Ny spelare [Diablo 3]

Permalänk
Medlem

Ny spelare [Diablo 3]

Hej, är en ung kille på 38 som sysslat med mmo's ganska länge... spelat AO, Vanguard SoH, Aion, WoW, swtor bland annat...

har nu gett mig in på D3 i ett seriöst försök att hålla mitt spelande på en "normal" nivå (=

köpt spelet och gjort en DH som nu är lvl 16 (pc), måste säga att jag gillar spelet skarpt ... så tänkte mest bara om det är några bra tips som jag borde tänka på
och om det är någon som har lust adda mig för att lira, boost eller vilket kul som helst man kan göra i spelet så är min tag iaf gulo74#2543

Ha en så bra dag alla!

Permalänk
Medlem

mitt tips är att njut av spelet innan det tar "slut".. seriöst , spela inte igenom det så snabbt du kan.

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulo74:

Hej, är en ung kille på 38 som sysslat med mmo's ganska länge... spelat AO, Vanguard SoH, Aion, WoW, swtor bland annat...

har nu gett mig in på D3 i ett seriöst försök att hålla mitt spelande på en "normal" nivå (=

köpt spelet och gjort en DH som nu är lvl 16 (pc), måste säga att jag gillar spelet skarpt ... så tänkte mest bara om det är några bra tips som jag borde tänka på
och om det är någon som har lust adda mig för att lira, boost eller vilket kul som helst man kan göra i spelet så är min tag iaf gulo74#2543

Ha en så bra dag alla!

EDIT: Måste även säga, Välkommen till Sweclockers!

Förhoppningsvis kommer du tycka att D3 är roligt ( oerhört många som klankar ner på det).

Ett litet tips är att ta upp allt blått och över, och salvage'a allt. Brukar aldrig sälja grejjerna och har ändå pengar till det mesta. (kör på ps3 och AH finns iofs inte där men.) Ett litet tips i alla fall.

Hade gärna lirat med dig om det vart på PS3

/MVH Noggiman

Visa signatur

_______________________

Patience is a virtue

Permalänk
Medlem

Får tacka för tipsen hittils, hade bokat spelet till ps4... men då jag väl bestämde mig för att köra D3 så gick de ju inte hålla sig så det fick bli PC då (=

och jo gillar det skarpt hittills!, kommer ihåg under tiden då jag lirade swtor och massa folk gick över till D3 och att det var många som klagade på det... fast det finns ju i alla spel, har hittils inte spelat ett spel som man inte hört folk säga massa negativa saker om... bäst är att skaffa sig en egen uppfattning!

har än så länge njutit av det jag sett och tagit mig tid att se till så inga "svarta" fläckar finns på kartan.... (=

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulo74:

Hej, är en ung kille på 38 som sysslat med mmo's ganska länge... spelat AO, Vanguard SoH, Aion, WoW, swtor bland annat...

har nu gett mig in på D3 i ett seriöst försök att hålla mitt spelande på en "normal" nivå (=

köpt spelet och gjort en DH som nu är lvl 16 (pc), måste säga att jag gillar spelet skarpt ... så tänkte mest bara om det är några bra tips som jag borde tänka på
och om det är någon som har lust adda mig för att lira, boost eller vilket kul som helst man kan göra i spelet så är min tag iaf gulo74#2543

Ha en så bra dag alla!

Jag har en DH med ca 400k dmg (utan SS)
Skulle nog kunna ge lite tips senare idag/ikväll men någon boostning tycker jag inte att du ska fixa. Levla 2-3 olika klasser sen kan man ge sig in i boostning för vid det laget så har man redan gjort det mesta som går att göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av accel1:

mitt tips är att njut av spelet innan det tar "slut".. seriöst , spela inte igenom det så snabbt du kan.

Äsch, spelet börjar ju när man nått level 60 och inferno

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Välkommen! Har nyligen börjat igen med, efter att ha kört igenom det för många månader sen. Lägger till dig nån kväll, är inget pro men lite tips kanske man sitter på! noodlesoup#2991

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar hittills!

Nu till en liten fråga: Har spelat igenom normal utan AH och nightmare fram till början av act 4, kollade på AH och hittade en crossbow med drygt 800 i dps (item lvl 61, lvl req från 48)... räknas det som "fusk" att equipa den... min dps går från dryga 1500 till 15k?

testade lite och oneshottar allt, kanske dra upp MP lite?

Permalänk
Medlem

Om det räknas som 'fusk' kan enbart du själv svara på. Beror på vad du vill få ut. Jag brukar ibland vilja spela igenom normal "själv", för att sedan köra på AH därefter. Då har jag ju redan följt storyn.. I slutändan så kan du fundera på hur mycket IRL-tid du sparar på att faktiskt köra lite AH, jag tycker att man kan passa på.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Om det räknas som 'fusk' kan enbart du själv svara på. Beror på vad du vill få ut. Jag brukar ibland vilja spela igenom normal "själv", för att sedan köra på AH därefter. Då har jag ju redan följt storyn.. I slutändan så kan du fundera på hur mycket IRL-tid du sparar på att faktiskt köra lite AH, jag tycker att man kan passa på.

Jo jag resonerar typ lite samma själv, har ju kört normal och nästan hela nightmare själv, och diablo var ju typ lättaste bossen... så kanske öka någon MP så får jag väl lite mer exp och guld (=

Permalänk
Medlem

Om du vill hålla spelandet på "normal" nivå rekommenderar jag att spela tillsammans med någon som inte har så mycket tid. Lirar själv igenom D3 för tillfället med tjejen och vi har inte jättemycket tid över mellan jobb och studier så det blir 1-2 timmar om dagen som max. Har tagit oss typ 3 veckor att knäcka lvl60 på våra karaktärer, har dock kört en del MP2-MP3 på vägen för att få lite mer utmaning och exp. Nu när vi dingat 60 ställer vi ner till normal svårighet igen och har "spelat" lite AH för att uppgradera gear inför inferno (dödade azmodan på hell igår kväll).

Bortsett från att det är kul att spela igenom lite långsammare denna gång än när jag sprang igenom spelet strax efter release så är det även sjukt roligt att spela 2+ människor eftersom det ger ökade möjligheter att kombinera skills/klasser

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

Adda gjärna Mossberg#2920

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Om du vill hålla spelandet på "normal" nivå rekommenderar jag att spela tillsammans med någon som inte har så mycket tid. Lirar själv igenom D3 för tillfället med tjejen och vi har inte jättemycket tid över mellan jobb och studier så det blir 1-2 timmar om dagen som max. Har tagit oss typ 3 veckor att knäcka lvl60 på våra karaktärer, har dock kört en del MP2-MP3 på vägen för att få lite mer utmaning och exp. Nu när vi dingat 60 ställer vi ner till normal svårighet igen och har "spelat" lite AH för att uppgradera gear inför inferno (dödade azmodan på hell igår kväll).

Bortsett från att det är kul att spela igenom lite långsammare denna gång än när jag sprang igenom spelet strax efter release så är det även sjukt roligt att spela 2+ människor eftersom det ger ökade möjligheter att kombinera skills/klasser

Så sant, och gissar jag kommer få spring igenom allt ett par gånger till också då sonen på 11 testade trialen och skulle nog köpa det, fast nu gjorde han ju en DH också på trialen men ska se om han inte ska testa nått annat också.... kommer ju sluta isf med att han kommer snika till sig all min gear haha (=

Och addar dig Mossberg då jag sätter mig vid datorn 'hemma' (=

Permalänk
Medlem

Halloj gulo! blev sugen att hoppa på diablo tåget igen :).

25 bast å är ute efter nån/några härliga å trevliga spelare att lira med.

Qwal#2418

Permalänk
Medlem

första nivån klarar man av på mindre än ett dygn ca om man vill..har nånstans 20-25tim på min barbar man lirade ut med på normal nyss. då har jag inte stressat genom banorna..utan tagit mig tid o utforskat mm.. nästa nivå (dvs spelet börjar om igen men svårare nivå) verkar lite mera skoj..även dom enklaste i början av spelet är ju nästan svåra kan bara tänka mig sen resten av banorna..kommer bli svettigt.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Halloj gulo! blev sugen att hoppa på diablo tåget igen :).

25 bast å är ute efter nån/några härliga å trevliga spelare att lira med.

Qwal#2418

Addade, som du märkte hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Addade, som du märkte hehe

Det var rätt svårt att inte märka!

nanana hmm min monk kan typ klara inferno utan mp.... ooo titta dubbelt så bra monk, undrar var dessa items kom från?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Det var rätt svårt att inte märka!

nanana hmm min monk kan typ klara inferno utan mp.... ooo titta dubbelt så bra monk, undrar var dessa items kom från?

Hehe behövde rensa upp ibland alla legendarys
Och tänkte att någon annan behövde dom mer än att dom bara skulle ligga i min stash

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådtitel redigerad*

Gjorde så att det framgår vilket spel det rör sig om även när man inte kan se i vilken forumdel tråden ligger (RSS m.m.).

Permalänk

Adda mig också, 27år, 3 ungar.(Har inte heller spelat mkt på senaste tiden, men suget börjar komma tillbaka) Balta#2254

Permalänk
Medlem

Har inte blivit så mye D3 senaste dagarna, blev med lägenhet idag.. (renoveringsobjekt..) så från ikväll så ska det fejjas, putsas, spacklas, målas, slipas..
Men verkar vara lite skön stämning bland gubbsen här! 30 bast och förstagångspappa om 4 månader. Ska adda hela gänget när jag är online härnäst.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulo74:

Gav ringarna/amuletten någon form av dpsökning?
Kommer enbart bli latenight gaming för min del framöver, renoveringsobjektet kommer ta TIIIID..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulo74:

Tack för alla svar hittills!

Nu till en liten fråga: Har spelat igenom normal utan AH och nightmare fram till början av act 4, kollade på AH och hittade en crossbow med drygt 800 i dps (item lvl 61, lvl req från 48)... räknas det som "fusk" att equipa den... min dps går från dryga 1500 till 15k?

testade lite och oneshottar allt, kanske dra upp MP lite?

Liknande vapen är ypperliga ifrån slutet av nightmare, de bästa vapnen för ändamålet har -16 lvl req, du kan då hitta itemlvl 63 som kan användas på lvl 44.

Jag hade väldigt svårt för iden med att köpa/sälja sin eq på AH och har undvikit det. Vissa anser att det är en del av spelet andra inte.
Dels så kan du få stora intäkter via AH, dels har du en helt annan möjlighet att få ihop legendary Sets.

Permalänk
Avstängd

Kul att du hittat till Diablo 3 Gulo74 Lägg gärna till mig på #Kajan2886

Visa signatur
Permalänk

adda OrvarBlå#2405

Permalänk
Skrivet av Tengman_223:

adda OrvarBlå#2405

Addar direkt jag kommer hem. (Bodensare här)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gulo74:

Hej, är en ung kille på 38 som sysslat med mmo's ganska länge... spelat AO, Vanguard SoH, Aion, WoW, swtor bland annat...

har nu gett mig in på D3 i ett seriöst försök att hålla mitt spelande på en "normal" nivå (=

köpt spelet och gjort en DH som nu är lvl 16 (pc), måste säga att jag gillar spelet skarpt ... så tänkte mest bara om det är några bra tips som jag borde tänka på
och om det är någon som har lust adda mig för att lira, boost eller vilket kul som helst man kan göra i spelet så är min tag iaf gulo74#2543

Ha en så bra dag alla!

Mitt mål med alla spel är alltid att gå igenom allt content, göra alla sido-quests, att utforska allt och följa all story. Det prioriterar jag före att levla snabbt eller klara det så snabbt som möjligt. I slutändan när jag väl kommer ifatt de som levlat som galningar brukar jag ändå vara bättre eftersom jag känner till mer, hittat mer, kan mer. Ungefär så. Det viktigaste för mig är spelvärdet, att faktiskt njuta av ett spel som jag tycker om.

Permalänk
Medlem

Hej igen!, har varit lite krasslig så har inte riktigt varit aktiv här de senaste dagarna, men ska försöka adda alla då jag kommer hem från jobbet ikväll! (=

tagit mig till Paragon 21 nu iaf så det rör på sig... (jo jag är en grinder då jag väl sätter mig vid datorn) försöker just nu få ordning på min gear, typ 120k dps atm men tror jag hittat en väg att flytta om i gearen lite för att boosta det lite till... (=

Permalänk
Medlem

Hej Gulo74! Jag la till dig på BattleNet. Jag skulle gärna vilja ha någon att lira lite med är en Munk på paragon 25 för tillfället. och på 150k damage. heter Marcus Backholm så acceptera i fall du känner dig sugen!

Permalänk
Medlem

Japps såg och godkände (=

Nu har jag däremot en liten fråga... jag letar hela tiden efter en bättre Manticore, vill ha en med 2 slots och hyffsad dps. men då jag ser priserna så undrar jag... Vet folk att i de flesta fall tar de mer betalt för lägre dps än samma pris och EN slot, skillnaden blir bara att det kostar mig en extra gem.

Och vet folk att AH kommer att försvinna, nytt Cap kommer och all gear kommer vara värdelös om ett par månader?