Battlefield 4 Open Beta öppnar för alla

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 4 Open Beta öppnar för alla

Under fredagsmorgonen går startskottet för Battlefield 4 Open Beta, där alla som vill kan prova på det nya spelet. Betatestningen gäller inte enbart PC/Windows utan även PS3 och Xbox 360.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Moderator

När det väl blir riktig release, glöm inte att kika in i Spelserver forumet och hitta schyssta servers att lira på.

Och om ni söker kontakt med andra som lirar, så är det inte fel att gå in där heller.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd

Varför släpper dom det i Nordamerika 1 dag tidigare än Europa när det är svenskproducerat?

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant och testa och se om det blir ett köp eller inte. Har varit tveksam än så länge

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Får försöka klämma in lite tid att testa det hela då.

Annars är man upptagen att lära kompisarna Supreme Commander! Måste dela med mig av Humble Weekly Bundle'n https://www.humblebundle.com/weekly

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Det kan vara kaos och mayhem nu i beta tider. Men det skulle fasen vara skönt att slippa dessa serverproblem och störningar vid den officiella releasen.. Battlefield 3 releasen var ju riktigt lyckad till exempel! host host.. not

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Varför släpper dom det i Nordamerika 1 dag tidigare än Europa när det är svenskproducerat?

Företaget heter Electronic Arts som ägs av Dice. Electronic Arts har sitt huvudkontor i USA.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Företaget heter Electronic Arts som ägs av Dice. Electronic Arts har sitt huvudkontor i USA.

EA ägs väl inte inte av Dice...

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Medlem

Går det att pre loada den öppna betan eller måste jag fråga en kompis som redan har "Exclusive Beta" att dela sin mapp med mig?
(om jag nu inte vill sitta och vänta kl10 på att mitt sega ADSL ska ladda ner allt)

Permalänk

GTX 690 presterar som skit....B4 Beta

Som rubriken lyder.... kör på 15-55 FPS med mitt GTX 690 på MEDIUM och HIGH.... HELT JÄVLA värdelöst....

Har

Athlon II X6 1100T 3.2Ghz

8Gig 1600Mhz Kingston

Instalerad på Intel SSD 500/500 R/W

Allt lirar på senaste drivrutinerna .... Varför stämmer inte mina siffror överrens mest testriggen?? Kör på dubbla prestandan! Minst!

Mer ram och ny processor som gäller? eller är något galet?

all hjälp betyder mycket!

har gjort clean install med drivisarna...

Båda kärnorna kommer bara upp i 732Mhz styck medans jag spelar i BF4 samma siffra i BF3 är 1050Mhz vilket är boostclocken....

Så något måste vara galet!!!

MVH TC!

Visa signatur

ASUS Crosshair V Formula, EVGA GeForce GTX 690, AMD FX-8350, XFX ProSeries Black Edition 1000W PSU Platinum, 16GB Kingston 1600Mhz, 120G Kingston 555/510 SSD, 1TB WD, Sound Blaster Titanium Fati1ty--
BenQ 24" LED XL2420T, ROCAT XTD MAX CUSTOM, Logitech G19+, Sennheisser PC 363-D, nVIDIA 3D Vision 2 Wireless Glasses Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Varför släpper dom det i Nordamerika 1 dag tidigare än Europa när det är svenskproducerat?

'Murica masterrace? Nää, men de har en större marknad helt enkelt. Det kan också vara för att få det verka mer exklusivt och hypea mer. Sen får man inte glömma att EA är utgivaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Varför släpper dom det i Nordamerika 1 dag tidigare än Europa när det är svenskproducerat?

EA..

Permalänk
Medlem

Är det spelbart ännu? Hört oroande rykten om att det knappt flyter på bra speldatorer...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Hur många GB tar BF4 beta upp? Eller BF3 (antar att det blir ungefär lika mycket, kanske). Överväger att rensa SSDn till imorgon/idag.

Inte kört BF3 alls, eller några BF-spel, men vill börja med något nytt, riktigt bra spel med bra online-möjlighet. Hoppas BF4 blir ett sånt.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk

Beta

Hur länge är betan öppen för pc?

Jag som går på min jobbhelg imorgon :(((

Visa signatur

HP

Permalänk
Skrivet av lossah:

Hur många GB tar BF4 beta upp? Eller BF3 (antar att det blir ungefär lika mycket, kanske). Överväger att rensa SSDn till imorgon/idag.

Inte kört BF3 alls, eller några BF-spel, men vill börja med något nytt, riktigt bra spel med bra online-möjlighet. Hoppas BF4 blir ett sånt.

1.828 gb av 660 sli på LOW 1440p

edit: tror du menar gb på hårdisken, beta är runt 6, bf3 med premium kanske 22?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av Sneaky_rhino:

1.828 gb av 660 sli på LOW 1440p

Jag tror han pratar om fysisk diskutrymme då han nämnde sin ssd?

Edit
Topic: Jag kan inte svara på det men mitt BF3 tar upp...

Battlelog Web Plugins 10.06 MB
Origin 151 MB
Battlefield 3 34,2 GB

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Nooooooo... Va så skönt att slippa alla randoms

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Är det spelbart ännu? Hört oroande rykten om att det knappt flyter på bra speldatorer...

Beta spel och beta drivrutiner.. Så ja det är rätt ostabilt oavsett dator!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Ni som oroar över att nordamerika får förtur så kan jag tipsa om vpn/proxy så kan ni aktivera samtidigt som nordamerikanerna.

Funkade likadant med bf3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Siktet är hur skevt som helst. Markören är mitt i skärmen, men skotten från en stridsvagn går ca 2 grader åt höger så där har de också något att kolla upp. Inte kul att sikta i mitten men ändå missa målet.

Levolution som de påstår spelet ha är inte i hela spelet utan bara på vissa områden så som höghuset i mitten (C) på China Rising. Andra hus rasar inte, vilket är synd.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk

Ingen som vet om de går att "preloada" betan innan klockan 10:00 imorrn eller måste man vänta tills imorrn för att kunna börja ladda ner betan? :L

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk

Ska bli kul att testa oflytet man hört talas om.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Adava:

Varför släpper dom det i Nordamerika 1 dag tidigare än Europa när det är svenskproducerat?

Skrivet av RzrTrek:

Är inte EA DICE ägt av EA?

Varför tog ni bort min kommentar?

Permalänk

Edit: Svar på borttagen kommentar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RzrTrek
Är inte EA DICE ägt av EA?

Electronic Arts har köpt merparten av aktier i Digital Illusions CE och är därmed den största ägaren.
Mig veteligen finns det inget som heter EA Dice

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheComedian:

Som rubriken lyder.... kör på 15-55 FPS med mitt GTX 690 på MEDIUM och HIGH.... HELT JÄVLA värdelöst....

Har

Athlon II X6 1100T 3.2Ghz

8Gig 1600Mhz Kingston

Instalerad på Intel SSD 500/500 R/W

Allt lirar på senaste drivrutinerna .... Varför stämmer inte mina siffror överrens mest testriggen?? Kör på dubbla prestandan! Minst!

Mer ram och ny processor som gäller? eller är något galet?

all hjälp betyder mycket!

har gjort clean install med drivisarna...

Båda kärnorna kommer bara upp i 732Mhz styck medans jag spelar i BF4 samma siffra i BF3 är 1050Mhz vilket är boostclocken....

Så något måste vara galet!!!

MVH TC!

Drar en mycket stark gissning på att din AMD prolle inte har en chans.

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Företaget heter Electronic Arts som ägs av Dice. Electronic Arts har sitt huvudkontor i USA.

har med tidszoner å göra

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

Edit: Svar på borttagen kommentar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RzrTrek
Är inte EA DICE ägt av EA?

Electronic Arts har köpt merparten av aktier i Digital Illusions CE och är därmed den största ägaren.
Mig veteligen finns det inget som heter EA Dice

Det officiella namnet på studion är:
EA Digital Illusions Creative Entertainment
EA DICE eller DICE är förkortningarna, EA blev en del av namnet när EA köpte upp dom.

Permalänk
Skrivet av Bort:

Varför släpper dom det i Nordamerika 1 dag tidigare än Europa när det är svenskproducerat?

Tycker det ser ut som 3 dagar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

Hur länge är betan öppen för pc?

Jag som går på min jobbhelg imorgon :(((

Betan håller på till den 15:e denna månaden.
2 Veckor senare släpps den riktiga versionen.

Spelet släps först i USA för att dom som vanligt tror dom är störst o bäst...
Eller för att EA (Electronic Arts) äger DICE (även känt som Digital Illusions CE, EA DICE eller DICE).
Tråkigt men sant så ska de största rövarna ha ett finger med i allt.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar