BF4 Beta, är den så krävande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sainth:

kk, har för mig att det gjorde det med 3an ^^

är väl bara ens namn som sparats alltid eller nåt, knappast stats å sånt

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

hm, tveksamt. Den borde stängt av sig för länge sen då.

Fahrenheit?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Sitter på i52500k @ 4,5 Ghz med SLI 460 Geforce 1 GB st, 8 GB ram och Intel 520 SSD.

Testade betan och det gick knappt att starta för mig.

Testade med gamla driver och de nyaste. Kom in i menyn där man väljer var man spawnar etc och det går inte mer.

Lyckas 1 gång komma in och då laggade satan och vissa texturer på bilar etc var vita/gråa.

Det går inte alls att spela. Trodde man skulle kunna spela det på low/med men just nu är det problem att starta. BF3 glider omkring på High.

Seriösa problem med denna beta iallfall. Jobbigt.....

Rekommenderat för BF4 är ju 3GB Vram så det är ditt 1GB Vram som spökar. Jag har samma processor som du, standard klock funkar jättebra. Sedan ett XFX 2GB kort (sign) och då kan jag spela BF4 i High med texturer på Ultra.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Betan funkar felfritt nu efter uppdatering allt på ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Lasertempsmätare....?
Tanka hem HWmonitor istället och mät genom det programmet.

oj, lasertempmätare går via infraröd eller nåt... testade tanka ner HWmonitor och det visade sig vara processorn som ligger 80 + garder Celsius

känns lite pinsamt att klaga över att grafikkortet ligger på perfekt temperatur...

men jag har gjort lite förändringar i chassit... host.. host.. bygg fel.. host.. host...
och nu ligger den på 14 -25 grader Celsius.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av lulukul:

oj, lasertempmätare går via infraröd eller nåt... testade tanka ner HWmonitor och det visade sig vara processorn som ligger 80 + garder Celsius

känns lite pinsamt att klaga över att grafikkortet ligger på perfekt temperatur...

men jag har gjort lite förändringar i chassit... host.. host.. bygg fel.. host.. host...
och nu ligger den på 14 -25 grader Celsius.

Annars mäter du ju vad kylflänsen har för temp.
Tips:
Temperaturen går aldrig under rumstemperatur även om sensor går under och visar 14°C så ta det med en nypa salt.
(Ja det finns möjligheter att kyla under rumstemp men inte på något praktiskt sätt i ett chassi med vanlig kylfläns)

men 25°C låter ganska lagom i Idle.
Ännu en gång, Idle temp är relativt superointressant. Testa Intel burntest eller Prime95, belasta CPU och kolla temperatur i HWmonitor så får du en temperatur som vi kan relatera till.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av AkUs:

Har du 55 grader på en kylfläns så har du härdsmälta på dina komponenter.

Börja med att besiktiga ditt chassie, titta så du har ett korrekt ATX flöde åt rätt håll och rätt mängd.

Har du t.ex. 2 fläktar som suger ut fram och 2 fläktar som suger ut bak så får du stillestånd. Gå på måttet att lika mycket luft som pumpas in skall pumpas ut. Alt har du ett undertryck i chassiet då mera luft sugs ut än pumpas in, det går också bra.

Men utan att bra luftflöde genom chassiet står luften o bara vispas runt.

Generellt sett vill man ha ett lätt övertryck i chassit för att inte dra in onödigt mycket damm i chassit. Ser ingen anledning till varför man skulle vilja ha ett undertryck i chassit.

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Sitter på i52500k @ 4,5 Ghz med SLI 460 Geforce 1 GB st, 8 GB ram och Intel 520 SSD.

Testade betan och det gick knappt att starta för mig.

Testade med gamla driver och de nyaste. Kom in i menyn där man väljer var man spawnar etc och det går inte mer.

Lyckas 1 gång komma in och då laggade satan och vissa texturer på bilar etc var vita/gråa.

Det går inte alls att spela. Trodde man skulle kunna spela det på low/med men just nu är det problem att starta. BF3 glider omkring på High.

Seriösa problem med denna beta iallfall. Jobbigt.....

Hmm skumt, jag kör bf3 betan med 50fps på low 1080p och jag har i7 2600k och ett gtx 460 768mb.

Permalänk
Skrivet av mudzi:

Hmm skumt, jag kör bf3 betan med 50fps på low 1080p och jag har i7 2600k och ett gtx 460 768mb.

Ja BF3 funkar klockrent. Men BF4 funkar inte alls..

Det första spelet som buggar sönder på min dator. Annars har jag kört tonvis med spel i 2560x1440 med mina 460, t.ex. LOL,WOW,Rift,Firefall,Dues EX,GW2 och Starcraft 2.

Nej jag tror att BF4 betan är sönder buggad när de kommer till grafik drivers.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Mitt grafikkort ligger på 65% load max medans processorn kämpar sig upp till 80%. 670 windforce x3 och en 2500k i stock.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Ja BF3 funkar klockrent. Men BF4 funkar inte alls..

Det första spelet som buggar sönder på min dator. Annars har jag kört tonvis med spel i 2560x1440 med mina 460, t.ex. LOL,WOW,Rift,Firefall,Dues EX,GW2 och Starcraft 2.

Nej jag tror att BF4 betan är sönder buggad när de kommer till grafik drivers.

Oj, menar såklart BF4 betan

Permalänk
Medlem

Phenom II X4 955 @ 4.0Ghz och 5770 1gb graffekort, 8gb 1333mhz ram. Kan lira BF4 Betan utan några problem på low. Inget lagg osv. Kan det vara nått med nvidia drivers?

Permalänk
Medlem

Fungerade helt ok för mig med dator i sign efter de semaste patcharna. (ca. 20-40 fps mix utav mest low, några med och en high. All HBAO, AA osv off)
Första dagarna var en mardröm dock.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Ja BF3 funkar klockrent. Men BF4 funkar inte alls..

Det första spelet som buggar sönder på min dator. Annars har jag kört tonvis med spel i 2560x1440 med mina 460, t.ex. LOL,WOW,Rift,Firefall,Dues EX,GW2 och Starcraft 2.

Nej jag tror att BF4 betan är sönder buggad när de kommer till grafik drivers.

BF4 Betan må ha sina buggar och kräver förbättringar men de spelen du nämnde är det inte lika krävande med att ha hög fps, det känns bra om det så är över 30fps. Betan är ett bra kliv ifrån det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Annars mäter du ju vad kylflänsen har för temp.
Tips:
Temperaturen går aldrig under rumstemperatur även om sensor går under och visar 14°C så ta det med en nypa salt.
(Ja det finns möjligheter att kyla under rumstemp men inte på något praktiskt sätt i ett chassi med vanlig kylfläns)

men 25°C låter ganska lagom i Idle.
Ännu en gång, Idle temp är relativt superointressant. Testa Intel burntest eller Prime95, belasta CPU och kolla temperatur i HWmonitor så får du en temperatur som vi kan relatera till.

Skulle inte vara omöjligt... temperaturen I mitt rum ligger ofta runt 15-16 grader.
Vi håller altan dörren öppen medans jag är I skolan för att hunden ska kunna springa ut I trädgården

(Bor I källaren så all kall luft kommer till mig)

Skickades från m.sweclockers.com