Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

Byte av grafik kort

Hej

Jag ska byta grafik kort i min dator men jag har några frågor

*Kan jag ha en amd prosesor och ett grafik kort från någon anan
*kan jag ha GDDR3 även om jag har DDR3 i datorn nu

// Emil

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 (Svart) , CPU-Kyllare: Silverstone Argon AR01, Fläktar: Cooler Master SickleFlow 120mm*3, Corsair Air Series AF120 Quiet 120mm LED, RAM: Corsair Vengeance Low Profile 8GB, GPU: Sapphire Radeon R9 280X Toxic, HDD: WD Red WD20EFRX 64MB 2TB, Moderkort: MSI Z97 Gaming 3, Nättagragat: EVGA SuperNOVA G2 750W, OS: Windows 8.1, CPU:Intel Core i5 4690K|l https://bit.ly/1qlkQde | Lapptop: Macbook air 13tum

Permalänk
Medlem

1) Japp, du kan kombinera Intel och AMD CPUn med både Nvidia och AMD grafikkort.
2) Ja, du kan ha vilket GDDR minne som helst.

*Grafikminnet och RAM minnet är helt skilda minnen som används av olika komponenter, och de påverkar inte varandra.

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Emil Sandberg:

Hej

Jag ska byta grafik kort i min dator men jag har några frågor

*Kan jag ha en amd prosesor och ett grafik kort från någon anan
*kan jag ha GDDR3 även om jag har DDR3 i datorn nu

// Emil

Sedan bör du fundera på hur mycket/vilken plats du har i ditt chassi och att ditt nätagg klarar det nya grafikkort du tänkt köpa.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det enda du behöver bry dig om är att det är PCI-e för grafikkortet vilket det antagligen är. Sen kan det vara vilket grafikkort som helst. Ska du spela ska grafikkortet ha GDDR5 helst. Annars tyder det på att grafikkortet är gammalt eller riktigt low-end.
Sen kan det vara bra om det får plats i lådan samt att nätagget orkar driva det och har 6-pin och/eller 8-pin. Beroende på vad kortet har för anslutningar gällande strömförsörjning.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv

Kolla på tipsen från de andra i tråden.

Säg gärna vilken budget du har och vad du vill göra, så finns det flera här på forumet som kan rekommendera dig det mest prisvärda kortet

Permalänk
Medlem

Vad har du för grafikkort och vad har du tänkt byta till? Det spelar ingen roll vad grafikkortet har för minne men i en speldator ska det ha GDDR5 minne som är enda nuvarande minne som är tillräckligt snabbt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p