Iphone 5S Förhandsbokning

Permalänk
Avstängd

Iphone 5S Förhandsbokning

som titeln säger någon som vet om man kan förhandsbokan en Iphone 5S (guldfärgad) 32 eller 64GB ? antigen olåst eller till tele2 ?

Permalänk
Medlem

Tele2.se > iPhone 5S-reklam > Fyll i information.

Lägg ned lite tid på research innan du skapar en tråd, använd SweClockers som en sista utväg.

Ofungerande länk.
Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | 80HE
pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Casper:

Tele2.se > iPhone 5S-reklam > Fyll i information.

Lägg ned lite tid på research innan du skapar en tråd, använd SweClockers som en sista utväg.

Lägg ner lite tid på att inse att man måste köpa ett abonnemang för att få 5s:an

Permalänk
Medlem

Du skrev att den kunde vara till Tele2, du får vara mer tydlig med att du inte vill teckna abonnemang.

Du kommer inte att kunna köpa en iPhone 5S kontant än på ett tag (min chansning är runt jul) då Apple samarbetar med alla operatörer och gör deras telefoner endast köpbara i samband vid nyteckning. Apple får massvis med pengar av operatörerna p.g.a detta vilket man kan förstå då Applefanatiker gör vad som helst för att få tag i en, om så nytecknande av abonnemang (=profit för operatörer) krävs.

T.ex Webhallen som inte säljer några telefoner med abonnemang får inga telefoner att sälja tills vidare.

Edit: Jag såg nu att du endast skrev att jag skulle inse att man behgöver teckna abonnemang, vad menar du med detta? Letar du efter någon plats där man kan köpa den kontant (you're out of luck) eller har du kommit på själv att det är det enda möjliga?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Casper:

Du skrev att den kunde vara till Tele2, du får vara mer tydlig med att du inte vill teckna abonnemang.

Du kommer inte att kunna köpa en iPhone 5S kontant än på ett tag (min chansning är runt jul) då Apple samarbetar med alla operatörer och gör deras telefoner endast köpbara i samband vid nyteckning. Apple får massvis med pengar av operatörerna p.g.a detta vilket man kan förstå då Applefanatiker gör vad som helst för att få tag i en, om så nytecknande av abonnemang (=profit för operatörer) krävs.

T.ex Webhallen som inte säljer några telefoner med abonnemang får inga telefoner att sälja tills vidare.

Hmm lite konstigt är att hälften av allt jag skriver inte kommer med ibland

Fast det med operatörerna visste man redan om fast netOnNet hade förhandsbokning men de tog bort det

Man är i behov av en ny mobil jag fördrar iOS för de är enkla inte direkt att android är svårt att använda men gillar 5s:an i champagne

Permalänk
Medlem

Vill man köpa iPhone utan abonnemang är ju det bästa alternativet att köpa direkt från Apple (i butik eller på nätet). Operatörerna har ju inget större intresse av att sälja utan abonnemang då de sannolikt inte har mycket till marginaler på iPhones.

Permalänk
Medlem

Flera internetbutiker har fortfarande förhandsbokning vilket inte betyder någonting alls. Vissa har tillochmed för Half Life 3 och GTA V till PC.

Jag avskyr iOS (självklart subjektivt), men måste medge att champangefärgen är rätt snygg. Men Prestanda > Design.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Casper:

Flera internetbutiker har fortfarande förhandsbokning vilket inte betyder någonting alls. Vissa har tillochmed för Half Life 3 och GTA V till PC.

Jag avskyr iOS (självklart subjektivt), men måste medge att champangefärgen är rätt snygg. Men Prestanda > Design.

Jag kör iOS just för prestanda. Jag vill ha absolut perfekt flyt. Särskilt i webbläsaren som jag använder mest i princip. Har testat G2, s4, htc one, xperia z, ingen av dom har tillräckligt flyt, aka prestanda, för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaalt:

Hmm lite konstigt är att hälften av allt jag skriver inte kommer med ibland

Fast det med operatörerna visste man redan om fast netOnNet hade förhandsbokning men de tog bort det

Man är i behov av en ny mobil jag fördrar iOS för de är enkla inte direkt att android är svårt att använda men gillar 5s:an i champagne

Varför säger alla så? Jag fattade Android från att jag fick en i handen och kunde den perfekt efter någon dag.
Android är inte avancerat/svårt. Visst det är mer avancerat än iOS, men du behöver inte kunna programmera eller Linux för att använda Android som allt för många verkar tro.
Köp du dej en iPhone men säg inte att android är avancerat/svårt för det är det inte. iaf inte så länge man inte ska custom ROM, Hacka mobilen etc.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan_93:

Jag kör iOS just för prestanda. Jag vill ha absolut perfekt flyt. Särskilt i webbläsaren som jag använder mest i princip. Har testat G2, s4, htc one, xperia z, ingen av dom har tillräckligt flyt, aka prestanda, för mig.

Ja detta har många svårt att fatta. De går bara på siffror i reklambladet, ju mer ghz desto bättre tror många. De är ju dock inte så, men de säljer ju till sifferkåta som vill skryta för polarna att dom har en jääättesnabb processor i sin plastmobil hehe:)

Permalänk
Skrivet av kenny88g:

Ja detta har många svårt att fatta. De går bara på siffror i reklambladet, ju mer ghz desto bättre tror många. De är ju dock inte så, men de säljer ju till sifferkåta som vill skryta för polarna att dom har en jääättesnabb processor i sin plastmobil hehe:)

Hehe yepp, man tycker att folk här på sweclockers borde känna till att bara för att en processor har fler kärnor och är högre klockad inte betyder att den är bättre. Och även att det är skillnad i hur optimerad mjukvara är men tyvärr inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Vilken tur att iPhone 5S både har snygg design och en av de absolut bästa SoC på marknaden (A7) samt ett optimerat OS specifikt för den hårdvaran då

Permalänk
Medlem

Beställ från apple.se direkt när de börjar ta emot bokningar där.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simon253:

Varför säger alla så? Jag fattade Android från att jag fick en i handen och kunde den perfekt efter någon dag.
Android är inte avancerat/svårt. Visst det är mer avancerat än iOS, men du behöver inte kunna programmera eller Linux för att använda Android som allt för många verkar tro.
Köp du dej en iPhone men säg inte att android är avancerat/svårt för det är det inte. iaf inte så länge man inte ska custom ROM, Hacka mobilen etc.

Kan du läsa vad jag skrev verkar inte som det eftersom jag sa att Androidtelefoner inte dricker är svåra så kom inte oc dra in Linux i saken tycker jag om jag tycker att en android är sämre/ svårare att använda får jag väll tycka så eller hur även om jag har en note3 så vill jag byta till en iPhone då ska jag inte behöva se an androidfanboy kriga om att android är bättre och är enklare att använda

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaalt:

Kan du läsa vad jag skrev verkar inte som det eftersom jag sa att Androidtelefoner inte dricker är svåra så kom inte oc dra in Linux i saken tycker jag om jag tycker att en android är sämre/ svårare att använda får jag väll tycka så eller hur även om jag har en note3 så vill jag byta till en iPhone då ska jag inte behöva se an androidfanboy kriga om att android är bättre och är enklare att använda

Nu tycker jag faktiskt att du låter lite väl otrevlig.

För att återgå till ämnet, så verkar ju det enda alternativet (inom en rimlig framtid) vara att beställa direkt från Apples hemsida om man inte vill förskanska sig ett abonnemang i samma veva.

Apple Store SE fick jag snabbt och smärtfritt reda på att 5S kommer släppas den 25:e oktober. Kollar man på UK så står det klart och tydligt "Dispatched: 2-3 weeks", vilket överensstämmer bra med tidigare info.

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paprikum:

Nu tycker jag faktiskt att du låter lite väl otrevlig.

För att återgå till ämnet, så verkar ju det enda alternativet (inom en rimlig framtid) vara att beställa direkt från Apples hemsida om man inte vill förskanska sig ett abonnemang i samma veva.

Apple Store SE fick jag snabbt och smärtfritt reda på att 5S kommer släppas den 25:e oktober. Kollar man på UK så står det klart och tydligt "Dispatched: 2-3 weeks", vilket överensstämmer bra med tidigare info.

Om man inte vill pallra sig till en av Apples egna butiker då dvs. Jobbar mitt emot en men det är tveksamt om man får tag i en ändå. Lär vara feeet kö.

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på T-Mobile contract-free (amerikanska Apple Store) och unlocked? Är det inte typ samma sak? Jag vill nämligen köpa telefonen "raw".

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av celerity:

Vad är det för skillnad på T-Mobile contract-free (amerikanska Apple Store) och unlocked? Är det inte typ samma sak? Jag vill nämligen köpa telefonen "raw".

Ska du köpa en telefon utanför Sverige så är det att REKOMMENDERA UK eller Tyskland(?)

Just pga. LTE-frekvensen är den samma som här i Sverige, i USA är det andra band. Vad jag hört så är det samma modell som säljs i UK, vet inte bekräftat om det är samma i Tyskland också. Läste någonstans att samma modell av 5s säljs i hela europa. Men jag VET att UK har samma modell som oss i Sverige.

- Sitter just nu på en S3:a och kan inte förnya förens tidigast Januari, så jag tänker köpa min 5s Guld 32gb direkt ifrån store.apple.com/se/ sedan så är min plan att jag förnyar mitt abonnemang i Oktober (nästa år) när iPhone 6 kommer.

Trött på min ostabila Android telefon.

Blir en dyr månad det här, iPhone och iPad (som kmr att ersätta min gamla trotjänare iPad 1).

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Ska du köpa en telefon utanför Sverige så är det att REKOMMENDERA UK eller Tyskland(?)

Just pga. LTE-frekvensen är den samma som här i Sverige, i USA är det andra band. Vad jag hört så är det samma modell som säljs i UK, vet inte bekräftat om det är samma i Tyskland också. Läste någonstans att samma modell av 5s säljs i hela europa. Men jag VET att UK har samma modell som oss i Sverige.

- Sitter just nu på en S3:a och kan inte förnya förens tidigast Januari, så jag tänker köpa min 5s Guld 32gb direkt ifrån store.apple.com/se/ sedan så är min plan att jag förnyar mitt abonnemang i Oktober (nästa år) när iPhone 6 kommer.

Trött på min ostabila Android telefon.

Blir en dyr månad det här, iPhone och iPad (som kmr att ersätta min gamla trotjänare iPad 1).

Enligt Apple är det en modell för Europa:

http://www.apple.com/iphone/LTE/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Enligt Apple är det en modell för Europa:

http://www.apple.com/iphone/LTE/

Precis som jag misstänkte, var dock ej säker ang Tyskarnas modell då jag hörde att de inte hade samma frekvens som vi MEn man ska inte köpa ifrån USA, då vissa band ej stödjs här hemma.

Åker man dit på att få betala tullavgift för elektronik tro?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Precis som jag misstänkte, var dock ej säker ang Tyskarnas modell då jag hörde att de inte hade samma frekvens som vi MEn man ska inte köpa ifrån USA, då vissa band ej stödjs här hemma.

Åker man dit på att få betala tullavgift för elektronik tro?

Inte inom europa.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaalt:

Vet inte riktigt om jag är fanboy men Android passar mej bäst av dom tre val möjligheterna man har. Den är inte låst som iPhone och har mycket fler appar än Windows phone Allt jag ville säga är att android inte är avancerat men jag bryr mej inte om du skaffar iPhone, det är ju dina pengar.
Jag fattar förövrigt inte varför du blev så sur när jag nämnde Linux? Varför drar du in note3? Varför kallar du mej fanboy när det är du som beter dej som en?

Jag gillar det som står under: "Telefonen är ifrån Europa dock inte nödvändigtvis ifrån Norden/Sverige. Detta för att vi ska kunna erbjuda dig som kund ett så förmånligt pris som möjligt" 9K tycker inte jag en telefon är värd oavsett märke.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Webhallen tjänar säkert en hacka på att importera själva och sälja till ett högre pris innan Apple (och deras återförsäljare) börjar sälja den i Sverige. Skulle personligen aldrig få för mig att köpa en från dom men finns säkert vissa personer som tycker det är värt ett högre pris för "skryt"-faktorn att ha en produkt innan andra har den.

Permalänk
Medlem

Någon som har köpt tex. iPhone 5 vid launch via store.apple.com/se/, när ni köpte den direkt när den launchades, dvs några minuter efteråt, hur lång tid tog det innan ni fick den på posten, var det via UPS? Eller kom den till Posten som postpaket?

Antar att det är som i USA/CA just nu att, man får följa försändelsen via nätet, och alla deras leveranser har den börjat spåra paketet när den kommer ifrån fabriken i ZhengZhou, Kina.

Enligt vissa på macrumors forumet så tex. denna användare la upp denna bild.

http://img.tapatalk.com/d/13/10/17/original/ve8umeza.jpg

Dvs, den 8 Oktober skeppades telefonen ifrån Kina, och den landade i Korea den 9'e. Nådde Usa den 10'e och kom fram till honom i Canada den 16'e, så det tar alltså minst, 8 dagar om inte mer.

telefonen skickas nog inte förens tidigast 29'e oktober säkert. gah behöver telefonen nu!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gråimport. Det blir äckligt dyrt när de inte kan köpa direkt av apple. Priserna kommer såklart sjunka rejält när de väl släpps här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Någon som har köpt tex. iPhone 5 vid launch via store.apple.com/se/, när ni köpte den direkt när den launchades, dvs några minuter efteråt, hur lång tid tog det innan ni fick den på posten, var det via UPS? Eller kom den till Posten som postpaket?

Antar att det är som i USA/CA just nu att, man får följa försändelsen via nätet, och alla deras leveranser har den börjat spåra paketet när den kommer ifrån fabriken i ZhengZhou, Kina.

Enligt vissa på macrumors forumet så tex. denna användare la upp denna bild.

http://img.tapatalk.com/d/13/10/17/original/ve8umeza.jpg

Dvs, den 8 Oktober skeppades telefonen ifrån Kina, och den landade i Korea den 9'e. Nådde Usa den 10'e och kom fram till honom i Canada den 16'e, så det tar alltså minst, 8 dagar om inte mer.

telefonen skickas nog inte förens tidigast 29'e oktober säkert. gah behöver telefonen nu!!

Brukar ta ca 2 veckor att få prylar från Apple. Om du har så jäkla bråttom så får du väl köa vid ngn Apple butik i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Brukar ta ca 2 veckor att få prylar från Apple. Om du har så jäkla bråttom så får du väl köa vid ngn Apple butik i Sverige

Nejnej, är bara lite exalterad.. Så j*kla trött på min telefon bara, random reboots typ 2-3 ggr i veckan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite Off men, vad är bäst, köpa Kontant och köpa till något kontantkort som innehåller de mesta? Eller köra på abonomang? Jag ringer inte mycket men använder ca 3-4Gb/surf månaden.. Inte mycket sms..

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det fungerar med att köa utanför Apple store i Täby? Kommer gallerian ha öppet under natten eller blir det Armageddon när väktarna slänger ut alla?

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se