Multiplayer möjligt på virtuella maskiner?

Permalänk
Medlem

Multiplayer möjligt på virtuella maskiner?

Hej, jag undrar om någon beskådat nåt projekt där 3 pers kan spela samtidigt på en dator som har två virtuella maskiner samtidigt?

T ex om man sitter på en sexkärnig i7, tre separata hårddiskar, tre st grafikkort, tre möss, tangentbord, tre skärmar så borde man kunna dedikera resurserna jämnt så att alla får likadan prestanda.

Vore kul om man satt tre spelare som körde lan på en dator och om man ändå hade hyfsad prestanda.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Hedersmedlem

Virtualiseringsfrågor passar nog bättre här än i en modkategori, *tråd flyttad*.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Skrivet av kufra:

Du menar att man bara har skärm mus och tangentbord på en sida och datorn på ett annat ställe. Ungefär som denna lösning?
http://thehomeserverblog.com/esxi/esxi-5-0-amd-whitebox-serve...

//Tobias

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk
Inaktiv

Detta hade kunnat fungera i Windows då du har Hyper-V. Däremot så finns det inte stöd för flera tangentbord såvitt jag vet, det skulle även bli svårt för huvuddatorn att hålla reda på skärmar.

Tror inte det finns någon bra lösning på detta då det bara blir drygt och konstigt. En bättre, billigare och smidigare lösning hade varit att sstoppa in tre små datorer i en stor låda

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns inget bra sätt att sköta in/utmatningen, dessutom lär det bli trångt i bussarna om 3 ska köra grafik samtidigt, tekniskt är det säkert möjligt att göra en sån lösning men ingen har ännu gjort det för behovet/kundgruppen är förmodligen oerhört liten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

går att göra med VMware. hur bra de blir på tre låter jag vara osagt men jag har kört på två. de blir en märkbar delay för den på den virtuella maskinen (kan även ha varit pga TVn som display) men om man inte kör för HC så kan de vara roligt ändå.

Permalänk
Sötast

Skulle säga att VM och spel inte går hand i hand på något vis tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjossanmannen:

Du menar att man bara har skärm mus och tangentbord på en sida och datorn på ett annat ställe. Ungefär som denna lösning?
http://thehomeserverblog.com/esxi/esxi-5-0-amd-whitebox-serve...

//Tobias

Jag menar att denna mjukvara är gjord för att installeras på Windows för att sedan kunna koppla dubbla tangentbord/mus/skärm och spela två på en fysisk burk. Det ts vill åt tror jag sen går de göra liknande med esxi och passthough men det kräver mer mek och ett grafikkort för varje VM. Jag har inte provat mjukvaran men de ser ut att funka, lite magiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Skrivet av kufra:

Jag menar att denna mjukvara är gjord för att installeras på Windows för att sedan kunna koppla dubbla tangentbord/mus/skärm och spela två på en fysisk burk. Det ts vill åt tror jag sen går de göra liknande med esxi och passthough men det kräver mer mek och ett grafikkort för varje VM. Jag har inte provat mjukvaran men de ser ut att funka, lite magiskt

Skickades från m.sweclockers.com

felciterat av mig, var meningen att citera TS

Jag kör ESXi med dedikerat grafik för VM och det fungerar ypperligt. problemet där är att man inte har samma prestanda på alla PCI-e portar :<

Men det fungerar om man kör en eller maximalt 2 VMare med grafikkort

Åter till ämnet, Det går ju att köra VDI av någon sort för att få det att fungera bättre.

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk

Att PCIe-bussen är någon (större) begränsning inte riktigt sant. Man kommer långt på en x4 om det är PCIe 3.0

Exempel: Crysis Warhead i fullhd tappar 1,3FPS på en x8 port istället för x16, 6FPS på en x4
http://www.behardware.com/articles/836-3/the-impact-of-pci-ex...

Finns ju rätt tjocka MB nu, ta den här så kan du kötta in 4st grafikkort i full fart: 3st pcie 3.0 och ett 16x pcie 2.0 (motsvarar 8x pcie3.0)
http://www.asus.com/Motherboards/SABERTOOTH_990FXGEN3_R20/#sp...

Sen kan datorn extraknäcka som hårfön

Visa signatur

Two types of people laugh at the law: those that break it and those that make it.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Allexz:

Skulle säga att VM och spel inte går hand i hand på något vis tyvärr.

Det går jättebra att spela på en virtuell maskin. Jag spelar både WoW och Borderlands 2 på en virtuell Windows-maskin i Linux.

Permalänk
Medlem

flera tangentbord/möss/skärmar till samma dator sköts via Windows multipoint server, riktigt trevlig mjukvara!

tror taket är 8st "arbetsytor" per dator

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se