara ganska lång leveranstid nu på Filco's TKL brädor med bruna, så får se när man lyckas få tag i ett..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dnne:

Har endast testat de PBT engraved på det Duckyt jag hade hemma och det var det ända jag gillade med tangentbordet.
Gillar att ytan har lite mer "grepp" för fingrarna så att säga.
Däremot tyckte jag det kändes som det tangentbordet var långsammare än de övriga jag har testat, om det beror på skillnaden på stabilisatorerna eller om det är PBT tangenterna är svårt att säga.
Det blir i alla fall ett Filco TKL cherry brown till en början, sen börjar keycaps jakten, mitt nuvarande Filco Majestouch 2 cherry brown får hamna på jobbet, men efter en längre periods slitningar så börjar det synas ett behov av nya keycaps där.
Verkar vara ganska lång leveranstid nu på Filco's TKL brädor med bruna, så får se när man lyckas få tag i ett..

Intressant, man kanske ska dra ner på I-net då och testa PBT. Mina switchar är jag nöjd med dock efter mycket testande. Kör med Cherry MX Clear switchar vilket är lite ovanligt men tyckte att de passade mig bäst i känslan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omitron:

Intressant, man kanske ska dra ner på I-net då och testa PBT. Mina switchar är jag nöjd med dock efter mycket testande. Kör med Cherry MX Clear switchar vilket är lite ovanligt men tyckte att de passade mig bäst i känslan.

Det tycker jag absolut du ska göra ifall du har möjlighet till det.
Såg nu att keyboardco förväntas få in deras Filco TKL den 20 december, så det ser ut att bli en lång väntan..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dnne:

Ett alternativ är ju att köra med helt blanka keycaps av PBT som finns lite över allt?

Det ju är ändå ganska sällan man kikar på tangenterna (även om jag skall erkänna att jag själv inte helt vågat att ta steget dit - hyfsat stealth-aktiga svarta engraved PBT keycaps är det jag mest vågat mig på).

mvh,
martin

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omitron:

Då kan du kika på denna (är MX Clear, även om Ducky och dess leverantörer kallar den MX White):

mvh,
martin

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Då kan du kika på denna (är MX Clear, även om Ducky och dess leverantörer kallar den MX White):

http://www.inet.se/files/img/medium/6606670_0.png

mvh,
martin

Är nöjd med mitt Ducky Shine II med MX clear men ska nog känna på PBT caps för att se om de är lite mindre glatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Ett alternativ är ju att köra med helt blanka keycaps av PBT som finns lite över allt?

Det ju är ändå ganska sällan man kikar på tangenterna (även om jag skall erkänna att jag själv inte helt vågat att ta steget dit - hyfsat stealth-aktiga svarta engraved PBT keycaps är det jag mest vågat mig på).

mvh,
martin

Det är sant.
De olika PBT varianterna jag har hittat i svenska butiker är
Ducky Full PBT keycap set black engraved Nordisk (Svarta graverade)
Ducky full 105 PBT ISO keycap set Blank White (Vita blanka, finns även i svart)
Ducky Full PBT keycap set laser etched printing (Svarta med laseretchad guldfärgad text)

Så det är inte helt hopplöst, men det verkar ej finnas några dyesubs att köpa löst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dnne:

Det är sant.
De olika PBT varianterna jag har hittat i svenska butiker är
Ducky Full PBT keycap set black engraved Nordisk (Svarta graverade)

Har själv köpt dessa svarta PBT engraved ifrån MaxFPS, och generellt helt OK, men värt att notera är att keycapsen med indikatorer för ScrollLock och NumLock var lite sneda. Dvs stammen som sitter undertill var lite vriden i förhållande till vinkeln på tangenten. Detta gör att de sitter lite snett jämfört med övriga tangenter på tangentbordet. Speciellt NumLock var tydligt skev. Märkligt nog så var dock CapsLock helt rätt och rak.

Vet inte om jag hade otur med ett måndags-sett, eller om detta är något som gäller för hela batchen (skall kontaka MaxFPS om detta).

Värt att notera är att alla dessa tangenter med indikatorer har ljusgenomsläpp för lysdioden i nederkant. Så de passar inte så bra till tangentbord som har "vänt" upp och ner på Cherry-switcharna så att lysdioden på indikatorerna sitter ovantill.

mvh,
martin

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det några bra men lite billigare tangentbord? Ser inte hur 1500+ kan vara värt det utan vill gärna hålla mig under 1000-lappen.

Är ute efter ett som är någorlunda tyst och helst utan numpad. Gärna svensk layout om det finns.

EDIT: Det här kanske kan vara något? Om än på den dyra sidan...
http://www.inet.se/produkt/6606822/ducky-mini-mx-brown-white-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

Finns det några bra men lite billigare tangentbord? Ser inte hur 1500+ kan vara värt det utan vill gärna hålla mig under 1000-lappen.

Är ute efter ett som är någorlunda tyst och helst utan numpad. Gärna svensk layout om det finns.

EDIT: Det här kanske kan vara något? Om än på den dyra sidan...

Det är ett bra tangentbord och bruna switchar är bra för gaming men funkar även kanon att skriva på. Även om bruna switchar är bland de tystare så hörs de lite ändå då mekaniska tangentbord aldrig blir ljudlösa. Jag har samma vita belysning på mitt Ducky Shine II och det kanonsnyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omitron:

Det är ett bra tangentbord och bruna switchar är bra för gaming men funkar även kanon att skriva på. Även om bruna switchar är bland de tystare så hörs de lite ändå då mekaniska tangentbord aldrig blir ljudlösa. Jag har samma vita belysning på mitt Ducky Shine II och det kanonsnyggt.

Finns det några switchar som är främst gjorda för att skriva på? Spelar knappt längre och bara enklare spel i så fall.

Måste fundera lite på om man klarar sig utan insert/del/pgup/pgdn och F-knapparna. Vet att man via FN/PN kan komma åt sådant men känns som det kanske kan bli jobbigt i längden? Man kanske borde sikta på ett tenkeyless istället...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

Finns det några switchar som är främst gjorda för att skriva på? Spelar knappt längre och bara enklare spel i så fall.

Måste fundera lite på om man klarar sig utan insert/del/pgup/pgdn och F-knapparna. Vet att man via FN/PN kan komma åt sådant men känns som det kanske kan bli jobbigt i längden? Man kanske borde sikta på ett tenkeyless istället...

De flesta anser att blåa switchar är de som ger bäst känsla när man skriver då de ger ett distinkt klickljud när tangenten får kontakt liksom en klickande känsla i tangenten. Dock är det även den typen av switchar som låter mest. Fast både bruna och röda switchar ska vara helt ok att skriva på med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

De här två är mycket prisvärda mekaniska tangentbord (om man inte vill gå upp till PBT-plast i tangenterna):

CM Storm QuickFire Rapid Brown Switch
CM Storm QuickFire TK Brown Switch (Nordisk)

Har själv ett ex av det sistnämda CMS QF TK (har Cherrys stabilisatorer som jag personligen är mest van vid), men även det CMS QF Rapid ovan är det många som verkar nöjda med (speciellt som alternativ till Filco då bägge de har Costars stabilisatorer vilket många gillar).

Skrivet av Xerbee:

Det här kanske kan vara något? Om än på den dyra sidan...

Har ovan som ett kompakt litet resetangentbord. Är grymt nöjd med det (speciellt efter att jag bytt ABS-tangenterna emot PBT-varianter), men skulle nog inte vilja ha det som ett primärt tangentbord. Skulle sakna de dedikerade navigationstangenterna (pilar, pg up/dn, etc) för mycket.

mvh,
martin

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då har man precis tryckt på o-ringar på alla tangenterna till tangentbordet (qpad mk-50), det var lite pill men helt klart värt tiden samt pengarna (7 pund inkl frakt för 200 o-ringar). Var inställd på att köpa logitechs mekaniska tangentbord men tyckte de bruna switcharna var för svampiga så det fick bli röda switchar istället, ångrar det inte alls nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Då har man precis tryckt på o-ringar på alla tangenterna till tangentbordet (qpad mk-50), det var lite pill men helt klart värt tiden samt pengarna (7 pund inkl frakt för 200 o-ringar). Var inställd på att köpa logitechs mekaniska tangentbord men tyckte de bruna switcharna var för svampiga så det fick bli röda switchar istället, ångrar det inte alls nu

Kul! Vad är det som du tycker känns som den största fördelen nu med orignarna jämfört med innan? Var köpte du de någonstans?

mvh,
martin

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Kul! Vad är det som du tycker känns som den största fördelen nu med orignarna jämfört med innan? Var köpte du de någonstans?

mvh,
martin

Sambon kommer nog uppskatta att tangentbordet inte låter lika mycket, personligen tycker jag nog att den minskade färdvägen när man trycker på tangenterna är trevligast. Jag köpte o-ringarna på ebay ( http://www.ebay.co.uk/itm/100Pcs-Rubber-O-Ring-Section-1-5mm-... ).

Edit: Lite surt att det är 104 tangenter på tangentbordet