Jo Metro-testet är fint, synd att den endast påvisar resultat för IGP'n, interna grafiken i Ivy Bridge.
Artikeln var i huvudsak menad som en guide/snabbkurs för minnes-timings och hastigheter för alla som 'glömt'.
Borde förtydligat att endast första sidan är 'intressant' och kopplad till diskussionen om minnen och dess prestanda
Ja jo, stämningen i tråden är ju att folk har ju fått för sig att 1600MHz är någon sorts standard, timings existerar inte och 16GB är ett måste för det är vad alla har, precis som med i5 vs i7, "måste" ha en i7 för det är "status"
4GB räcker bra idag till majoriteten av spelen, 8GB för att vara på den säkra sidan, 16GB helt onödigt, dock kan man ju ta bort pagefile om man har för mycket, det är nog på gränsen att det går med 8GB men det är inte hela världen om man nu har SSD, säkerligen kör majoriteten av SweClockers som har 16GB med pagefile påslaget ändå så.
Prisutvecklingen på Kingston HyperX Beast 16GB 2400MHz 11-13-13-31, mer än dubblat i pris

Corsair Dominator Platinum 16GB 2400MHz 10-12-12-31, ehm? Det är komiskt att Corsair's Platinum ligger på Rank 13 på Prisjakt, säljer som smör i solsken, dom har/kostar dubbelt så mycket än andra liknande minnen

Nu till det ännu roligare
Corsair Vengeance Pro 16GB 2400MHz 10-12-12-31, mer eller mindre samma minnen som ovan fast inte Platinum kylaren

Du betalar rakt av, 1000kr extra för att få Platinum kylaren, båda ska ha samma Samsung kretsar om jag inte missminner mig
Folk köper för looks, ingen nyhet, inte förvånande att hela tråden är fylld av folk som inte kan någonting om minnen när dom uppenbarligen inte bryr sig, inga överklockare eller entusiaster för fem öre, sen går dom och klagar på allt och alla omkring sig, Corsair ljuger, SweClockers är bäst, motbevisa Corsair nu så jag kan känna mig bättre för jag inte orkade ta 1 minut att läsa på om minneshastighet i spel innan jag beställde.
Klick, Klick, 16GB, Röda, Klick, Betala.
*Nyhet Battlefield 4 utnyttjar minneshastigheten väldigt bra*
Va? Fan att jag inte lyssnade, jag skulle köpt snabbare minnen när jag ändå uppgraderade..
En stund senare i forumet..
- "Lögner, saltkar, saltbad, saltvatten! SweClockers motbevisa dom tack så jag inte känner att jag köpt fel minnen! NU, gör det fort, annars är ni sämst! Jag har 10 Corsair produkter i min dator, hur kan ni göra såhär mot mig Corsair, jag litade på er!"
Typ [At a time like this, scorching irony, not convincing argument, is needed.]
Chassi: Spelar ingen roll, bra luftflöde är viktigt
Moderkort: Överklockningsvänligt, SATA3 och PCI-Express platser ska tänkas på
CPU: Endast Intel som gäller, 4670k för Spel, 4930k för Rendering
Kylare: Corsair Hydro med bra prislapp, alla är typ lika bra, handlar om några grader hit och dit kommer inte nå högre OC för du ligger 3c lägre
Minne: 2400MHz med bäst prislapp
GPU: Nvidia pga bättre drivrutiner och lägre renderingstider, 760, 770, 780 beroende på hur mkt pengar du har
SSD: Samsung 840 Evo 120-240GB i Raid-0 beroende på hur mkt du behöver
HDD: Valfri med bra prislapp (pris/GB), helst tyst 5400-5900rpm
APU: Ljudkort om pengarna tillåter, annars kör på moderkortet
PSU: Tänk framtidssäkert, ta det datorn drar med singel GPU och lägg på 200W för överklockning, dubbel GPU lägger på 250-300W beroende på vilken
FAN: Extrafläktar 120-140mm i låg rpm, med bra pris för ökat luftflöde
Boom, så enkelt var det att göra den optimala speldatorn, svårare än så är det inte.
Projektlogg: Vector Qlimax
X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240