Bluescreen och sen går det inte att starta datorn
Jag har sökt runt lite snabbt och inte hittat nån tråd om mitt problem eftersom jag inte riktigt vet vad det är/ska kallas.
Till problemet: Sen i början av veckan, kanske till och med förra veckan, har musen samt ljudet hackat precis i början av spel (CS:GO oftast) och ibland webbläsaren (Firefox). Dock har detta försvunnit efter cirka 5 sekunder och allt funkar perfekt igen.
Igår hände dock något jag har fasat sen problemet uppkom. Att problemet kanske är större än jag tror. Igår (söndag) satte jag igång datorn och skulle spela lite BF4. Då börjar mappen vid "Deploy-layouten" konstigt hoppa men det löser sig efter att jag spawnat. Dock så kraschar spelet gång på gång och tillslut får jag bluescreen. "Wtf" tänker jag och startar om datorn för att återigen försöka. Det blir bluescreen igen efter ett tag och när jag ska starta om datorn så startar den inte upp utan börjar istället pipa. Två rätt snabbt följande pip, därefter ca 1 sekunds tystnad för att återgå till pipet.
Jag har kollat upp vad pipandet kan betyda men det finns ju ingen riktig beskrivning. I alla fall så blåser jag rent datorn med högtrycksluft och kör igen. Då fungerar datorn. Den har fungerat fint ända tills för nån timme sen. Bluescreen igen och jag försöker misslyckat starta datorn. Pipen är tillbaka.
Så nu är min fråga: Vad i helsefyr kan detta vara? Har någon stött på detta och kan hjälpa mig?
Mina misstankar
Nya drivrutiner till grafikkortet sen BF4-betan släpptes i början av veckan
Grafikkortet är paj
För att försöka se vad som kunde vara fel tog jag och körde FurMark eftersom någon med ett liknande problem på en annan sida hade gjort så. Men min dator klarade 15 min på 1920x1080 med bravör.
Kan tillägga att jag bytte grafikkortet för snart ett år sen och det har fungerat finfint sen dess.
Här är mina specs ifall det skulle hjälpa, säg gärna till om ni behöver mer så försöker jag fixa
Operativsystem: Microsoft Windows 7 och senaste drivrutinerna
Processor: Intel Core i7 2600K
Processorkylare: Intel Standard
Moderkort: Alienware
Minne: 2x 4 GB Corsair
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7970 Vapor-X
Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB
Nätaggregat: Förmodligen något från Alienware
Temperaturer: 81C grafikkort vid max belastning
Hoppas verkligen jag kommer kunna få hjälp med detta av er datorkunniga. Tack på förhand!
PS. Hata mig inte för att jag har en Alienware (I will never get one again)